Încă un model de Boeing va fi inspectat, după 737 Max 9. Probleme pentru compania americană

0
Publicat:

După ce o aeronavă a companiei Alaska Airlines a rămas fără hublou în timpul zborului, un alt model de avion Boeing va fi supus unor inspecții, relatează BBC.

Modelele 737-900ER au realizat 11 milioane de ore de operare. Foto: getty images (Arhivă)
Modelele 737-900ER au realizat 11 milioane de ore de operare. Foto: getty images (Arhivă)

Amintim faptul că Administrația Federală a Aviației (FAA) din Statele Unite a consemnat la sol peste 170 de aeronave 737 MAX 9, după ce hubloul unui avion s-a deprins la mii de metri deasupra solului. 

Astfel, autoritatea a anunțat duminică, 21 ianuarie, că operatorii aerieni ar trebui să verifice și modelele 737-900 ER, care sunt echipate cu același model de ușă. FAA a calificat această inițiativă drept o „măsură suplimentară de siguranță". 

Deși Administrația Federală a Aviației din SUA a precizat faptul că nu au fost semnalate probleme la aeronavele 737-900 ER, acest model utilizează același tip de panou pentru a „astupa" o ușă neutilizată. 

Un avion al companiei Alaska Airlines ce zbura spre California a aterizat vineri, 5 ianuarie, de urgență pe un aeroport din statul american Oregon. Aeronava Boeing 737 Max 9 a revenit la Portland după 35 de minute de la decolare. 

Aeronavă nevoită să efectueze o aterizare de urgență. Foto X (Twitter)/ Pete Muntean
Aeronavă nevoită să efectueze o aterizare de urgență. Foto X (Twitter)/ Pete Muntean

Întâmplarea a făcut ca FAA să rețină la sol toate aeronavele 737 Max 9 care sunt echipate cu acest tip de panou și a dus la prăbușirea prețului acțiunilor Boeing. 

Autoritatea verifică metodele de fabricație și liniile de producție ale companiei, printre care se numără și cele care țin de subcontractantul Spirit AeroSystems, care a pus la dispoziție panoul. 

La începutul săptămânii, FAA a afirmat că a realizat inspecții la 40 dintre avioanele consemnate la sol, dar nu a menționat data la care acestea vor putea efectua din nou zboruri. 

Siguranța pasagerilor, și nu viteza, va determina termenul de repunere în funcțiune a acestor aeronave", a transmis duminică FAA. 

În urma întâmplării terifiante, Boeing a anunțat că va îmbunătăți inspecțiile în procesul de fabricație. Modelele 737-900ER au realizat 11 milioane de ore de operare fără incidente similare cu cele ale noilor 737 Max 9. 

FAA nu a dispus ca modelul mai vechi să fie reținut la sol în timp ce inspecțiile sunt efectuate de operatori. 

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite