Google a ofertat Epic Games cu 147 milioane de dolari pentru Fortnite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ziua a treia a procesului antitrust Epic vs Google a oferit o perspectivă proaspătă asupra disputei mai vechi dintre cele două companii, cu privire la lansarea inițială a Fortnite pe Google Play.

Google a confirmat în instanță că Epic Games a primit o ofertă de 147 de milioane de dolari pentru a lansa jocul Fortnite pe Google Play Store, cu prioritate pentru dispozitivele Android.

Apple, Google și Fornite. FOTO Shutterstock
Apple, Google și Fornite. FOTO Shutterstock

Oferta Google ar fi implicat o sumă de bani distribuită pe o perioadă de trei ani (2018-2021) către editorul de jocuri. Aceasta ar fi trebuit să oprească o posibilă "contagiere" a altor aplicații populare care evitau magazinul oficial Android și, implicit, taxele lucrative de achiziții în aplicații ale Google.

Această ofertă ar fi avut ca scop prevenirea unei potențiale ”contagieri” asupra altor aplicații populare care alegeau să nu utilizeze magazinul oficial Android și, implicit, să evite plata taxelor substanțiale pentru achizițiile în aplicații impuse de către Google.

Epic a lansat Fortnite pe Android în 2018 direct prin intermediul site-ului său web, evitând Play Store. Acest lucru i-a permis să vândă moneda din joc, V-Bucks, fără a plăti comisionul impus aplicațiilor din Play Store. În 2020, Epic a renunțat la această practică, argumentând că era pus într-o poziție defavorabilă din cauza "mesajelor pop-up de securitate înfricoșătoare și repetitive" și a altor factori.

Dar într-un proces antitrust depus mai târziu în același an, și aflat în prezent în desfășurare, a susținut că decizia sa inițială a aruncat Google în panică. A citat documente interne care afirmă că Google se temea de un "risc de contagiere" în cazul în care și alți dezvoltatori de jocuri (inclusiv Blizzard, Valve, Sony și Nintendo) ar fi urmat exemplul Epic, și a pretins că Google a încercat să împiedice acest lucru oferind avantaje speciale sau chiar cumpărând Epic.

Documentele referitoare la "contagiere" au fost prezentate în instanță marți, 7 noiembrie, când Lawrence Koh, fostul șef al departamentului de dezvoltăre de jocuri din cadrul Google Play, a luat cuvântul. Acestea arătau preocupările Google cu privire la faptul că aproape toți dezvoltatorii de top de jocuri ar putea pleca de pe Play în câțiva ani de la decizia Epic, ducând Google la o pierdere totală de miliarde de dolari din venituri. Documentele prezentate în instanță preziceau că absența Fortnite ar putea duce la o pierdere directă de venituri între 130 și 250 de milioane de dolari și apoi la o pierdere generală de până la 3,6 miliarde de dolari dacă o astfel de plecare masivă ar avea loc.

Google susține că era preocupat de pierderea jocurilor pe Play, dar că nu există nimic nelegitim în aceasta. "Noi doar voiam ca dezvoltatorii să aleagă Play", a declarat Kochikar în timpul mărturiei. Și aducerea jocurilor în Google Play "a fost investiția pe care am considerat-o că merită toți banii" - în special atunci când acei dezvoltatori ar fi putut să aleagă să lanseze mai întâi pe sistemul de operare iOS al Apple.

De cealaltă parte, Epic folosește aceste documente pentru a susține că Google se temea de concurența în distribuția de aplicații Android și a menținut Play Store-ul său ca un monopol ilegal. Existența ofertei nu dovedește acest lucru,  dar cel puțin, oferă o privire interesantă asupra modului în care Google privește afacerea de jocuri.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite