Un nou drum spectaculos din Apuseni va fi modernizat. Proiectul costă 27 de milioane de euro VIDEO

0
Publicat:

Un drum spectaculos din Alba, care traversează Munții Trascău de la nord la sud, a fost aprobat pentru a fi modernizat. Costul investiției depășește 139 de milioane de lei.

Traseul sinuos și spectaculos al drumului în zona Râmeț FOTO Adevărul
Traseul sinuos și spectaculos al drumului în zona Râmeț FOTO Adevărul

Drumul judeţean DJ 750 C porneşte din localitatea Sălciua de Sus, traversează Arieşul, străbate culmile Munţilor Trascăului și coboară apoi până în regiunea colinară a culoarului Mureşului. Pe o lungime de circa 15 kilometri, între Ponor și Râmeț, coincide cu Transalpina de Apuseni.

Drumul facilitează legătura dintre microregiunea Nord-Vest, Munţii Apuseni şi microregiunea centrală Zona Târnavelor a judeţului Alba. Din comuna Râmeţ, coboară pe o lungime de 6 kilometri până în Valea Mănăstirii, de unde este asfaltat până în Teiuş, la intersecţia cu DN1.

Drumul a fost împărțit în două tronsoane: Tronson 1: km 0+000 – km 0+600: îmbrăcăminte asfaltică; km 0+600 – km 15+000: pietruit sau drum de pământ; Tronson 2: km 27+500 – km 35+530: pietruit sau drum de pământ; km 35+530 – km 53+760: îmbrăcăminte asfaltică

Tronsonul 1 (km 0+000 – km 15+000):

Drumul este asfaltat pe o lungime de circa 600 de metri în intravilanul localităţii Sălciua de Sus şi împietruit pe restul lungimii, până la intersecţia cu DJ 107 I. Acesta traversează râul Arieş la km 0+600 prin intermediul unui pod de beton care a suferit reparaţii capitale în 2012. Platforma drumului are o lăţime de 4 – 5 metri, cu parte carosabilă de circa 3,5 – 4 metri şi acostamente variabile de 0 – 0,5 metri.

Podul peste râul Arieş are o lungime de 55 de metri, cu trei deschideri, lăţimea părţii carosabile fiind de 5,8 metri, fără trotuare. Podul a suferit reparaţii capitale în 2012, iar de la aceste reparaţii până în prezent au fost executate doar lucrări minore de întreţinere curentă şi periodică. 

Tronsonul 2 (km 27+500 – km 53+760):

Structura rutieră a drumului este realizată din pământ sau pământ în amestec cu piatră pe o lungime de cca. 6 km, respectiv coborârea din intravilanul localităţii Râmeţ (intersecţia cu DJ 107 I) până în Valea Mănăstirii. Pe acest sector traseul este unul sinuos, cu curbe care nu au elementele geometrice corespunzătoare (lăţimi, supralărgiri, pante transversale, etc.). 

Pe restul lungimii traseul alternează între porţiuni cu aliniamente şi curbe, iar structura rutieră este realizată din îmbrăcăminte asfaltică. Tronsonul cuprins între km 35-53 şi km 48+50 a fost reabilitat şi modernizat în cadrul unor investiţii din perioada 2007 – 2010 (terasamente, podeţe, şanţuri, elemente de siguranţă rutieră, etc.).

Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiției este estimată la 139.324.607,01 lei, fără TVA, respectiv circa 27 de milioane de euro. Lungimea totală a drumului propus spre reabilitare și modernizare este de 38,09 km, din care 14,1 km pe tronsonul 1 și 24 de km pe tronsonul 2.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite