SEAT generează cele mai mari venituri din istoria sa, de aproape 6.500 de milioane de euro
0Bucuresti, 27/03/2014. - SEAT îşi îmbunătăţeşte situaţia, în ciuda recesiunii economice. Cu o creştere majoră a volumului de vânzări, a cererii şi a producţiei, SEAT a închis anul 2013 cu cel mai mare venit din istoria sa, declarând o cifră de afaceri de 6.473 milioane euro, cu 6,3% mai mult decât în anul anterior.
“2013 a fost un an dificil şi solicitant, dar SEAT şi-a demonstrat potenţialul alăturându-se plutonului mărcilor cu cea mai rapidă creştere din Europa şi stabilind recorduri de vânzări şi producţie faţă de anii trecuţi”, a subliniat Jürgen Stackmann, Preşedintele SEAT, în timpul prezentării rezultatelor din 2013.
Graţie unei creşteri a vânzărilor şi a producţiei
- Profitul după impozitare este de -149 milioane de euro
- SEAT a generat un indice EBITDA de 221 milioane de euro şi un flux de numerar operaţional mai mare cu 70%
- Pentru prima dată după 2007, investiţiile au fost acoperite în totalitate de fluxul de numerar operaţional
- În ultimii cinci ani au avut loc investiţii şi cheltuieli pentru Cercetare şi Dezvoltare de peste 2.600 de milioane de euro
- Fabrica din Martorell a înregistrat cel mai mare volum al producţiei din 2007 încoace
Competiţia acerbă de pe piaţa din Europa de Vest (regiunea cu cele mai mari vânzări pentru SEAT), determinată de dificultăţile economice mari din această regiune, a avut ca rezultat diminuarea profitului pe unitate, unul dintre factorii cheie ai rezultatului operaţional de -217 milioane de euro în 2013, în comparaţie cu -134 de milioane de euro în anul precedent*. Profitul operaţional a fost afectat şi de costurile mai mari cu forţa de muncă şi de restructurare, precum şi de o creştere a amortizării, din cauza lansării noilor modele.
În ultimii cinci ani, SEAT a făcut eforturi investiţionale enorme pentru a-şi garanta viitorul, acestea ridicându-se la peste 2.600 milioane de euro pentru investiţii şi cheltuieli de cercetare şi dezvoltare. Profitul după impozitare a totalizat -149 milioane de euro, în comparaţie cu -30 de milioane de euro, în anul precedent.
Indicele EBITDA al companiei (profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) s-a îmbunătăţit cu 73%, ajungând la un total de 221 milioane de euro, iar fluxul de numerar operaţional a crescut cu 70%, ajungând la 358 de milioane de euro. Pentru prima dată din 2007, investiţiile au fost acoperite în întregime de fluxul de numerar operaţional. Holger Kintscher, Vicepreşedinte şi responsabil pentru Departamentul Financiar şi Organizaţie, a subliniat faptul că “SEAT a efectuat o raţionalizare importantă a bilanţului, ceea ce îi consolidează poziţia financiară. Compania şi-a crescut considerabil abilităţile de autofinanţare a investiţiilor şi şi-a îmbunătăţit calitatea afacerii”.
Calitate şi eficienţă
Cu peste 102.000 unităţi livrate la nivel mondial (+44,4%), Leon deţine cheia cu ajutorul căreia poate fi explicată performanţa pozitivă în vânzări a mărcii SEAT în anul 2013, vânzările totale ale mărcii atingând cifra de 355.000 de unităţi, cu o creştere de 10,6%. Versiunea Leon cu 5 uşi, care a fost modelul vândut pe parcursul întregului an, a devenit cel mai bine vândut model al mărcii, pe mai multe pieţe (printre care Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia şi Turcia). SEAT a profitat de criză pentru a-şi reduce dependenţa de piaţa de origine şi pentru a se extinde la nivel mondial, exportând anul trecut 83% din producţie, în comparaţie cu doar 75% în 2009.
Unitatea de producţie de la Martorell a înregistrat cel mai mare volum de producţie din 2007 încoace, de peste 390.000 de unităţi (+3,4%). Aici sunt fabricate alături de Leon, gamele Ibiza şi Altea, precum şi modelul Audi Q3, pentru care 2013 a fost cel de-al doilea an complet de producţie. La cea de a-20-a aniversare a inaugurării sale, fabrica din Martorell a primit prestigiosul premiu Automotive Lean Production (Producţie suplă în domeniul auto), acordat pentru eficienţa proceselor sale de producţie.
Calitatea procedurilor şi produselor SEAT au câştigat recunoaştere la nivel internaţional, ceea ce a augmentat şi mai mult imaginea mărcii. Trei modele SEAT (Leon, Ibiza şi Alhambra) au fost distinse în mai multe ţări cu diferite premii, printre cele mai importante numărându-se Car of the Year în Marea Britanie şi Car of the Year în Spania, pentru Leon.
Forţa de muncă şi sustenabilitatea
Implicarea socială şi angajamentul în privinţa sustenabilităţii au reprezentat ţinte importante în 2013 pentru SEAT. Compania a rămas unul dintre angajatorii de vârf din Spania şi, spre deosebire de piaţa muncii din ţara de origine, SEAT a ieşit din cea mai critică etapă a crizei, reuşind să creeze peste 1.000 de locuri de muncă, crescând de la 10.369 angajaţi în 2009, la 11.458 anul trecut.
Proiectele de training ale mărcii SEAT – pentru care sunt dedicate circa 13 milioane de euro pe an – şi mai ales programul de educaţie dual vocaţional, implementat la Şcoala de Ucenici a companiei, continuă să trezească un interes uriaş printre miile de tineri care văd în companie o oportunitate extraordinară de a-şi atinge împlinirea personală şi profesională pe care şi le doresc.
Inaugurarea SEAT al Sol, cel mai mare sistem fotovoltaic din industria auto, a devenit emblema SEAT pentru dedicaţia faţă de mediul înconjurător, grijă care este transferată şi asupra produselor companiei. Graţie gamei de produse Ecomotive a companiei, 60% dintre automobilele comercializate de SEAT în întreaga lume emit mai puţin de 120 g de CO2/km. Pe piaţa din Spania proporţia este chiar de 80%. În acelaşi timp, compania lucrează la diverse iniţiative menite să crească nivelul de utilizare al gazului natural (CNG) în industria auto, un carburant mai curat, mai sigur şi mai accesibil. SEAT oferă în prezent două modele propulsate cu CNG, Leon TGI şi Mii Ecofuel, modelul cu cele mai mici valori ale consumului şi emisiilor din istoria SEAT. Emisiile sunt de numai 79 g de CO2/km.
Viitorul
În 2014, gama de automobile SEAT va continua să se extindă, mai ales în jurul familiei Leon. După prezentarea la Salonul Auto de la Geneva a modelului Leon Cupra, cel mai rapid şi mai puternic automobil din istoria SEAT, următorul nou venit, înainte de începerea acestei veri, va fi Leon ST 4Drive (cu tracţiune integrală) urmat de Leon X-Perience, un crossover pentru familie, care va debuta înainte de finalul anului.
Într-o lună, Ibiza, modelul SEAT cu vânzări excelente şi unul dintre pilonii de susţinere ai companiei, care a rămas lider de vânzări încă din 2001 în Spania, va avea o gamă extinsă cu o versiune specială, care va marca aniversarea de 30 de ani a modelului. În această vară va fi lansat pe piaţă şi modelul Mii by MANGO, automobilul urban prezentat şi la Geneva, care a fost creat în colaborare cu casa de modă din Barcelona.
Compania a debutat în 2014 cu o creştere în vânzări, în special pentru modelul Leon. În ianuarie şi februarie 2014, înmatriculările modelului Leon au crescut cu 46% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013 şi 18.700 unităţi au fost comercializate la nivel mondial. Mai mult, de la debutul în producţie, în ultimul sfert al anului 2013, peste 20.000 de comenzi au fost deja plasate pentru maşina de familie Leon ST.
“Dificultăţile economice persistă în mediul nostru de afaceri şi ne confruntăm cu mai multe provocări, atât ca şi sector economic, dar şi ca şi companie. Dar SEAT dispune de o bază financiară mai puternică decât înainte şi de o strategie clară pentru viitor, care construieşte mai departe, pe formula de succes a modelului Leon, care este fundaţia ce defineşte modelele şi marca noastră”, a rezumat Jürgen Stackmann, Preşedintele SEAT.
(*) SEAT îşi întocmeşte situaţiile financiare individuale conform Sistemului Contabil General din Spania, fără a-şi include şi subsidiarele. Volkswagen aplică standarde contabile internaţionale (IAS/IFRS) şi consolidează cifrele mărcii SEAT.
SEAT este singura companie din sectorul auto, care dispune de o capacitate completă de design, dezvoltare, producţie şi vânzare de automobile în Spania. Membră a Grupului Volkswagen, multinaţionala are sediul la Martorell (Barcelona), exportând peste 80% dintre autovehiculele sale către 75 de ţări. În 2013, SEAT a avut o cifră de afaceri totală de 6.473 milioane de euro, cea mai mare cifră din istoria companiei, la o cifră de livrări care totalizează 355.000 de unităţi.
Grupul SEAT are 13.500 de angajaţi calificaţi, la cele trei centre de producţie din Barcelona, El Prat de Llobregat şi Martorell, unde sunt fabricate, printre altele, modelele de mare succes Ibiza şi Leon. În plus, compania produce modelul Alhambra, în Palmela, Portugalia, SEAT Mii în Bratislava (Slovacia) şi Toledo la Mladá Boleslav (Republica Cehă).
Multinaţionala spaniolă dispune, de asemenea, de un Centru pentru Dezvoltare Tehnică, un adevărat „centru de know-how”, care reuneşte peste 900 de ingineri, a căror misiune este aceea de a fi forţa motoare a inovaţiilor celui mai mare investitor industrial în cercetare, dezvoltare şi inovaţie din Spania. În privinţa angajamentului declarat de a proteja mediul, SEAT are la baza activităţilor sale, criterii de sustenabilitate, mai exact, reducerea emisiilor de CO2, eficienţa energetică, precum şi reciclarea şi reutilizarea resurselor.