ADN de rață, găsit în motoarele avionului Jeju Air, prăbușit luna trecută în Coreea de Sud

0
Publicat:

Ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit luna trecută conțineau rămășițe de rață, potrivit unui raport publicat luni de autoritățile sud-coreene. Raportul însă nu furnizează nicio concluzie. Autoritățile continuă încercările de a determina ce a cauzat dezastrul aerian în care au murit 179 de pasageri, din 181 în total, și membri ai echipajului aflat la bord. 

Imagine de la accidentul aviatic cu 179 de victime, Coreea de Sud. FOTO:X /Nexta / Yonhap News
Imagine de la accidentul aviatic cu 179 de victime, Coreea de Sud. FOTO:X /Nexta / Yonhap News

Raportul de șase pagini publicat de autoritățile sud-coreene la o lună după accident arată că ambele motoare ale Boeing BA. 737-800 au conținut ADN de la Baikal Teals, un tip de rață migratoare care zboară spre Coreea de Sud iarna în stoluri uriașe, relatează Reuters. 

Raportul nu a oferit concluzii despre ce ar fi putut cauza aterizarea avionului fără ca trenul de aterizare să fie deschis și de ce înregistratoarele de date de zbor au încetat să funcționeze în ultimele patru minute ale zborului. Zborul Jeju Air din Bangkok, din 29 decembrie 2024, a depășit pista aeroportului Muan și s-a prăbușit într-un terasament. Din cei 181 de pasageri aflați la bord și membri ai echipajului, doar două persoane au supraviețuit.

"După prăbușirea în terasament, a avut loc un incendiu și o explozie parțială. Ambele motoare au fost îngropate în movila de pământ a terasamentului, iar fuselajul din față s-a împrăștiat până la 30-200 de metri de terasament", se arată în raport.

Potrivit specialiștilor, localizatorul ajută la orientarea unei aeronave care se apropie de pistă, iar structura construită din beton armat și pământ de pe aeroportul Muan, care susține antenele sistemului, a contribuit probabil la dezastrul întâmplat.

În cadrul anchetei, se vor demonta motoarele pentru o examinare detaliată a componentelor, se vor analiza datele de zbor și cele ale controlului traficului aerian, iar investigațiile vor include terasamentul, localizatoarele și eventualele dovezi privind impactul cu păsările, potrivit raportului. „Aceste activităţi de investigaţie extinse vizează determinarea cauzei exacte a accidentului”, spun experții.

Documentul reafirmă o parte din concluziile preliminare ale anchetatorilor sud-coreeni, împărtășite sâmbătă familiilor victimelor, inclusiv faptul că piloții au observat un stol de păsări.

Momentul exact în care piloții au raportat impactul cu o pasăre nu este confirmat, dar raportul menționează că aeronava a emis o alertă privind un posibil impact cu o pasăre în timpul unei manevre de întoarcere.

Raportul nu oferă explicații pentru oprirea simultană a înregistrărilor efectuate de înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR) și înregistratorul de date de zbor (FDR) chiar înainte ca piloții să declare starea de urgență.

În momentul opririi înregistratoarelor, avionul zbura la o altitudine de 498 de picioare (152 de metri) și o viteză de 161 de noduri (298 km/h), fiind la aproximativ 1,1 mile marine (2 km sau 1,3 mile) de pistă.

Organizația Aviației Civile Internaționale, agenție a ONU, solicită investigatorilor să elaboreze un raport preliminar în termen de 30 de zile de la accident și recomandă publicarea raportului final în decurs de 12 luni.

Comisia sud-coreeană de investigare a accidentelor aviatice și feroviare a transmis raportul său către Organizația Aviației Civile Internaționale, precum și către Thailanda, Statele Unite și Franța, țările de origine ale producătorilor de avioane și motoare.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite