Noul model VOLVO XC90 a fost lansat şi în România
0Noul VOLVO XC90 este un SUV premium, care concurează cu alte modele de renume, printre care BMW X5/X6, Mercedes-Benz ML, Audi Q7, Lexus RX, Porsche Cayenne, Range Rover Sport, Volkswagen Touareg.
Noul model are o capacitate de 7 locuri, iar prima ediţie a noului Volvo XC90 a fost vândută online integral la începutul lui septembrie 2014. Acum modelul a fost lansat şi în România. Volvo XC90 este primul model care afişează noul logo al companiei, săgeata fiind aliniată de-a lungul grilajului din faţă, împreună cu farurile în formă de T, cunoscute drept „Ciocanele lui Thor”.
Interiorul este cel mai luxos conceput vreodată pentru un Volvo. Consola centrală este asemănătoare cu o tabletă, oferă un nou sistem de control, fără butoane. Noul XC90 combină materiale de lux precum pielea fină Nappa şi lemnul cu detalii finisate. Are un schimbător de viteze acoperit cu cristal Orrefors, iar butonul de pornire/oprire şi cel de control al volumului sunt acoperite cu acelaşi tip de cristal.

Noul XC90 are scaune care oferă mai mult spaţiu pentru pasageri în al doilea şi al treilea rând, transformând XC90 într-un autentic SUV de 7 locuri. Scaunele permit fiecărui pasager să îşi regleze poziţia ideală de şezut şi sunt dotate cu spaţii de stocare laterale, perne de şezut extensibile şi masaj.
Combinaţie inspirată între putere şi consum eficient
Noul XC90 oferă o gamă de trenuri de rulare de 2 litri, 4 cilindri de tip Drive-E. Vârful de gamă este reprezentat de XC90 Twin Engine, care combină un motor supercharged şi turbocharged cu un motor electric, acestea oferind o combinaţie de putere şi consum redus: 400 de cai putere, cu emisii de CO2 de numai 59g/km.
Condusul normal se desfăşoară în modul hybrid, dar la apăsarea unui buton şoferul poate să treacă în modul silenţios şi emission-free, destinat condusului urban, cu o autonomie de peste 40 km. La nevoie, şoferul poate trece înapoi în modul hybrid. Cuplul maxim combinat este de peste 600 Nm, XC90 accelerând de la 0 la 100 km/h în numai 6 secunde.

VOLVO XC90 este disopnibil în varianta D5 twin turbo diesel cu 225 cp şi 470 Nm, cel mai bun consum din clasă – 6l/100 km şi motorul D4 turbo diesel cu 190 cp, 400 Nm şi un consum de 5l/100km. Sunt disponibile şi două motorizări pe benzină. Prima este un motor T6 cu superchargher şi turbină cu 320 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm. Al doilea este un T5 cu 254 cp şi 350 Nm. Toate versiunile de motorizare sunt disponibilie cu o cutie de viteze automată, ca dotare standard.
SENSUS, un sistem de control modern
Datorită noii interfaţe SENSUS, selecţia tradiţională de butoane a fost înlocuită cu un sistem intuitiv de control bazat pe tableta cu ecran tactil, care dispune de un sistem de voice-control. SENSUS oferă un acces uşor către o selecţie vastă de aplicaţii care pot fi descărcate din cloud.
Posibilităţile controlului in-car includ radio prin Internet, navigare, găsirea unui loc de parcare, music streaming, posibilitatea de a reda conţinutul unui smartphone Android sau Apple pe consola centrală. De asemenea, XC90 va înştiinţa şoferul când este timpul pentru inspecţie service şi va sugera de asemenea o programare la un dealer Volvo.

Noul Volvo XC90 poate fi dotat cu un sistem de climatizare în 4 zone, cu opţiuni indivituale pentru pasagerii din faţă şi al doilea rând de scaune. O unitate separată de aer condiţionat este o dotare standard sau opţională, în funcţie de piaţă. În plus, maşina are un sistem de purificare a aerului, CleanZone, îmbunătăţit cu un filtru de carbon pentru o filtrare optimă a particulelor dăunătoare şi a polenului.
XC90 dispune de unul dintre cele mai puternice sisteme audio din industria auto. Sistemul este compus dintr-un amplificator de 1,400 de W de clasă D şi 19 boxe, toate produse de Bowers & Wilkins. Sistemul dispune de asemenea de un subwoofer ventilat cu aer, integrat în caroseria maşinii.
Pachet de siguranţă standard foarte avansat
Noul model dispune de un pachet de siguranţă superior. Dacă maşina este în pericol să iasă de pe carosabil, centurile din faţă devin rigide, pentru a menţine poziţia pasagerilor. Pentru a preveni accidentările la nivelul coloanei vertebrale, scaunele dispun de o funcţie de reducere a şocului, care se activează atunci când autovehiculul este implicat într-un impact.
XC90 este primul automobil din lume care dispune de frânare automată, aceasta activându-se atunci când şoferul execută un viraj în faţa unui automobil care rulează din sens invers. Sistemul de frânare automată poate detecta obstacolele din faţa automobilului, cum sunt alte vehicule, ciclişti şi pietoni.

La capitolul suport, tehnologia Adaptive Cruise Control cu Pilot Assist face posibil şofatul în siguranţă în regim semi-autonom, urmărind vehicului din faţă în situaţii de ambuteiaj. Accelerarea, frânarea şi mai nou, directia, sunt controlate automat. Şoferul are însă controlul complet când execută manevre şi merge cu spatele în spaţii strânse. XC90 dispune de un sistem de vizualizare 360. Acesta îi oferă şoferului vizibilitate completă, datorită camerelor care generează o imagine completă 360. Pilotul Park Asist oferă acum şi posibilitatea de a parca automat cu spatele.
Potrivit auto-bild.ro, noul model costă de la 55.882 de euro cu TVA inclus. La acest preţ, clienţii pot cumpăra versiunea de bază Kinetic, echipată cu motorul D5 de 2.0 litri, capabil să ofere 225 CP şi 470 Nm.