Formula „magică” de Black Friday la o multinațională: produs de 2.199 de lei, ajuns 2.749 și apoi „redus” la 2.336

0
Publicat:

Peste 680 de milioane de lei au cheltuit românii de Black Friday la cel mai mare retailer de pe piață și alte sute de milioane per total. Nu au lipsit practicile comerciale înșelătoare. Protecția Consumatorilor a dat o amendă de 40.000 de lei la o multinațională de mobilă.

Black Friday la Momax cu practici comerciale înșelătoare. FOTO: CJPC Cluj
Black Friday la Momax cu practici comerciale înșelătoare. FOTO: CJPC Cluj

Un nou record de vânzări de Black Friday a fost atins anul acesta. Cel mai mare portal de cumpărături online a anunțat că la doar 12 ore de la debutul reducerilor a vândut de 644 de milioane de lei, în condițiile în care anul trecut, s-au făcut vânzări similare în toată „Vinerea neagră”. Valoarea medie a coșului de cumpărături era de 539 lei.

Estimările uneia dintre cele mai mari companii de curierat arată o creștere a numărului de expedieri cu 40% față de o perioadă obișnuită și cu 10% față de ediția de anul trecut.

„Febra cumpărăturilor” care i-a cuprins pe români nu i-a scutit însă de practicile comerciale înșelătoare.

Momax, amendat cu 40.000 de lei

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, prin CJPC Cluj, a făcut verificări la magazinul Momax din județul Cluj, chiar în „Vinerea neagră”

„Verificările s-au efectuat urmare a informațiilor din mediul online și a reducerilor aferente Black Friday, urmărindu-se modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu”, se arată într-un comunicat.

Ținând cont de neregulile constatate, la SC MOEMAX.RO. SRL, echipa de control a aplicat următoarele sancțiuni:

- 1 amedă contravenţională, în cuantum de 40 .000 lei și 4 avertismente

- încetarea practicii comerciale înșelătoare, până la remedierea deficiențelor

Cum au fost „reduse” prețurile

În urma acțiunii, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:

- practică comercială înșelătoare aferentă reducerilor promoționale care nu au fost făcute la cel mai mic preț din spațiul de comercializare din ultimele 30 de zile, exemplu: un produs pentru care în perioada 12-31.10.2023, cel mai mic preț de vânzare era 2199 lei, începând cu data de 01-15.11.2023, a intrat în ofertă promoțională cu prețul vechi majorat la 2749 lei și redus la 2336 lei în condițiile în care reducerea trebuia aplicată la prețul de 2199 lei

- lipsă afișare informatii aferente stocului de produse supus ofertei promotionale

- lipsă afișare prețuri/um/monedă într-o formă vizibilă lizibilă și ușor de citit

- informatii incorecte aferente dimensiunilor produselor afișate pe eticheta de raft față de dimensiunile reale ale acestora

- practică comercială incorectă denumirii produsului NR.1, fără a deține un studiu de specialitate pentru o categorie de produse

„Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare”, se arată comunicatul transmis de Protecția Consumatorilor Cluj.

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite