Afaceri şi profit în creştere pentru compania Albalact în prima jumătate a anului 2013
0Albalact încheie prima jumătate a anului 2013 cu creşteri importante ale cifrei de afaceri şi profitului. Compania raportează o cifră de afaceri de 204.551.228 lei pentru primul semestru al acestui an, cu 23% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012 (165.897.770 lei). Albalact are un profit de 4.438.585 lei la sfârşitul celor şase luni, în creştere cu 24% faţă de primul semestru 2012, când profitul înregistrat a fost de 3.577.735 lei.
Albalact este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România şi cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul.
“Creşterea înregistrată de Albalact în 2013 arată că proiectele companiei lansate şi susţinute în ultimii doi ani au început să capete valoare. Criza nu ne-a ţinut pe loc, nicidecum, am investit în continuare şi am dezvoltat pe segmente în care am identificat perspective bune. Iar acest lucru ne-a ajutat să creştem vânzările în aceste categorii, să ne consolidăm poziţia în ansamblu şi să păstrăm încrederea consumatorilor în brand-urile şi produsele noastre. Vom urma aceeaşi strategie de creştere atât în valoare, cât şi în volum, dar cu prudenţă şi ţinând cont, ca şi până acum, de factorii de presiune economică şi mai ales de tendinţele de consum”, a declarat Irina Măndoiu, director comercial Albalact.
Albalact a continuat să investească în ultimul an în tehnologie, în distribuţie, în dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile în categorii cu potenţial, pe care era sau nu prezent. O mare provocare a fost lansarea în 2012 a noului portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Rarăul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de producţie a fabricii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc. Extinderea de gamă a adus compania Albalact, în doar un an, pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci, cu brand-ul Rarăul şi o cotă de piaţă de 9% în valoare (în februarie 2013).
Dezvoltarea continuă a portofoliului de iaurt a propulsat Albalact în topul primilor 3 producători de iaurt din România (conform datelor A.C. Nielsen, Iunie 2013). Albalact deţine şi pachetul majoritar de acţiuni (99,01%) al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc, specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, sub brandul omonim Rarăul.
Albalact Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 5000 de acţionari şi este listată la categoria a III-a a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine şi 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul.