Regionala CFR Constanta isi bate joc de pensionarii sai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Obtinerea permiselor de calatorie gratuita, aventura de o noapte si o zi la usa marilor statii CFR

Din cei 70 ani de viata, Gheorghe Fotache a muncit mai mult de jumatate la CFR. Omul a construit vagoane de calatori la Pascani. De cand s-a pensionat, locuieste la Medgidia, unde isi are fiica. Durerilor batranetii i s-a adaugat, insa, una: pentru a intra in posesia permisului de calatorie pe CFR, Gheorghe Fotache a trebuit sa stea la coada o noapte si-o zi, la usa biroului "permise" din Gara Constanta. "De ce suntem supusi la asemenea umilinte?", se intreaba omul pe buna dreptate. "Am muncit 42 de ani, pentru ca armata de oameni de la Serviciul Comercial sa stea la cafele? Ma deplasez greu, suntem ologi, neputinciosi si suntem nevoiti sa stam pe la usile lor". In situatia lui Gheorghe Fotache sunt inca aproximativ 10.000 de pensionari din Regionala CFR Constanta. Batrani din patru judete - Constanta, Tulcea, Calarasi si Ialomita - sunt pusi pe drumuri, la sfarsitul anului, pentru permisul de calatorie care le da dreptul sa circule gratuit cu trenul. Situatia este generata de restructurarile masive din sistemul feroviar, care au afectat in acest an activitatea in toate sectoarele din CFR. Cei mai norocosi sunt pensionarii din municipiile Constanta, Fetesti, Calarasi si Slobozia. Sunt singurii care nu trebuie sa plece "cu colindul" pe la usile CFR, inainte de Sarbatori. Doar in statiile din aceste localitati exista personal insarcinat cu eliberarea permiselor de calatorie. "Cu oamenii pe care ii avem, facem eforturi sa ne adaptam din mers la problemele de exploatare. La Compartimentul "permise" am dat instructiuni precise ca pensionarii care vin de departe sa aiba prioritate. Angajatii au stat peste program, ca sa rezolve toate solicitarile", ne-a declarat Gabriel Taranu, sef Divizie Comerciala din Agentia Zonala de Calatori CFR Constanta. In posesia permiselor se poate intra si pe baza de procura, daca toate actele sunt in regula. Oamenii au fost nemultumiti ca, o data ajunsi la Constanta, au constatat ca le trebuie o fotografie noua, pentru schimbarea cartilor de identitate, deoarece cele vechi vor fi scoase din uz. Ei au acuzat lipsa de informare si de cooperare din partea angajatilor CFR. "Desi ei ocupa acele scaune si datorita muncii noastre", considera pensionarii. "Suntem din ce in ce mai putini", justifica Gabriel Taranu situatia actuala. "La Tulcea nu avem sef de statie, de exemplu. Se ocupa de statie seful de la Medgidia, care mai are in sarcina si zona Negru Voda si Cernavoda. Pentru permise, nu e nevoie ca oamenii sa stea noaptea la cozi. Mai degraba e un reflex de pe vremea comunismului. Cei care vin de departe nu au alte trenuri si de aceea prefera sa vina de cu seara". El adauga cinic: "Si apoi, nu vreau sa fiu rau, dar daca abia se pot deplasa, de ce mai au nevoie de permis de calatorie?".

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite