Black Friday nu este doar o zi în România, este o săptămâna întreagă. În ce zi s-a cheltuit cel mai mult?

0
Publicat:

Fenomenul Black Friday s-a transformat în România într-o întreagă săptămână de reduceri şi promoţii, iar în ziua tradiţională de Black Friday, 10 noiembrie, s-a remarcat o stagnare a vânzărilor.

colaj foto fundal negru, un ceas în colțul stânga jos și textul „BLACK FRIDAY SALE” în chenar alb
Black Friday nu este doar o zi în România, este o săptămâna întreagă

Stagnarea vânzărilor în ziua de 10 noiembrie, ziua tradițională de Black Friday, a fost înregistrată atât din perspectiva numărului de tranzacții, cât și a valorii acestora, potrivit unei analize realizate de o platformă de comerț online.

La nivelul întregii săptămâni 7-13 noiembrie, vânzările au crescut cu 13,5%, iar numărul comenzilor plasate cu 10%. Cea mai bună zi comparativ cu zilele din Black Week 2022 a fost sâmbătă, 11 noiembrie, cu un avans de 20% al numărului de tranzacţii şi de 36% din perspectivă valorică.

Comanda medie s-a situat la 60 de euro, în timp ce dinamica pe verticală indică stagnare pe segmentele Fashion şi Home&Deco şi creşteri pe verticalele Beauty şi Sport.

„Comportamentul de achiziţie din acest an este schimbat, efect al extinderii perioadei de reduceri atât înainte de Black Friday, cât şi după, spre weekend şi Cyber Monday. În termeni de performanţă generală, săptămâna Black Week a înregistrat o creştere de 10% în numărul total de tranzacţii comparativ cu săptămâna Black Friday a anului precedent. Veniturile au crescut cu 13,5%, indicând o creştere solidă a cheltuielilor consumatorilor. Fenomenul interesant este că extinderea perioadei de reduceri a dat ocazia clienţilor să analizeze mai în detaliu ofertele, în final alegând să cheltuie mai mult. Este un semnal că avem acum un cumpărător mai matur şi mai raţional, care nu mai cumpără impulsiv”, consideră Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

La nivel de platformă, cele mai mari creşteri le-au înregistrat categoriile Beauty şi Sport, +47%, respectiv +37% din punct de vedere al numărului de tranzacţii, la nivel de perioadă.

Analiza are în vedere datele consolidate de la aproape 1.000 de magazine locale care utilizează platforma de eCommerce MerchantPro, pentru perioada 7-13 noiembrie 2023, în comparaţie cu perioada similară (8-14 noiembrie) din 2022.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specifice de dezvoltare. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional de peste 5.000 magazine online utilizându-i funcţionalităţile în cei peste 15 ani de prezenţă pe piaţă. În ultimii doi ani, MerchantPro şi-a consolidat prezenţa pe piaţa internă şi internaţională, cu aproape 2000 de magazine active în România şi un număr în creştere continuă pe piaţa din vestul, respectiv sud-estul Europei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite