Oamenii de știință au descoperit ora ideală de a face sport pentru a arde grăsimile eficient

Practicarea activității fizice la momentul potrivit poate accelera metabolismul. Cea mai eficientă modalitate de a arde grăsimile este, potrivit unor cercetări, efectuarea unor exerciții fizice dimineața, scrie thenationalnews.com.

Exercitii fizice. FOTO Shutterstock

Un studiu efectuat pe șoareci arată că cei care au făcut exerciții fizice într-o fază activă timpurie - care corespunde exercițiilor fizice de dimineață la oameni - și-au crescut metabolismul mai mult decât șoarecii care au făcut exerciții fizice într-un moment în care de obicei se odihnesc.

Rezultatele noastre sugerează că exercițiile fizice efectuate la sfârșitul dimineții ar putea fi mai eficiente decât cele efectuate seara târziu în ceea ce privește stimularea metabolismului și arderea grăsimilor, iar dacă este așa, acestea s-ar putea dovedi valoroase pentru persoanele supraponderale", a declarat Juleen Zierath, de la departamentul de medicină și chirurgie moleculară și departamentul de fiziologie și farmacologie de la Karolinska Institutet.

Activitatea fizică în diferite momente ale zilei poate afecta organismul în moduri diferite, deoarece procesele biologice depind de ritmurile circadiene ale celulelor.

În ce a constat studiul

Ca să stabilească modul în care momentul zilei ales pentru exerciții influențează arderea grăsimilor, cercetătorii de la Karolinska Institutet și de la Universitatea din Copenhaga au studiat grăsimea corporală a șoarecilor după o sesiune de exerciții fizice de intensitate ridicată pe o bandă de alergare efectuată în două momente ale ciclului zilnic.

Au fost studiați diverși markeri pentru metabolismul grăsimilor și au fost analizate genele active în țesutul adipos după exerciții fizice, într-o fază activă timpurie și o fază de odihnă timpurie - care corespund unei sesiuni de dimineața târziu și, respectiv, de seara târziu, la oameni.

Efectele au fost independente de consumul de alimente.

Momentul potrivit pare să fie important pentru echilibrul energetic al organismului și pentru îmbunătățirea beneficiilor exercițiilor fizice pentru sănătate, dar sunt necesare mai multe studii pentru a trage concluzii fiabile cu privire la relevanța constatărilor noastre pentru oameni”, a adăugat Dr. Zierath.

Concluziile acestui studiu sunt publicate în revista PNAS.

Viață sănătoasă