Focşănenii, minţiţi de şefii ENET şi condamnaţi la duşuri reci
0
Societatea de termoficare, care asigură furnizarea apei calde de consum în cele 18.000 de apartamente racordate la sistemul centralizat, a fost tăiată de la gaze. Oficialii ENET au minţit când au spus că fac revizie tehnică.
Nicio vară fără băi la lighean. Aceasta este lozinca cu care defilează an de an municipalitatea din Focşani, care în plină caniculă îi lasă pe oameni fără apă caldă.
Deşi anterior campaniei electorale primarul Decebal Bacinschi, proprietar de centrală de apartament, promitea că societatea ENET, aflată în subordinea sa, nu va mai avea probleme în această vară, începând de ieri dimineaţă societatea a închis robinetul de apă caldă către clienţii săi.
Motivul oficial invocat de ENET face vorbire de o revizie.
„Este necesară urgentarea demolării unor echipamente din vechea C.E.T., pentru a se da front de lucru noii investiţii. Suntem nevoiţi să sistăm furnizarea apei calde de consum în Municipiul Focşani începând cu data de 25.06.2012, ora 8,00, timp de aproximativ 3 săptămâni. În funcţie de gradul de realizare al lucrărilor, perioada poate fi scurtată sau prelungită", se arată în declaraţia de presă semnată de membrii consiliului de administraţie al ENET.
Minciuna celor de la ENET, aflaţi în cârdăşie cu edilii focşăneni, este demontată de furnizorul de gaze naturale Gaz de Suez Energy România, care ne-a răspuns ieri că în Focşani nu este apă caldă pentru că s-au sistat gazele.
"Măsura vine ca urmare a creşterii semnificative a sumelor restante, aferente lunilor martie şi aprilie 2012, datorate de societatea amintită către GDF SUEZ Energy România S.A. În momentul de faţă S.C. ENET SA înregistrează o creanţă scadentă de aproximativ 6,5 milioane lei. Activitatea de furnizare a gazelor naturale către clienţii noştri este reglementată în baza unor contracte comerciale care prevăd obligaţii pentru părţile semnatare. Deoarece S.C. ENET Focşani nu a respectat aceste obligaţii contractuale, compania noastră a notificat în cursul zilei de 19 iunie 2012 conducerea societăţii amintite cu privire la sistarea furnizării gazelor naturale. În prealabil, GDF SUEZ Energy România a depus eforturi susţinute în vederea eşalonării debitului restant. În ciuda demersurilor făcute de companie, SC. ENET Focşani nu a putut respecta termenii de plată conveniţi", ne-au precizat reprezentanţii Gaz de Suez.
Cei mai loviţi de lipsa apei calde sunt miile de focşăneni care nu şi-au montat nici centrale de apartament şi nici boilere.
Debitorii şi bunii platnici , băgaţi în aceeaşi oală
„Este foarte greu fără apă caldă. Chiar acum am venit de la piaţă, sunt transpirată şi nu pot să fac un duş. Trebuie să încălzesc mereu apă la aragaz. Este caniculă şi trebuia să se gândească la noi, cei mai în vârstă, care nu avem posibilităţi să ne punem centrală mai ales că am un contract cu ENET şi sunt cu plăţile la zi de fiecare dată, ba chiar plătesc şi anticipat", îşi spune păsul focşăneanca Păuna Leonte.
La rândul său, localnicul Dumitru Constantinescu reclamă că nici până ieri situaţia nu a fost mai bună.
„Stăteam câte jumătate de oră până venea apă caldă pe conductă. Asta însemna că eram încărcaţi şi la consum. Eu unul m-am săturat de umilinţele la care suntem supuşi, iar ca să mă judec cu ei nu am nici bani şi nici forţă", ne precizează Dumitru Constantinescu.
În Focşani sunt aproximativ 18.000 de apartamente racordate la sistemul centralizat. Anul trecut, „revizia" ENET a durat aproape jumătate de an.
Intră pe focsani.adevarul.ro ca să afli toate informaţiile zilei!