Andreea Marin şi Ştefan Bănică jr: moda divorţurilor în reţelele sociale
0Media tradiţională a speculat mult în ultimul an cu privire la un divorţ în cuplul Ştefan Bănică-Andreea Marin, confirmarea rupturii a venit însă în... noile media. Cei doi au renunţat la metodele clasice de comunicare şi au făcut anunţul online, simultan, pe conturile lor de Facebook. De fapt, comunicarea unor evenimente importante prin intermediul reţelelor sociale este de o bună perioadă, metoda preferată a vedetelor din întreaga lume.
Dacă în urmă cu şapte ani „Evenimentul zilei“ anunţa în exclusivitate, în ediţia de print, că Andreea Marin şi Ştefan Bănică jr s-au căsătorit în secret, lucrurile stau exact la polul opus în cazul divorţului. Vestea a fost anunţată simultan, pe conturile de Facebook ale celor doi, şi a fost preluată instantaneu de presa online şi de televiziuni.
De ce au ales însă cele două vedete această modalitate de comunicare? „E o metodă facilă, care îţi oferă controlul, chiar dacă nu un control total“, explică sociologul Alfred Bulai, care punctează importanţa reţelelor sociale şi rolul lor în viaţa celebrităţilor.
„Până să existe blogurile şi reţelele de socializare, ieşirea publică nu se putea face decât în presă sau la TV. Însă în presă nu apare ce vrei tu, nu scrie ce vrei tu, că nu e anunţ la mica publicitate“, comentează sociologul.
Modalitate facilă şi ieftină de promovare
„E mult mai uşor acum pentru celebrităţi să controleze ce vor să spună şi când vor să spună, momentul în care vor să facă un anunţ important. Oferă expunere şi audienţă. Iar presa preia oricum informaţia“, adaugă acesta.
„Cu cât e o vedetă mai mare, cu-atât simte nevoia să aducă mai multă informaţie pe Facebook, Twitter sau pe blog, ca să atragă atenţia, să fie constant în atenţia publicului“, conchide Alfred Bulai.
Găselniţa nu e nouă şi nici nu e românească. Vedetele din România au preluat exemplul starurilor internaţionale şi postează pe conturile lor din reţelele sociale tot feluri de anunţuri, de la cele mai importante la cele mai banale. Şi vedetele din străinătate îşi ţin publicul la curent cu tot ceea ce fac. Lady Gaga vorbeşte foarte des despre prouectele sale profesionale, dar împărtăţeşte publicului şi diferite fotografii personale. Jessica Simpson a anunţat ambele sarcini pe Twitter, iar Jessica Alba a făcut acelaşi lucru pe Facebook.
La fel stau lucrurile şi în ceea ce priveşte anunţurile nu tocmai fericite, cum ar fi divorţurile. Printre cei care au anunţat că se despart de partenerul lor prin intermediul unei reţele sociale se numără actriţa britanică Elizabeth Hurley şi Eva Longoria, dar şi Monica Bârlădeanu sau Jojo.
Specialiştii în social media spun că reţelele de socializare reprezintă cea mai la îndemână şi cea mai ieftină modalitate de promovare. „Faţă de un site, pe reţelele de socializare, artiştii îşi pot crea o comunitate mult mai uşor. Costurile sunt aproape zero. Este mult mai facil să comunici, o poţi face instantaneu", mai spune şi Cristian China-Birta.