Scandalul spionajului din SUA a inspirat o idee de afaceri în Germania: brioşe „spion” şi gogoşi „Snowdy”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gogoşile „Spion”, expuse spre vânzare în vitrinele cofetăriilor Stadtbäckerei. Foto: Spiegel Online
Gogoşile „Spion”, expuse spre vânzare în vitrinele cofetăriilor Stadtbäckerei. Foto: Spiegel Online

Oraşul german Düsseldorf a atras atenţia presei internaţionale datorită unei cofetării locale care a descoperit o metodă ingenioasă de a-şi spori vânzările de prăjituri, gogoşi şi alte bunătăţi exploatând scandalul interceptărilor din Statele Unite ale Americii. Până şi informatorul Edward Snowden, fost consultant al Agenţiei Naţionale de Securitate (NSA), a primit un omagiu special din partea maestrului cofetar.

Cofetarii care administrează o mică afacere în oraşul german Düsseldorf au adoptat propria poziţie faţă de acuzaţiile de supraveghere a comunicaţiilor americane şi internaţionale puse pe seama NSA. Aceştia au creat propria linie de delicatese dulci, printre care se numără prăjituri precum gogoşi „Spion”, rulouri „Snowdy”, brioşe „Informator” şi pâinici „Facebrot”.

Rulourile „Snowdy” au fost numite în cinstea programatorului Edward Snowden, care este văzut în Germania asemena unui erou, deoarece a dezvăluit oamenilor de rând detaliile despre programele complexe de supraveghere digitală a NSA.

Gogoşile „Spion” sunt umplute cu cremă de vanilie şi sunt glazurate tot cu vanilie, dar şi cu ciocolată, care sugerează imaginea unor zăbrele din închisorile reale, iar rulourile „Snowdy” sunt presărate cu seminţe de dovleac, după cum au aflat jurnaliştii săptămânalului german „Der Spiegel”.

„Am lansat produsele în această săptămână. Am mai făcut lucruri asemănătoare în trecut: am avut avut o serie (de prăjituri) intitulată «Yes We Can» (sloganul folosit de Obama în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale din 2012)”, a spus cofetarul-şef Frank Westerhorstmann, director general al lanţului de 20 de cofetării Stadtbäckerei. „Clienţii se amuză şi ajută vânzările.”

Germanul a spus că ideea întregii serii de bunătăţi dulci a venit din partea angajaţilor. „O mare parte din clienţi sunt plecaţi în vacanţe, aşa încât cofetarii noştri îşi permit să fie puţin mai creativi şi să se distreze puţin. Probabil că, la un moment dat, băieţii de la agenţiile de informaţii vor trece pe la noi să ne pună câteva întrebări”, s-a amuzat Westerhorstmann.

 

 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite