Toate modelele Dacia vor avea din 2022 şi versiuni hibrid

0
0
FOTO Dacia
FOTO Dacia

Toate modelele noi ale Dacia care vor fi lansate începând din anul 2022 vor avea şi opţiunea unei motorizări hibride. Cel puţin asta susţine Mihai Bordeanu, director de marketing pentru Dacia în cadrul Grupului Renault.

„La asta ne gândim foarte serios, este luată în calcul pentru viitorul gamei, este luată în calcul şi pentru viitorul altor modele. Toate modelele noi lansate începând cu 2022 vor fi electrificate. Atenţie, spun electrificate, nu electrice, deci vor avea şi această opţiune. Deocamdată, pentru lansarea generaţiei a treia de Sandero, costurile sunt încă destul de ridicate şi atunci am preferat să lansăm gama de motoare pe care aţi văzut-o, dar, cu siguranţă, hibridul e parte din planurile de viitor”, a spus Mihai Bordeanu.

El a exclus, totodată, posibilitatea introducerii unui motor diesel pentru cele trei noi modele, care vor fi comercializate doar cu motorizări pe benzină sau benzină şi GPL. „Am studiat trendul, ce se întâmplă cu piaţa, or, cererea pentru motorizările diesel e în clară descreştere pe acest segment în Europa. Răspunsul simplu este nu, nu vom avea diesel în gamă”, a precizat Bordeanu.

Consum responsabil

La rândul ei, Daniela Copaciu, brand manager Dacia în România, consideră că aceste tendinţe apar din necesitatea de adaptare la noile cerinţe înregistrate pe piaţa auto mondială. „În acest context dificil, în acest context fără precedent în care provocările mobilităţii viitoare ne îndeamnă către un consum mai responsabil, clienţii devin din ce în ce mai pragmatici şi mai atenţi atunci când vine vorba de achiziţiile viitoare. Ne pregătim să lansăm cea de-a treia generaţie (de Logan, Sandero, Sandero Stepway - n.red.), trei noi vehicule care se impun prin aspectul modern, prin echipamentele şi tehnologiile moderne care se regăsesc la bord. Cea de-a treia generaţie de vehicule va fi produsă în cele trei situri tradiţionale. La Piteşti vor fi produse noul Logan şi noul Stepway, la Uzina Tanger din Maroc vor fi produse noul Stepway şi noul Sandero, iar la uzina de la Casablanca vor fi asamblate toate cele trei modele”, a declarat Daniela Copaciu.

Normele Euro 7

Surse din piaţă au declarat că hibridizarea modelelor Dacia este oarecum obligatorie pentru că în curând vor intra în vigoare noile norme de poluare, respectiv cele Euro 7. Uniunea Europeană discută în prezent despre iminenţa introducerii pretenţiosului  prag de emisii Euro 7, însă nu a fost comunicată o dată certă pentru adoptare. Drept urmare, modelele Dacia au, mai nou, o concepţie tehnică modulară, care permite începerea cu specificaţiile ieftine, dar şi accederea, la acelaşi model, la specificaţiile înalte, de ultimă oră, cu preţul de rigoare, evident. Din această ultimă categorie vor face parte şi variantele hibrid ale modelelor Dacia.

Platforma tehnică CMF-B

Hibridizarea modelelor Dacia este posibilă şi pentru că la noile Logan, Sandero, Sandero Stepway s-a implantat platforma tehnică CMF-B care se regăseşte şi pe Renault Clio sau Nissan Juke şi care permite şi varianta hibrid E-Tech. Surse din cadrul companiei susţin că aceeaşi platformă tehnică va fi folosită şi la conceperea viitorului Duster care va lua locul celui comercializat în prezent. Astfel, comercializată din ianuarie 2018, a doua generaţie a Daciei Duster va fi înlocuită cu un model 100% nou.

Noul Duster va respecta de la lansare standardul Euro 7, iar viitorul SUV va renunţa la motorul diesel 1.5 Blue dCi în favoarea sistemului hibrid non-plug-in E-Tech de 140 CP. Pe hârtie, este cel al Renault Captur, dar practic unele specificaţii vor fi eliminate la Dacia pentru reducerea costurilor. Conform unor surse se va elimina funcţia de recuperare a energiei de frânare, care este un sistem destul de costisitor. În esenţă, SUV-ul românesc ar trebui să beneficieze de noua generaţie de motoare 1.2 TCe şi 1.5 TCe, derivate din actualele 1.0 şi 1.3 TCe, şi asociate cu o hibridizare uşoară, de 48 de volţi.

Preţurile

Conform unor surse, pentru a rămâne atractivă şi la versiunile hibrid, marca românească trebuie să păstreze situaţia actuală, în care maşinile Dacia sunt cu cel puţin 20% mai ieftine decât modelele concurente. În Spania, de exemplu, un Renault Clio hibrid în variantă de top costă puţin peste 20.000 fără TVA. Un mic calcul ne arată că un Sandero hibrid, cu toate dotările, va putea fi achiziţionat cu 16.000 de euro fără TVA, sumă din care se scad primele programului de ecologizare a parcului auto pus în practică de Ministerul Mediului. Preţul este unul orientativ, pentru că Renault nu a făcut comunicări oficiale în acest sens.

Radar care frânează automat la apariţia unui obstacol

În plus, din punct de vedere al siguranţei, noile Logan, Sandero, Sandero Stepway, dar şi viitorul Duster au dotări care nu prea erau de conceput la Dacia. Astfel, alături de limitatorul de viteză şi de sistemul ESP de ultimă generaţie, precum şi de regulatorul de viteză cu comandă la volan, disponibile în funcţie de nivelul de echipare, se regăsesc şi sisteme de asistenţă la conducere de ultimă generaţie - frânare automată de urgenţă (un radar plasat în partea frontală, care acţionează automat frâna dacă sesizează un obstacol), senzor de unghi mort, asistenţă la parcare sau asistenţă la plecările din rampă.

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri