Ryan Air ar putea opera zboruri de la Brașov din 2025. Ce lucrări de modernizare a aeroportului sunt anunțate
0Intrarea României în Schengen accelerează ritmul de creștere al Aeroportului Brașov. Din iunie vine Fly Lili, Dan Air vrea să se întoarcă, iar din 2025 ar putea ajunge și Ryan Air
Toate aeroporturile din țară se pregătesc pentru intrarea României în Spațiul Schengen aerian și Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav nu putea face excepție. Mai sunt doar două săptămâni până la momentul aderării României la Spațiul Schengen pe cale maritimă și aeriană, astfel că pregătirile sunt pe ultima sută de metri.
Începând cu 31 martie, pasagerii nu vor mai fi nevoiți să stea la controlul de frontieră dacă ajung în spațiul de liberă circulație și vor fi create două fluxuri unul pentru zborurile interne (în interiorul Schengen) și altul pentru cele externe. Astfel, dispare chiar și problema pe care Dan Air o avea în momentul în care dorea să transporte pasageri de la București la Brașov, iar avionul să plece apoi mai departe, spre destinații din Europa.
„La Brașov a început evaluarea și schimbarea fluxurilor în momentul apariției Hotărârii de Guvern. De fapt, este destul de simplu: fluxul plecărilor externe devine fluxul non-Schengen, iar cel al plecărilor interne devine fluxul Schengen. Se schimbă signalistica și apar noi obligații pentru condiția transporturilor aeriene, iar noi am asigurat spații, legături Internet. La fel și la Poliția de Frontieră, apar spații pentru controlul minorilor sub 16 ani”, a explicat managerul Aeroportului Internațional Brașov, Constantin Albu.
Intrarea în spațiul Schengen și simplificarea procedurilor este un impuls pentru operatorii aerieni care se gândesc să vină la Brașov. Astfel, compania germane Fly Lili a anunțat deja de ceva timp că va opera zboruri de pe acest aeroport din luna iunie.
În plus, o companie low-cost cu numeroase zboruri în Europa, Ryan Air, este și ea în discuții avansate să opereze la Brașov din anul 2025. Mai mult, chiar și Dan Air se gândește să revină pe aeroportul de la poalele Tâmpei.
„Purtăm discuții cu Dan Air și singura noastră problemă în revenirea lor este extinderea platformei de îmbarcare/debarcare aeronave. Deja lucrăm la studiul de fezabilitate al acestui proiect și sper ca în toamnă să fie autorizat de Autoritate, ca să putem demara licitația pentru proiectare și execuție”, a mai dezvăluit Constantin Albu.
La acest moment, doar Wizz Air operează la Brașov, cu cinci curse dus-întors pe săptămână, pe relațiile Londra și Dortmund. Însă, autoritățile locale au anunțat că, din luna mai, încep cursele charter de vacanță, cu opt frecvențe pe săptămână, iar, din iunie, compania Wizz Air lansează cursele spre Budapesta și retur, cu trei zboruri săptămânale. Totodată, operatorul Fly Lili ar trebui să opereze zboruri regulate spre Munchen și Stuttgart, dar și de tip charter în sezonul cald, spre Grecia și Turcia.