Unde a fost descoperit un arbore, despre a cărui specie se credea că a dispărut în urmă cu 200 de ani

Oamenii de știință au anunțat, marți, o descoperire inedită. Aceștia au dat de urma unui arbore, despre a cărui specie se credea că a dispărut, în urmă cu aproape două secole, potrivit AFP.

Arborele Ilex Sapiiformis FOTO Twitter

Se numește „Ilex Sapiiformis” și fusese văzut ultima dată în urmă cu aproape 200 de ani. Copacul poate atinge o înălţime de opt până la 12 metri și dă naștere unor mici flori, de culoare albă. Așa a și fost descoperit de cercetătorii, care au luat urma plantelor.

Arborele, descoperit în nord-estul Braziliei

Arborele, despre care se credea că a dispărut ca specie, a fost regăsit într-o zonă urbană din nord-estul Braziliei. Mai precis, în statul Pernambuco. O echipă de cercetători a mers într-o expediţie de şase zile în această regiune, în căutarea exemplarelor, potrivit grupului de mediu care administrează proiectul Re:wild, cofondat de actorul Leonardo DiCaprio.

Cunoscută sub denumirea Ilex de Pernambuco, specia a fost recenzată, pentru prima dată de ştiinţa occidentală, prin botanistul scoţian George Gardner, în anul 1838.

A fost singura observare confirmată până la 22 martie, dată la care noua expediţie a găsit patru exemplare pe malul unui mic râu din oraşul Igarassu, situat la periferia capitalei statului, Recife.

„Este incredibil că Ilex de Pernambuco a fost redescoperit într-o zonă metropolitană unde trăiesc aproape şase milioane de persoane. Acest arbore este un exemplu perfect de ce este important să continui să cauţi”, a declarat Christina Biggs, responsabilă pentru specii pierdute la Re:wild.

Echipa de cercetători l-a descoperit urmărind pista micilor flori albe, caracteristice speciei.

Şeful expediţiei, Gustavo Martinelli, a declarat că grupul speră acum să lanseze un program de reproducere a speciei.