Tesla, BMW şi producătorii chinezi de mașini electrice contestă la CJUE taxele vamale impuse de UE
0Tesla s-a alăturat BMW și producătorilor chinezi, care au depus o contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) împotriva tarifelor UE la vehiculele electrice fabricate în China.

Datele sunt confirmate de un document publicat luni pe site-ul CJUE, transmite Reuters.
Contestaţia deschide un nou front în conflictul dintre Bruxelles şi Elon Musk, directorul genera al Tesla şi un aliat al preşedintelui Donald Trump. Luna aceasta, Comisia Europeană a impus noi măsuri împotriva platformei de social media X, deţinută de Musk, şi a cerut explicaţii despre moderarea conţinutului şi manipularea algoritmilor.
În octombrie 2024, UE a impus taxe vamale suplimentare la vehiculele electrice din statul asiatic, după o investigaţie anti-subvenţii. Tarifele vamale care se aplică Tesla sunt de 7,8%, mai scăzute decât ale oricărei alte companii.
Procedura la CJUE durează în medie 18 luni şi se poate face recurs.
BMW, producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely şi SAIC, şi Asociaţia din sectorul auto CCCME au contestat, de asemenea, taxele vamale suplimentare impuse de UE.
Taxele sunt menite să protejeze industria auto europeană de importurile ieftine din China.
Într-o declarație de vineri, CCCME a confirmat acțiunea sa în numele „companiilor autorizate” și s-a angajat să „continue să reprezinte industria chineză de vehicule electrice prin litigii judiciare și să apere cu hotărâre drepturile și interesele legitime ale companiilor chineze de vehicule electrice”.
Comisia Europeană a declarat că este la curent cu cazurile și a avut la dispoziție două luni și 10 zile pentru a-și pregăti apărarea, adăugând că contactul tehnic cu Beijingul continuă.
Nu este clar dacă au existat provocări și din partea altor producători de vehicule electrice, inclusiv a firmelor europene care produc în China, scrie Reuters.
Este posibil ca provocările să includă argumente cu privire la evaluarea subvențiilor, stabilirea unui prejudiciu adus industriei UE și decizia neobișnuită a Comisiei de a lansa un caz pe cont propriu, mai degrabă decât în urma unei plângeri a industriei.
Se așteaptă ca SAIC să dezvolte tariful mult mai mare. Aceasta a urmat determinării că nu a cooperat cu ancheta, permițând Comisiei să completeze secțiunile lipsă cu anumite date disponibile.
Producătorii de vehicule electrice din China s-au plâns, de asemenea, că Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China în UE, nu a fost inclusă în eșantionul oficial, din care se calculează tariful pentru alte companii. Companiile incluse în eșantion au fost BYD, Geely și SAIC.
Tesla și-a asigurat cel mai mic tarif suplimentar de 7,8%. Dacă ar fi făcut parte din eșantion, companiile cooperante ar fi beneficiat de un tarif mai mic decât cei 20,7% cu care se confruntă acum.