Romtelecom nu este de acord sa plateasca pentru sistemul 112
0Conducerea Romtelecom a cerut Camerei Deputatilor ca sistemul national pentru apeluri de urgenta (112) sa fie finantat de la buget, apreciind ca daca acest sistem va fi platit pe baza unui tarif care
Conducerea Romtelecom a cerut Camerei Deputatilor ca sistemul national pentru apeluri de urgenta (112) sa fie finantat de la buget, apreciind ca daca acest sistem va fi platit pe baza unui tarif care se va percepe de la toti operatorii publici de telefonie, Romtelecom va fi nevoit sa majoreze tarifele. Intr-o scrisoare adresata Comisiei pentru tehnologia informatiilor a Camerei Deputatilor, directorul general al Romtelecom, Panagiotis Kargados, arata ca in nici o tara din Uniunea Europeana operatorii de telecomunicatii nu sunt obligati sa finanteze investitia legata de centrele de raspuns pentru apelurile de urgenta sau de functionarea acestora. In consecinta, Romtelecom a cerut Camerei Deputatilor sa modifice Ordonanta 18/2002, care reglementeaza infiintarea sistemului 112, astfel incat costurile sistemului sa fie suportate din buget, iar prevederea care-i obliga pe toti operatorii de telefonie sa permita accesul gratuit la baza de date a abonatilor sa fie eliminata. Kargados a aratat ca in judetul Mures exista deja in functie un sistem pentru apeluri de urgenta, iar costurile sunt suportate de Primaria din Tg. Mures. In plus, conducerea Romtelecom sugereaza ca de sistemul 112 nu ar trebui sa se ocupe Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Fara a face referire la acest serviciu, in scrisoarea lui Kargados se precizeaza ca in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana, dispeceratele de raspuns pentru apeluri de urgenta s-au organizat pe structuri deja existente: in Austria si Portugalia dispeceratele sunt operate de politie, in Finlanda de catre pompieri, iar in Suedia si Marea Britanie de catre companii particulare. In urma cu trei saptamani, secretarul de stat in Ministerul Comunicatiilor, Dinu Malacopol, a apreciat ca fiecare din utilizatorii telefoniei publice ar urma sa suporte un cost de circa 2 dolari pe an pentru implementarea sistemului 112. Vicepresedintele Comisiei pentru tehnologia informatiilor, deputatul PD Alexandru Sassu, a sustinut ca sistemul 112 ar trebui organizat de catre operatorii de telefonie publica, care oricum suporta costurile sistemului, si nu de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale.