Cum va arăta Capitala conform proiectelor aprobate în bugetul pentru 2014

0
0

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2014, cu o valoare estimată de un miliard de euro, a fost votat în şedinţa de Consiliu General de joi. Reabilitarea unor spitale, construirea unor săli pentru diferite sporturi, două pasaje rutiere, dar şi Tronsonul 2 al mult contestatului Bulevard Uranus sunt printre principalele proiecte de investiţii vizate de municipalitate.

Consilierii generali ai Capitalei au decis prin vot care sunt principalele proiecte unde se vor duce banii administraţi de Primăria Municipiului Bucureşti, în fruntea căreia se află, la cel de-al doilea mandat, primarul Sorin Oprescu.

Astfel, au fost alocaţi bani pentru lucrările care sunt deja începute: spitalele “Dr. Victor Gomoiu” şi “Foişor”, pasajul rutier suprateran Mihai Bravu şi pentru a doua etapă a bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, Vasile Pârvan – intersecţia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu. Totodată, potrivit bugetului aprobat de consilieri, vor începe lucrările la patinoarul Mihai Flamaropol, la Sala multifuncţională şi Academia de Tenis din complexul sportiv “Lia Manoliu”, dar şi la pasajul din Piaţa Presei Libere. 

„Investiţiile reprezintă o componentă importantă a previziunilor bugetare pentru acest an, de aceea sunt alocate sume consistente pentru cele două spitale aflate în construcţie, Foişor şi Gomoiu, pentru finalizarea podului Mihai Bravu, pentru infrastructura sportivă atât de necesară unei capitale, mă refer la Sala Polivalentă, Academia de Tenis şi Patinoar, pentru reabilitarea străzilor şi bulevardelor aflate în întreţinere”, a declarat primarul Sorin Oprescu.

Spitalelul Clinic de Copii „Doctor Victor Gomoiu“

image

Lucrările de modernizare şi echipare a Spitalului Clinic de Copii “Doctor Victor Gomoiu” presupun, potrivit Primăriei Capitalei, construcţia unui nou spital, iar costurile pentru realizarea acestuia sunt finanţate integral de Primăria Capitalei.

Noul spital va avea şase etaje, o capacitate de 278 de paturi şi o creştere a numărului de săli de operaţie de la două existente la zece. De asemenea, va fi amenajată o parcare cu o capacitate de 119 locuri, dintre care cinci pentru ambulanţe. Anul trecut, s-au executat lucrări de structură (etajul 6 inclusiv), anul acesta urmând să se continue lucrările de structură, finisaje, instalaţii şi furnizarea de echipamente medicale.

Lucrările ar urma să fie finalizate în 2015, atunci când se vor termina şi lucrările pentru reţelele exterioare, drumuri în incintă, parcări, furnizare de echipamente medicale, testare şi dare în folosinţă.

Spitalul Clinic de Ortopedie „Foişor“

image

Investiţiile continuă în infrastructura medicală prin reabilitarea, modernizarea şi dotarea cu aparatură şi echipamente performante a Spitalului Clinic de Ortopedie-Traumatologie şi TBC Osteoarticular „Foişor“.

Potrivit Primăriei Capitalei, lucrările se fac în mai multe etape succesive, pe urmatoarele principii: păstrarea clădirii cu valoare arhitecturală (Corp A) la care se vor realiza lucrări de consolidare, restaurare şi refuncţionalizare şi desfiinţarea celorlalte clădiri din incintă care nu au valoare istorică sau ambientală şi care, datorită sistemului structural şi degradărilor înregistrate, nu pot fi refuncţionalizate în condiţii de eficienţă.

Pe terenul din incintă care va deveni liber în urma lucrărilor de desfiinţare vor fi integrate corpuri noi de clădire cu o distribuţie funcţională adecvată activităţilor spitaliceşti şi care vor fi în legătură cu corpul de cladire menţinut.

Investiţii în sport

Tot în cadrul bugetului pe 2014, este prevăzută refacerea şi modernizarea actualului patinoar Mihail Flamaropol şi realizarea unui patinoar modern pentru sporturi pe gheaţă, dotat şi echipat la standarde înalte de calitate şi integrarea sa, atat în circuitele competiţionale internaţionale, cât şi într-un circuit sportiv public permanent.

Potrivit Municipalităţii, acoperişul noului patinoar va fi unul verde bucureştenii având o privelişte panoramică asupra ansamblului. Patinoarul va avea o suprafaţă desfăşurată de aproximativ 9.500 de metri pătraţi, cu o capacitate de 3.100 locuri, inclusiv VIP. Acoperişul viitorului patinoar va fi pietonal, sub formă de relief artificial orientat spre lacul din imediata vecinatate. Pe teren se va asigura şi o zona de parcare în aer liber pentru aproximativ 82 autoturisme. Valoarea estimată a investiţiei este de 108.574.000 de lei fără TVA, iar durata de execuţie de 24 de luni.

Arenă Multifuncţională

image

În ceea ce priveşte Sala Multifuncţională Complex Sportiv “Lia Manoliu”, propunerea de investiţie constă în construirea unei Arene Multifuncţionale la nivelul standardelor internaţionale, pe un teren aflat în proprietatea Municipiului Bucureşti, având suprafaţa de 4,5 hectare, din cadrul Complexului Sportiv Lia Manoliu. Primăria Capitalei investeşte în acest proiect pentru a ajunge să organizeze Campionate Internaţionale, europene şi mondiale pentru o varietate foare mare de discipline sportive precum gimnastica, handbal, baschet, volei, badminton, tenis de masă, dresură de cai, echitaţie, sport BMX, şi altele. Totodată, Arena va spori numărul de spectacole şi concerte oferite de celebrităţi de mare anvergură, îmbunătăţirea condiţiilor în domeniul ospitalităţii corporatiste şi a sponsorizărilor.

Sala multifuncţională va avea o capacitate de maximum 12.000 de locuri, iar valoarea estimată a investiţiei este de 297.003.000 de lei fără TVA. Durata de execuţie este de 24 de luni.

Academia de Tenis

image

Tot în cadrul transformării zonei din jurul Arenei Naţionale într-una sportivă este şi construirea unei Academii de Tenis - Complex Sportiv “Lia Manoliu”. Terenul vizat se află în Complexul Sportiv Lia Manoliu în imediata vecinatate a Arenei Nationale pe fosta platformă de prefabricate şi organizare de şantier a stadionului, şantier ce şi-a încheiat activitatea.

Proiectul presupune amenajarea a şase terenuri de tenis dotate cu gradene pentru 1.300 de spectatori, vestiare cu grupuri sanitare, punct de alimentaţie publică, cabinet medical şi grupuri sanitare. Valoarea totală a investiţiei este de 6.209.000 de lei fără TVA, iar durata de execuţie este de şase luni.

Pasajele rutiere

Primăria Capitalei are de gând să continue investiţiile în construirea unor pasaje rutiere. În plan este construirea pasajului rutier subteran “Piaţa Presei Libere”, pasaj ce ar avea scopul de fluidizare a circulaţiei pe cele doua direcţii predominante, cu reducerea timpilor de aşteptare, cu efecte propagate în întreaga zonă centrală şi îmbunătăţirea factorilor de mediu prin reducerea noxelor.

Potrivit Primăriei Capitalei, proiectul presupune construirea pasajului din Şoseaua Bucureşti-Ploieşti cu două benzi de circulaţie şi care se vor bifurca într-un pasaj cu două benzi de circulaţie spre Şoseaua Kiseleff şi o ramură cu o bandă de circulaţie lărgită spre Bulevardul Mărăşti. Lungimea aproximativă a pasajului este de 700 de metri (cu tot cu rampe) şi va fi realizat în aşa fel încât traficul din zonă să nu fie întrerupt pe perioada desfăşurării lucrărilor.

Până în prezent, au fost finalizate serviciile de proiectare şi s-au obţinut avizele necesare. De asemenea, a fost aprobat PUZ-ul de către Consiliul General şi s-au făcut modificările proiectului tehnic pentru a permite galeriilor de metrou care vor asigura legătura cu Oraşul Otopeni să subtraverseze pasajul rutier.

Tronsonul 2 Bulevardul Uranus

În bugetul municipalităţii, este prevăzută şi începerea lucrărilor la Tronsonul 2 al Bulevardului Uranus, cel care va lega nordul de sudul oraşului.

Această etapă va include un tunel subteran, sub Dealul Parlamentului, între clădirea Parlamentului şi viitoarea Catedrală a Mântuirii Neamului. Tunelul va incepe din strada Izvor cu ieşire pe strada Uranus, imediat după subtraversarea Bulevardului 13 Septembrie şi va facilita circulaţia către zona de sud, sud-vest. Planul Urbanistic Zonal se afla în procedura de avizare.

Pasajul Mihai Bravu, gata anul viitor

Mult întârziatul Pasaj rutier Mihai Bravu, ale cărui lucrări au fost reluate în forţă spre sfârşitul anului trecut după ce au avut loc mai multe amânări care au dus la rezilierea contractului iniţial, a primit de asemenea bani.

La pasajul rutier suprateran Mihai Bravu au fost reluate lucrările luna trecută, dupa ce au fost încetinite pe perioada căderilor de zăpadă, cand s-a asigurat mentenanţa şantierului şi au fost luate măsurile pentru siguranţa circulaţiei. În aceste moment, potrivit municipalităţii, 118 oameni lucrează zilnic la definitivarea primului pod din direcţia Piaţa Sudului - Mihai Bravu - Dristor, iar ultimele segmente de arc ale podului metalic au fost montate. În paralel, muncitorii execută lucrările necesare pentru ridicarea celui de-al doilea pod.

Pasajul este compus din două poduri supraterane paralele şi ar rezolva subtraversarea a două puncte esenţiale – Splaiul Unirii şi Dâmboviţa pe de-o parte, iar de cealaltă parte, intersecţia Mihai Bravu cu Calea Văcăreşti, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piaţa Sudului.

Primul pod este realizat în proporţie de 75% şi are ca termen de finalizare perioada aprilie-mai 2014. Lucrările la cel de-al doilea pod al pasajului au ca termen luna aprilie 2015.

Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii / Râul Dâmboviţa, precum şi intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreştilor. Firma care se ocupă de lucrări este Astaldi S.P.A. – ASTALROM S.A., iar valoarea contractului este de 126.877.289,43 lei fără TVA.

Mai puteţi citi:

Sorin Oprescu susţine că primul pod al pasajului Mihai Bravu ar putea fi gata în martie. Pasajul va fi traversat zilnic de 48.000 de maşini

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a spus, sâmbătă, că şoferii ar putea circula pe primul pod al pasajului Mihai Bravu - Splaiul Unirii în luna martie a anunlui viitor, dacă vremea va permite înaintarea lucrărilor.

Un miliard de euro, bugetul Capitalei pe 2014. Consilierii generali PDL: Bugetul propus de Oprescu este un fals

Bugetul Capitalei pe 2014 a fost aprobat,joi noapte, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), fiind votat favorabil atât de consilierii PSD cât şi de cei PNL. Înainte ca bugetul să fie votat, şedinţa Consiliului General a fost întreruptă timp de câteva ore la cererea consilierului general PNL, Cornel Pieptea.

Cum are de gând să cheltuiască Oprescu un miliard de euro din banii bucureştenilor

Bugetul Primăriei Capitalei preconizat de municipalitate pentru 2014 este de 4.5 miliarde de lei, adică un miliard de euro. Din această sumă, peste 3 miliarde de lei se duc pe cheltuieli curente. Adevărul vă propune o trecere în revistă a principalelor proiecte pe care Municipalitatea are de gând să cheltuiască banii bucureştenilor.

București


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri