Start-upul japonez ispace amână o misiune pe Lună, sponsorizată de NASA, pentru anul 2026
0Start-upul japonez ispace, specializat în transportul lunar, a anunţat joi că va amâna cu un an o misiune viitoare ce priveşte plasarea unui modul de asolizare pe Lună, pentru anul 2026, deoarece doreşte să se pregătească mai bine pentru o comandă primită de la agenţia spaţială americană (NASA), precum şi pentru a face faţă întârzierilor acumulate în furnizarea de componente, informează Reuters.

Start-upul ispace, cu sediul la Tokyo, a avut prima sa tentativă de alunizare în luna aprilie prin intermediul vehiculului Hakuto-R Mission 1, care a eşuat din cauza calculării eronate a altitudinii. Cotidianul Financial Times a raportat la începutul acestei luni că mai multe turbulenţe corporative din ultima perioadă au precedat eşecul acelei misiuni, scrie Agerpres.
După anunţul despre amânarea viitoarei misiuni, directorul executiv Takeshi Hakamada a declarat într-o conferinţă de presă că echipamentul ştiinţific pe care compania ispace trebuie să îl transporte pe Lună în virtutea unei comenzi primite de la NASA necesită un standard mai ridicat de absorbţie a vibraţiilor. Directorul nipon nu a oferit alte detalii.
Divizia americană din cadrul ispace, care a încheiat un parteneriat cu dezvoltatorul de software-uri spaţiale Draper pentru a construi module de alunizare, s-a confruntat la rândul ei cu întârzieri ale livrărilor pentru anumite piese componente, a precizat Takeshi Hakamada.
Compania japoneză a prezentat joi şi designul celui de-al treilea modul al său de asolizare, denumit „APEX 1.0", care ar trebui să realizeze o călătorie mai scurtă către Lună, deşi capacitatea sa maximală a fost redusă cu 40% faţă de planurile iniţiale şi a scăzut la 300 de kilograme.
Întrebat despre această reducere, Takeshi Hakamada a spus că ea a fost cauzată „de consideraţii pur tehnologice".
Nu există nicio modificare a datei de lansare a celei de-a doua misiuni ispace din 2024, dar misiunile care vor urma celei de-a treia misiuni (care a fost amânată) ar putea fi la rândul lor reprogramate, a precizat compania niponă.
ispace şi-a înjumătăţit previziunile anuale de vânzări pentru anul fiscal care se încheie în martie 2024 la 3,1 miliarde de yeni (20,8 milioane de dolari) din cauza acestei reprogramări, însă previziunile privind veniturile au fost actualizate la o pierdere netă de 7,9 miliarde de yeni din cauza unei poliţe extraordinare de asigurare.
Mitsui Sumitomo Insurance Group, o divizie a grupului MS&AD, a plătit 3,7 miliarde de yeni luna trecută către ispace după eşecul suferit de misiunea Hakuto-R Mission 1.