Rivalii chinezi ar putea îngropa Tesla. O nouă tehnologie de încărcare a companiei chineze BYD oferă o autonomie incredibilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorul auto chinez BYD a depășit rivalul său american și a devenit cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, poziție pe care compania lui Musk o deținea din 2019.

Elon Muskîn timpul inaugurării fabricii Tesla din Germania Foto: EPA-EFE
Elon Muskîn timpul inaugurării fabricii Tesla din Germania Foto: EPA-EFE

Era 2011 și Elon Musk râdea. Într-un interviu dat Bloomberg, șeful Tesla era amuzat de o întrebare care sugera că producătorul auto chinez BYD era un rival. „De ce râdeți?”, a întrebat intervievatorul, la care Musk a răspuns: „Le-ați văzut mașina? Nu cred că au un produs grozav”. La acea vreme, Tesla tocmai devenise publică, cu o evaluare de miliarde de dolari, și urma să lanseze Model S, care avea să devină cea mai bine vândută mașină electrică din lume. Au trecut anii, iar situația pare că s-a schimbat radical.

Înființată în 1995 ca producător de baterii, compania BYD, cu sediul în Shenzhen, și-a îndreptat atenția către automobile în 2003, același an în care a fost înființată Tesla. Intenția companiei chineze era de a transforma industria auto cu automobile alimentate cu baterii care ar putea concura cu vehiculele alimentate cu combustibil.

Super E-Platform oferă o autonomie de până la 400 de kilometri din doar cinci minute de încărcare, datorită vitezei de încărcare de 1.000 de kilowați. Majoritatea stațiilor Tesla Supercharger au o putere de 250 kW sau mai puțin.

Noile performanțe de încărcare depășesc concurența. Este de trei-patru ori mai mare decât puterea de încărcare pe care o poate consuma Tesla, iar vehiculele vor avea un preț similar în China cu Model Y”, a declarat Ryan Fisher, șeful departamentului de cercetare a infrastructurii de încărcare de la Bloomberg New Energy Finance (BNEF) pentru The Independent.

BYD a declarat că producția în masă a noii tehnologii va „rezolva complet anxietatea de autonomie a utilizatorilor atunci când călătoresc”, cu planuri de a introduce bateria „flash-charge” în modelele sale Han L și Tang L în China încă de luna viitoare.

BYD înregistrează deja o creștere a vânzărilor în Europa - înmatriculările de mașini noi au crescut cu aproape 700% în Regatul Unit anul trecut - ceea ce ar putea permite companiei să profite de bateriile sale de vârf din industrie pentru a pătrunde pe piețele conduse anterior de Tesla. BYD nu a anunțat încă data când noul său sistem de schimbare ultrarapidă va fi disponibil în afara Chinei, deși experții din industrie spun că sosirea lor s-ar putea întâmpla rapid.

Vânzările Tesla se prăbușesc și în Europa

Vestea vine într-o perioadă de declin, fără precedent, pentru Tesla. Evaluarea companiei a scăzut cu mai mult de jumătate din decembrie și este pe cale să înregistreze a noua săptămână consecutivă de scădere a prețurilor acțiunilor.

BYD a jucat un rol considerabil în această cădere, după ce anul trecut a depășit Tesla ca principal producător mondial de vehicule electrice, o poziție pe care compania lui Musk o deține din 2019.

Cel mai recent anunț al firmei chineze privind încărcarea a făcut ca acțiunile Tesla să scadă cu încă 10 %, analiștii de pe piață subliniind că BYD ar livra tehnologia clienților în câteva luni.

Cota de piață masivă a BYD în China a afectat-o și pe cea a Tesla, compania americană înregistrând în februarie o scădere a livrărilor în China cu 49 % față de anul precedent, în pofida creșterii cererii de vehicule electrice. Vânzările Tesla se prăbușesc și în Europa, atât ca urmare a concurenței crescute, cât și a acțiunilor CEO-ului său.

Loialitatea lui Musk față de președintele american Donald Trump, precum și sprijinul său pentru politicienii de extremă dreaptă din Europa, au afectat semnificativ marca Tesla. Atunci când a făcut ceea ce părea a fi un salut fascist în timpul inaugurării lui Trump în ianuarie, mașinile Tesla au fost rapid numite „Swasticars” pe rețelele de socializare, în timp ce Cybertruck a primit porecla de „W*nkpanzer” cu referire la tancurile construite de naziști.

Au avut loc proteste la showroom-urile Tesla și la stațiile de încărcare din Regatul Unit, Europa și SUA, precum și acte de incendiere și vandalism care l-au vizat direct pe Musk.

Clienții fidelizați anterior au cedat apelurilor la boicot și au trecut la alți producători auto, iar vânzările din Europa sunt în cădere liberă. Cifrele cercetătorului de piață Dataforce arată că înmatriculările Tesla au scăzut cu 44 % în februarie, după un declin de 45 % în ianuarie.



Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite