Conferinţele în realitatea virtuală: o alternativă de viitor?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe 30 aprilie, am participat la un eveniment inedit, organizat în spaţiul realităţii virtuale, despre viitorul muncii în acest domeniu. Cu această ocazie, am putut arunca o privire la ceea ce înseamnă munca în VR şi cum se poate dezvolta în anii următori.

Evenimentul a fost prezentat de Immerse UK, alături de HTC VIVE, şi a aruncat o privire asupra viitorului pe care îl are munca în VR, mai ales dintr-o perspectivă creativă. S-a vorbit mult despre posibilitatea pe care au designerii şi creatorii de a folosi acest mediu pentru a-şi uşura proiectele, pentru a le vedea în ansamblu şi a economisi timp.

Într-adevăr, echipamentele de VR au făcut un salt major în ultimii ani, în ceea ce priveşte tehnologia din spatele lor. VIVE-ul celor de la HTC de exemplu, a devenit mult mai confortabil şi mai uşor de utilizat pentru perioade lungi de timp, astfel că şi-a făcut apariţia în din ce în ce mai multe birouri, mai ales în Marea Britanie şi SUA, lucru evidenţiat de-a lungul evenimentului.

Munca în VR este un subiect pe care îl vom trata cu siguranţă în detaliu într-un material viitor, însă astăzi aş vrea să mă concentrez pe utilizarea mai ”light” a unui astfel de echipament, pentru conferinţe şi evenimente la care participă oameni de pe întreg mapamondul.

Evident, există limite destul de clare: momentan, VR-ul poate fi folosit pentru un număr restrâns de persoane care pot fi conectate în acelaşi timp, însă acel număr este de obicei suficient pentru a îngloba toţi participanţii la o conferinţă de presă sau cel puţin o mare parte din ei. Astfel, multe companii ar evita deplasarea a 50 sau 100 de persoane într-un singur loc, economisind şi resurse financiare importante.

Este o soluţie pe termen scurt? Clar nu pentru toată lumea, pentru că vorbim de un cost destul de mare totuşi pentru un set de VR capabil, însă ar putea fi o soluţie excelentă pentru termen lung în situaţiile în care regimul WFH (work from home) este impus sau recomandat, cum este cea în care ne aflăm chiar acum. Angajaţii unei companii pot fi reuniţi în mediul realităţii virtuale, jurnaliştii se pot întâlni într-o conferinţă de presă în VR şi tot aşa.

Apoi, există şi factorul entertainment, care nu poate fi neglijat. Chiar dacă pentru unii poate deveni plictisitor destul de rapid, eu am fost fascinat pe toată durata conferinţei de faptul că ne aflam într-un amfiteatru amplasat pe vârful unui munte, o locaţie mult mai interesantă până la urmă decât o sală de conferinţe.

Pe măsură ce tehnologia avansează, ea devine mai accesibilă, astfel că ne putem aştepta ca şi costul seturilor de VR să scadă peste câţiva ani. Una peste alta, experienţa evenimentului la care am fost prezent mi-a dovedit că VR-ul are cu siguranţă un viitor, iar aplicaţiile pentru această tehnologie se pot înmulţi cu uşurinţă.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite