Traficul din sudul litoralului rămâne de coșmar și în noul sezon estival. În ce stadiu sunt lucrările de infrastructură

0
Publicat:

Drumul Național (DN) 39 este coșmarul turiștilor care aleg sudul litoralului, fiind șoseaua care leagă municipiul Constanța de Mangalia, Vama Veche și Punctul de Trecere al Frontierei către bulgari. Din 2019, politicienii discută despre Alternativa Techirghiol, soluția la situația actuală.

Aglomerație în trafic spre sudul litoralului FOTO: Călin Gavrilaș
Aglomerație în trafic spre sudul litoralului FOTO: Călin Gavrilaș

În fiecare an, cozi kilometrice de mașini se formează în zona Agigea-Eforie, ajungându-se chiar și până spre Tuzla. În fiecare an, autoritățile vorbesc despre construirea unui drum expres – Alternativa Techirghiol - care să reprezinte o soluție la descongestionarea și fluidizarea circulației pe DN 39. Doar că, până acum lucrurile s-au mișcat mai mult pe hârtie.

Alternativa Techirghiol (29 de kilometri) urmează să fie un drum expres ce s-ar desprinde din A4 și ar trece prin Techirghiol ca apoi să revină în DN 39 în zona intersecției cu Neptun-Olimp (după localitatea 23 August). Proiectul este realizat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și va costa 510 milioane de euro.

Alternativa techirghiol FOTO: CNAIR
Alternativa techirghiol FOTO: CNAIR

Marian Crușoveanu, deputat de Constanța, monitorizează permanent proiectul Alternativa Techirghiol și a explicat în ce stadiu s-a ajuns. „În acest moment, Agenția de Mediu a emis autorizația cu privire la etapa de încadrare a proiectului. La finalul lui aprilie trebuie să fie finalizat Studiul de Fezabilitate, apoi proiectul intră într-o procedură internă a CNAIR. Urmează emiterea unei Hotărâri de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și trecerea la proiectarea tehnică propriu-zisă”, explică acesta.

Noul drum va avea patru noduri rutiere (la Cumpăna, Agigea, DN 38 și DJ 394,), mai multe spații de servicii și parcări de scurtă durată, dar și un Centru de Întreținere și Control amplasat în cadrul Nodului Rutier cu DN 38.

 „Ca termen optimist pentru lansarea licitației de achiziție a lucrărilor cred că putem indica finalul acestui an, maximum primăvara lui 2024. După aceea avem evaluarea, desemnarea câștigătorului și trecerea la executarea lucrărilor ce durează 36 de luni”, mai spune Crușoveanu.

Alternativa Techirghil, legătură cu A4 FOTO: CNAIR
Alternativa Techirghil, legătură cu A4 FOTO: CNAIR

Mangalia-Limanu pregătesc un drum expres

Și autoritățile din Mangalia au făcut primii pași pentru realizarea unei variante ocolitoare care să pornească de la intersecția cu Neptun-Olimp și să continue prin spatele pădurii Hagieni ajungând chiar în Punctul de Trecere al Frontierei Vama Veche.

Va fi un drum expres care va descongestiona traficul din oraș și din zona litorală 2 Mai-Vama Veche. Proiectul este finanțat de CNAIR, iar lucrările vor începe anul viitor. Avem un protocol semnat atât noi, cât și UAT Limanu, cu Ministerul Transporturilor (prin CNAIR). Am ajuns la concluzia că varianta ocolitoare este cel mai bine să descarce în Punctul de Frontieră, adică să ocolească inclusiv localitățile Limanu, 2 Mai și Vama Veche”, spune Radu Cristian, primarul municipiului Mangalia.

Consiliul Județean, drumuri alternative

Și Consiliul Județean Constanța vrea să ofere alternative rutiere celor care doresc să ajungă în sudul litoralului fără să stea bară la bară pe DN 39. Astfel, prin Programul Național Anghel Saligny, CJ a obținut o finanțare de 140 de milioane de lei pentru proiectul de modernizare a DJ 393, tronsonul cuprins între localitățile Techirghiol și Arsa și proiectul de modernizare a DJ 391, tronsonul cuprins între localitățile Tuzla și Biruința.

Când aceste drumuri județene vor fi realizate vor reprezenta o alternativă pentru cei care doresc să ajungă dincolo de Tuzla fără să stea în ambuteiajele create pe DN39. Până atunci, însă, traficul din zonă rămâne unul infernal.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite