O comandă de 11 torturi pentru un botez, livrată și neplătită. Cum a ales o cofetărie să-și facă dreptate
0Una dintre cele mai apreciate cofetării din Sibiu a livrat 11 torturi și prăjituri pentru un botez, dar comanda nu a fost achitată integral. Reprezentanții laboratorului de dulciuri au decis să facă publică situația, dezvăluind identitatea „țeparilor” pe pagina de Facebook.

Aceștia au recurs la această măsură după mai multe încercări nereușite de a-și recupera paguba, sperând că, dacă nu își vor primi banii, măcar alții să nu fie păcăliți în același mod.
Potrivit reprezentanților cofetăriei, clienții au plătit doar un avans, apoi nu au mai dat niciun semn de viață. Deși, conform unei înțelegeri verbale — o practică frecventă în domeniu — urma ca restul sumei să fie achitat a doua zi după botez, clienții au „uitat” de datorie.
La insistențele cofetarilor, chiar și prin intermediari, aceștia au anunțat că nu mai intenționează să plătească, invocând drept motiv faptul că „ar fi fost făcuți de râs” pentru că li s-a cerut prin terți să răspundă la telefon, fapt ce poate demonstra că este vorba despre o păcăleală premeditată.
„Până în momentul de față comanda nu a fost achitată în totalitate”
„Astăzi avem o postare mai diferită decât de obicei. Tortul din imagine face parte dintr-o comandă neplătită mai mare pentru botez. Până în momentul de față comanda nu a fost achitată în totalitate. Sper să fie o neînțelegere și să revin cu scuze pentru postare, nu cu detalii despre persoanele care au comandat”, au postat inițial, la finele săptămânii trecute, reprezentanții cofetăriei sibiene în speranța unui „kind remember” - „reamintire amabilă”. Postarea a fost însoțită de imaginea unui tort de botez spectaculos - unul dintre cele 11 realizate pentru evenimentul din Sibiu.
„Un tort de botez spectaculos, nouă torturi pentru nași, încă un tort cu fotbalist...”
Câteva zile mai târziu, au revenit cu noi amănunte despre situația neplăcută, printr-o nouă postare: „Ținând cont că nu s-a dorit achitarea comenzii am revenit și cu detalii despre cei care au comandat. Să știți că nu este frumos ca, după ce comanzi un tort de botez spectaculos, nouă torturi pentru nași, încă un tort cu fotbalist pentru un alt oaspete și prăjituri pentru botez, să nu mai răspunzi la mesaje...”.
„Pentru că am sunat pe cineva care îi cunoștea, el nu mai plătește nimic”
Și au menționat că au insistat cu telefoanele, chiar și prin intermediari, pentru a-și recupera datoria: „Iar când cineva răspunde la telefon din greșeală sa închizi când auzi cine este și să nici nu mai răspunzi”.
În final, cumpărătorii au sunat-o pe proprietara cofetăriei ca s-o înștiințeze că nici nu mai au de gând să plătească, pe motiv că ar fi fost făcuți de râs: „După care tot soțul doamnei mă sună nervos, după patru zile că el azi venea, dar, pentru că am sunat pe cineva care îi cunoștea, pentru a le spune să îmi răspundă la telefon, el nu mai plătește nimic”.
Textul a fost însoțit și de o poză cu contactele de Facebook ale persoanei care a făcut comanda și nu a mai plătit.
„Plătește torturile”
Postările cofetăriei nu au trecut neobservate. Majoritatea clienților s-au arătat revoltați de comportamentul sibienilor și au reacționat prin mesaje adresate „rău-platnicilor”, îndemnându-i să-și achite datoria. Aceste mesaje au fost publicate fie pe pagina de socializare a cofetăriei, fie direct pe profilurile celor vizați.
Multe dintre răspunsurile celor vizați au fost pline de vulgarități și insulte greu de reprodus, adresate celor care le-au cerut să-și plătească datoria. Într-unul dintre comentarii, au răspuns ironic că „torturile au fost foarte bune”.
Dovezi clare privind livrarea
În comentarii, reprezentanții cofetăriei au explicat cum au ajuns în această situație: „Nu mă așteptam la așa ceva, pentru că doamna mai comandase de la noi, însă toate comenzile anterioare au fost ridicate personal”.
Ei au subliniat că dețin dovezi care confirmă livrarea comenzii și au menționat că și alte firme s-au confruntat cu probleme similare, sugerând că familia în cauză are un obicei de a înșela. Acest lucru a fost confirmat și de un alt prestator de servicii, care a recunoscut că aproape a fost păcălit, dar a refuzat comanda în ultimul moment.
Un internaut a descoperit chiar și o filmare de la eveniment, postată de una dintre bunici, în care se vede clar spectaculosul tort în jurul căruia s-au adunat toți invitații, ascultându-l live pe Adi Minune. Acest lucru sugerează că familia nu a avut probleme financiare, având în vedere că și-au permis să angajeze lăutari renumiți pentru botez.
Clienți cu obiceiuri proaste
„Avem dovada comenzii și certificat la restaurant, dar se pare că au mai fost și alții pățiți și nu au rezolvat nimic nici cu Poliția. Torturile au fost livrate la eveniment și s-au bucurat de ele. Plus că m-au plimbat - livrează, te rog, o parte acasă, o parte la sală..., .după care stai ca nu mai avem chef să plătim diferența. Am luat avans, dar nu a reprezentat nici măcar 50% din comandă. Mi se pare normal să fie achitată întreaga valoare”, au precizat reprezentanții cofetăriei.
Cofetăria schimbă regulile după „țeapă”. Internauții cer acțiuni legale
După acest incident, reprezentanții cofetăriei au anunțat că vor modifica condițiile de achiziție pentru evenimente: „Este o practică obișnuită să se achite doar un avans înainte de eveniment, iar restul sumei să fie plătit a doua zi. Dar cu siguranță voi schimba această regulă.”
Internauții i-au sfătuit pe cofetari să depună plângere, deși unii au subliniat că șansele de succes ar putea fi reduse, deoarece paguba nu este considerată suficient de mare de lege. Dar în acest mod s-a crea un precedent și sorții de izbândă ar fi mult mai mari dacă s-ar dovedi că sunt mai multe persoane / societăți în aceeași situație.
„Până în prezent, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu, nu s-a înregistrat nicio plângere cu privire la aspectele semnalate în cauză”, a menționat purtătoarea de cuvânt a Poliției Județene Sibiu, Elena Welter.