Cum încearcă liniile aeriene să supravieţuiască în pandemie: livrează mâncare şi vând cadourile de la clasa business
0Companiile aeriene sunt printre cele mai afectate ca urmare a declanşării pandemiei de coronavirus, iar multe dintre ele încearcă să se adapteze şi să supravieţuiască prin metode noi.
Un material realizat de Bloomberg, şi citat de Digi24, arată diferitele moduri în care mai multe companii aeriene din întreaga lume încearcă să facă rost de bani pe timpul pandemiei. De exemplu, australienii de la Qantas Airways oferă, pentru preţul de 5850 de dolari, un zbor celor care vor să vadă Antarctica de sus şi care durează între 12 şi 14 ore.
Australienii nu s-au oprit însă acolo, luând decizia de a scoate la vânzare cadourile pe care le primesc în mod normal clienţii clasei business. Pentru 25 de dolari, clienţii pot cumpăra un set care include cremă de mâini, biscuiţi cu ciocolată şi alune sau pliculeţe de ceai.
De asemenea, Qantas a scos la vânzare şi pijamalele pe care le oferă clienţilor business, un total de 10.000 de seturi fiind vândute în numai câteva ore. Următoarele pe listă ar putea fi măsuţele clasei business, conform unui purtător de cuvânt al companiei.
Livrări la domiciliu oferite de companii aeriene
O altă companie aeriană cu o vechime de aproape 50 de ani, Air North din Canada, a luat decizia de a livra meniurile pe care le oferea de obicei pe avion la domiciliu. Clienţii înfometaţi pot alege dintr-o selecţie de meniuri, inclusiv o plăcintă cu carne la 9 dolari canadieni şi o selecţie de cheesecake-uri, la 14 dolari canadieni.
Pot fi comandate până la 20 de meniuri o singură dată, iar acestea vor sosi în ziua următoare. Livrările Air North sunt efectuate numai în oraşul Whitehorse, şi costă 10 dolari canadieni. O abordare similară a fost încercată şi de Thai Airways, care şi-a deschis un restaurant cu scaune de avion la sediul său din Bangkok.
Zborurile către nicăieri sunt o altă metodă găsită de companiile aeriene pentru a face bani, în ciuda restricţiilor de călătorie impuse. În Taiwan, un avion cu temă Hello Kitty a zburat timp de 3 ore, aterizând pe acelaşi aeroport de pe care a plecat, iar acest trend a fost adoptat şi în Japonia, acolo unde tematica unui zbor de 90 de minute a fost ”experienţa unui resort din Hawaii”.
Tot în Asia, o companie low-cost (AirAsia) a lua decizia de a livra fructe şi legume direct de la fermieri către hoteluri, restaurante şi supermarket-uri, iar în China companiile aeriene au oferit pachete de zbor nelimitat pentru a atrage clienţii din nou către rutele lor domestice. Un astfel de pachet a fost folosit de mai mult de 150.000 de oameni în numai două weekend-uri.