Faimoasa ciocolată Dubai, vândută la mall în condiții mizerabile. Vânzătoarea: „Ține cam șapte zile”
0Ciocolată Dubai, care a devenit virală pe internet și a provocat o adevărată modă în materie de deserturi, este disponibilă și în multe magazine din țară. Nu toată lumea care vinde faimosul desert respectă, însă, legislația în vigoare privind etichetarea.

Combinația inedită de ciocolată neagră, fistic și cataif i-a cucerit rapid și pe români, iar în unele magazine prețul ajunge până la 100 de lei pentru o singură tabletă.
În insulița de dulciuri din City Park Mall, din Constanța, ciocolata exotică de tip „Dubai” se vindea fără etichetă care să precizeze data de expirare, ingredientele sau alergenii. În loc de etichetă, informațiile sunt listate pe o foaie printată, pusă în vitrină.
„Ciocolata ține cam 7 zile”, spune vânzătoare în momentul în care o persoană o întreabă de perioada de valabilitate a produsului cumpărat, potrivit Replica Online. Nu se menționează, în schimb, nimic despre data exactă la care a fost realizat produsul. Iar acest lucru lasă loc pentru potențiale riscuri. De asemenea, persoanele cu alergii la nuci sau alune trebuie să fie atente la consumul acestui ingredient sau a oricăror produse care pot conține urme de fistic, din cauza riscului de reacții alergice severe.
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) atrag atenția oamenilor că este obligatoriu ca produsele să fie etichetate atunci când sunt cumpărate.
„Sigur nu au voie să comercializeze.“, a precizat Paul Anghel, directorul general al ANPC pentru reporterii Replica.
În conformitate cu legislația europeană și națională, fiecare produs alimentar trebuie să fie etichetat corespunzător, cu toate detaliile necesare pentru a proteja consumatorul.