Ieşirea din România spre Republica Moldova, un coşmar. TIR-urile aşteaptă şi trei zile, iar coada ar putea ajunge la Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Digi 24
FOTO Digi 24

Cozi interminabile de TIR-uri care aşteaptă să iasă din ţară s-au format la vama Giurgiuleşti, spre Republica Moldova. Peste 200 de camioane stau la rând pe sensul de ieşire din România pentru a ajunge în punctul de frontieră Galaţi Rutier. Şirul de TIR-uri se întinde pe aproximativ patru kilometri.

Coada de TIR-uri pe Drumul European 87, care duce spre vama Giurgiuleşti, din Republica Moldova, creşte de la o zi la alta. Dacă situaţia nu se schimbă, în câteva zile coada de TIR-uri care se întinde acum pe aproximativ patru kilometri va ajunge până în municipiul Galaţi.

Timpii de aşteptare sunt între două şi trei zile. Pentru că rămân fără provizii, şoferii se grupează, desprind capul tractor şi merg în oraş să cumpere apă şi alimente pentru cât mai mulţi dintre ei.

„Timpul de prelucrare a unei declaraţii vamale la noi este de aproximativ 5-10 minute, însă puteţi observa cum camioanele sunt blocate pe pod, din cauza sistemului de garanţii din Republica Moldova. Ne străduim să prioritizăm anumite transporturi, acum avem un convoi de 17 camioane ONU cu ajutoare pentru Ucraina. De asemenea, camioanele goale încercăm să le scoatem din rând”, a declarat şeful vămii Giurgiuleşti, Dorin Nistor, pentru Digi 24.

Unii şoferi au intrat în România prin vama Oancea din judeţul Galaţi, unde traficul nu este atât de aglomerat, pentru că pe acolo se permite doar accesul camioanelor goale.

„Traficul acolo este puţin mai lejer, dar tot stăm şi acolo în coadă, cu golul, stăm în coadă ca să intrăm în ţară, prindem şi 7, şi 10, chiar şi 15 ore, iar aici (n.red. la Galaţi) stăm cu zilele”, spune un şofer din Republica Moldova.

Pe 6 iunie a început reabilitarea căii ferate cu ecartament larg de tip rusesc. Când va fi gata, o parte din mărfuri vor fi preluate pe rute feroviare, reducând astfel aglomeraţia din punctele vamale rutiere.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Şoferii de TIR-uri, controlaţi “la sânge” de maghiari. La vama Nădlac s-au format cozi infernale

Coada de tiruri din Borş a iscat o analiză internă a acţiunii de combatere a evaziunii

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite