Afaceri de vedetă: ce investiţii au făcut celebrităţile din România
0Deşi veniturile le cresc substanţial cu fiecare concert sau apariţie la televizor, vedetele din România nu se dau în lături atunci când vine vorba de afaceri. Fie că este vorba de firme şi agenţii sau cafenele şi resturante, celebrităţile autohtone scot bani frumoşi din investiţiile făcute, însă nu tuturor le merge la fel de bine.
Florin Călinescu, Mihai Trăistariu, Inna şi Andreea Esca sunt doar o parte dintre vedetele din România care şi-au construit un plan de rezervă în cazul în care vor pierde în faţa „joculului“ intitulat showbiz. Astfel, după ce au încasat sume impresionante de pe urma talentului lor, vedetele au făcut investiţii mai mult sau mai puţin inteligente, care, după caz, le-au adus câştiguri sau pierderi.
„Adevărul“ vă prezintă în continuare ce afaceri au vedetele din România:
Dana Rogoz are o colecţie proprie de genţi şi pantofi
Actriţa, designerul şi vedeta de televiziune Dana Rogoz a lansat blogul danarogoz.one.ro, pe care vinde genţi şi pantofi din colecţia intitulată „Moon by Dana Rogoz“. O poşetă din colecţia fostei „Abramburica“ poate fi achiziţionată la preţul de 300 de lei. Contra sumei de 30 de lei, femeile cochete, care nu se uită la buzunar atunci când vine vorba de ultimele tendinţe în materie de ţinută vestimentară şi, mai ales, de accesorii, poşeta poate avea un design special, care îi permite să aibă feţe multiple. În plus, doamnele şi domnişoarele care doresc să poarte o geantă din colecţia „Moon by Dana Rogoz“ pe umăr sunt nevoite să achite încă 40 de lei pentru o curea detaşabilă. Totodată, în magazinul virtual al Danei Rogoz se găseşte şi parfumul „Moon“, la preţul de 180 de lei. Potrivit ziarului „Ring“, Dana Rogoz a spus despre parfumul său că „de la esenţă şi până la cutie“, toate detaliile au fost alegerile sale, făcute „cu sufletul“.
Totodată, la sfârşitul anului 2014, Dana Rogoz a declarat, pentru realitatea.net că „visează la un showroom-giftshop, unde oricine să poată găsi cadoul perfect şi creativ pentru oamenii dragi, unde să se poată găsi produsele din gama «Moon», dar şi alte lucruri drăguţe, inspirate şi inedite de la alţi designeri“.
Dana Rogoz FOTO Arhivă personală Dana Rogoz/Facebook
Călin Goia şi Gabi Constantin, de la Voltaj, şi-au deschis ceainărie
Solistul trupei Voltaj, Călin Goia (foto), şi colegul său, chitaristul Gabi „Porcurs“ Constantin, s-au asociat în afaceri şi au deschis împreună, în 2014, ceainăria-cafenea şi magazinul Camera din faţă. Potrivit datelor de pe site-ul oficial, cafeneaua este situată în piaţa Amzei, din Bucureşti, şi are o capacitate de 20 de locuri, în timp ce prăvălia o puteţi găsi pe strada Temişană, din Bucureşti, lângă Radiodifuzune. Cu câteva săptămâni înainte de inaugurare, băieţii de la Voltaj au declarat, pentru ziarul „Click!“, că vor vinde peste 120 de tipuri de ceaiuri, „cu arome de tot soiul“. „Băutorii de cafea vor avea, de asemenea, o ofertă generoasă de sortimente. De exemplu, aveam cafea adusă din Columbia şi Kenya“, a completat Călin Goia. Ceainăria-cafenea Camera din faţă se bucură de un decor boem, mesele din local fiind maşini de cusut vechi, iar lustrele, borcane în care s-au pus becuri. Deşi în incinta localului fumatul este interzis, Călin Goia motivând că părinţii pot veni însoţiti de copii şi nu ar trebui „să miroasă a fum“, cei doi membri ai trupei Voltaj au montat afară „nişte tejghele speciale pentru fumători“.
Jojo (Cătălina Grama) deţine un magazin online de bijuterii
Deşi este implicată într-o sumedie de proiecte de televiziune şi teatrale, care, cel mai probabil, îi aduc venituri de câteva sute de mii de euro, Jojo, pe numele său real Cătălina Grama, şi-a deschis un magazin online de bijuterii. Astfel, simpatica vedetă, în vârstă de 34 de ani, a lansat brandul Gramaldy, prima colecţie de bijuterii fiind realizată din aur cu pietre preţioase şi semipreţioase şi cristale. O brăţată marca Gramaldy se găseşte la preţul de 2.500 de lei, iar un colier, din aceeaşi colecţie, poate ajunge chiar şi la preţul de 1.000 de lei. „Bijuteriile mele sunt create cu suflet pentru cele ce iubesc, la fel de mult, frumosul şi energia pozitivă“, a declarat Jojo, pentru ziarul „Ring“.
Jojo FOTO David Muntean
Mihai Trăistariu, firmă de taxi în Constanţa
După ce a închis un coafor şi două supermarketuri, cântăreţul Mihai Trăistariu (foto) şi-a deschis, în 2007, propria firmă de taxiuri, în Constanţa. Firma, intitulată sugestiv „Mihai Taxi“, îi aduce artistului, în vârstă de 37 de ani, venituri substanţiale, mai ales în sezonul estival, când turiştii fără maşină se îngrămădesc să ajungă cât mai repede la malul mării. În vara anului 2009, firma artistului a avut un profit de 9.000 de lei, însă pe timp de iarnă, odată cu împuţinarea turiştilor, scade şi profitul, aşa că artistul obţine, de pe urma unei singure maşini, în medie, 1.500 de lei pe lună. Cu 200 de maşini în Constanţa, „Mihai Taxi“ şi-a câştigat renumele datorită faptului că are cele mai mici tarife din oraş - 1,79 de lei pe kilometru. Cu toate acestea, Mihai Trăistariu este un artist ocupat, aşa că şi-a propus să vândă această afacere în momentul în care va găsi pe cineva dornic să investească în ea.
Pe de altă parte, artistul a scris recent pe Facebook că Mihai Taxi a fuzionat cu alte două firme din Constanţa şi a format firma City Taxi, la care este acţionar.
La sfârşitul anului 2013, Mihai Trăistariu a deschis, tot la Constanţa, şcoala de muzică „eMenTi Star Academy“, care, în paralel cu orele de muzică, organizează şi cursuri de pescuit, chiromanţie, apicultură, iluzionism, balet, televiziune, fotografie şi nutriţiei. Conform ziarului „Click!“, afacerea artistului se ridică la fabuloasa sumă de 50.000 de euro. Deocamdată, academia lui Mihai Trăistariu are filiale în patru oraşe din ţară – Constanţa (unde se află sediul oficial), Bucureşti, Focşani şi Vaslui.
Laura Cosoi, afacere din propriul blog
Laura Cosoi este o altă bloggeriţă de succes din România, site-ul său reuşind să adune zilnic un număr de aproximativ 14.000 de vizitatori unici, ocupând prima poziţie la categoria bloguri personale, conform datelor oferite de ziarul „Ring“. De-a lungul timpului, vedetea de televiziune, care s-a consacrat odată cu serialul „La Bloc“, de la Pro TV, la începutul anilor 2000, s-a făcut remarcată prin stilul său de viaţă sănătos, fiind considerată de cei care o cunosc drept o persoană sinceră şi de încredere. Punând foarte mult accent pe imaginea sa, Laura Cosoi reuşeste să obţină contracte în valoare de zeci de mii de euro. Site-ul artistei, lauracosoi.ro, promovează atât arta culinară, cât şi ultimele tendinţe din modă, frumuseţe şi călătorii exotice, iar, contra sumei de 37 de lei, fanii pot comanda cartea „Rămâi la masă?“, scrisă chiar de ea.
Laura Cosoi FOTO Pro TV
Andreea Esca, o afaceristă de succes
Atunci când nu se află la pupitrul ştirilor de la Pro TV, celebra Andreea Esca îşi dedică timpul numeroaselor afaceri pe care le-a deschis, cu succes, de-a lungul timpului, alături de soţul său, Alexandru Eram. Conform ziarului „Click!“, cei doi soţi deţin împreună o linie vestimentară pentru copii, una de bijuterii şi alta de cosmetice. În plus, Andreea Esca şi Alexandru Eram au decis, la începutul anului 2015, să-şi extindă afacerile la Lehliu-Gară, mai exact, la fosta înreprindere Crinul din localitate, unde vor deschide o fabrică de îmbrăcăminte.
Pe lângă toate acestea, faimoasa ştiristă, în vârstă de 42 de ani, deţine şi firma care-i poartă numele, Andreea Esca SRL, care este administrată de un francez.
Florin Călinescu, vedeta cu cele mai multe afaceri
În luna iulie a anului trecut, actorul şi fostul director al Teatrului Mic din Bucureşti, Florin Călinescu (foto), figura în Registrul de Comerţ ca asociat în nouă societăţi comerciale, dintre care două în faliment şi una în lichidare. Conform atitepari.ro, afacerile lui Florin Călinescu (59 de ani) au explodat în anul 2013, când una dintre cele mai profitabile firme ale acestuia, societatea ROVSOL SRL, înfiinţată în 2011 şi specializată în „activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client)“, a ajuns la o cifră de afaceri de 7.212.228 de lei şi un profit net de 1.783.442 de lei. Florin Călinescu este asociat la această afacere cu 51%, iar diferenţa îi aparţine lui Mârzu Dan Marinică. Totodată, PRO OPTICA SA, care are ca obiect de activitate „fabricarea de instrumente optice şi echipamente fotografice“, a raportat, în anul 2013, un profit net de 2.339.000 de lei. În acelaşi an, PRO OPTICA SA a consemnat vânzări în valoare de 58.058.000 de lei. Această firmă este controlată de Florin Călinescu şi Petru Ioan Călinescu, prin intermdiul Florin Călinescu Media Company Impex SRL, societate la care actorul figurează ca acţionar majoritar cu un procent de 98,16%, dar şi ca director general.
La sfârşitul anului 2014, Florin Călinescu a achiziţionat un restaurant cu istorie, cunoscut sub denumirea „La Radu“, din Parcul Herăstrău din Bucureşti. Potrivit ziarului „Libertatea“, vechea clădire a restaurantului a fost demolată şi reconstruită, devenind sub proprietatea lui Florin Călinescu „Restaurant Kiseleff“, iar investiţia totală a acestei afaceri, care a fost cumpărată printr-o tranzacţie de 300.000 de euro, ar ajunge la aproximativ un milion de lei. Reamenajarea clădirii urmează să fie finalizată în august 2015, când actorul va începe să încaseze şi primii bani din noua sa afacere, amortizând astfel investiţia. Conform aceleiaşi surse, Florin Călinescu deţine şi Taverna La Călinescu, situată în cartierul Tineretului din Bucureşti, o cofetărie şi, nu în ultimul rând, afaceri în domeniul imobiliar.
Inna, cel mai mare profit din afacerile vedetelor feminine
Inna, pe numele său real Elena Alexandra Apostoleanu, a înfiinţat, în 2009, Empire Music Management SRL. Firma cântăreţei, în vârstă de 28 de ani, a înregistrat, pe anul 2012, o cifră de afaceri de 1,1 milioane de lei, obţinând cel mai mare profit dintre toate afacerile celebrităţilor feminine.
Inna FOTO Arhiva Adevărul
Andreea Bănică, investiţii în imobiliare
Cântăreaţa Andreea Bănică şi soţul ei, impresarul Lucian Mitrea, au investit banii câştigaţi din muzică în case şi apartamente, situate în Bucureşti şi în Constanţa. Astfel, cuplul a reuşit să strângă o avere estimată, în anul 2014, la suma de trei milioane de euro, potrivit revistei „The One“. Din aceleaşi propietăţi, Andreea Bănică (36 de ani) şi Lucian Mitrea îşi umflă veniturile cu mii de euro lunar.
Andreea Bănică FOTO Arhiva Adevărul
Cătălin Botezatu: afacerile l-au îngropat în datorii
Creatorul de modă Cătălin Botezatu este asociat Two 4 Fly SRL, care administrează magazinul online www.cbstore.eu (Cătălin Botezatu Store), unde deţine 25% din acţiuni, dar este şi administrator la C.B. Fashion Stil SRL. Designer-ul vestimentar, însă, a acumulat de-a lungul timpului mai multe datorii la bugetele de stat. Deşi societatea Two Fly SRL reuşise să depşească cu brio perioada de criză până în anul 2013, cifra de afaceri aflându-se într-o continuă creştere de la înfiinţare şi până în 2012, în iunie anul trecut, firma, care înregistra datorii de 1.151.699 de lei, şi-a depus cererea de deschidere a procedurii generale de insolvenţă. Conform site-ului antitepari.ro, la data de 31 martie 2014, firma Two Fly SRL avea restanţe de plată către bugetele de stat în valoare de 331.815 de lei, dintre care 133.416 de lei reprezentau dobânzi şi penalităţi.
Cătălin Botezatu FOTO Kanal D
Nici C.B. Fashion SRL, înfiinţată în anul 2005, nu a reprezentat un succes pentru Cătălin Botezatu. Firma, care are ca obiect de activitate fabricarea de îmbrăcăminte, cu excepţia lenjeriei intime, a acumulat datorii care au urcat constant de la un an la altul. În primul an de la înfiinţare, societatea a acumulat datorii de 20.000 de euro, ajungând, până în anul 2009, la datorii de peste 242.000 de euro, conform datelor oferite de Registrul de Comerţ.
Bianca Drăguşanu îşi face singură hainele
Deşi străbate în lung şi-n lat marile centre comerciale din Bucureşti, unde cheltuieşte săptămânal o mică avere pe haine, genţi şi pantofi de firmă, pasiunea pentru modă a Biancăi Drăguşanu (foto) a determinat-o să-şi deschidă propriul atelier de croitorie. Aici, vedeta de televiziune îşi creează majoritatea hainelor, de la rochii de seară la paltoane, pe care le promovează purtându-le chiar ea, la diverse apariţii în public sau emisiuni. Într-un interviu acordat ziarului „Click!“, în decembrie 2014, Bianca Drăguşanu a declarat că hainele făcute de ea sunt „produse în ediţii limitate“, adăugând că în atelierul său se produc „rochii simple, elegante ca stil şi croială, şi paltoane“.
„Mă implic pentru fiecare produs în parte şi simt că toată energia mea pozitivă şi creativă se dezvoltă în fiecare zi tot mai mult, pentru că iubesc ceea ce fac. În mare parte, tot ceea ce port este făcut de mine. Atunci când sunt la mall înseamnă că am nevoie de blugi, bluze, caut pantofi sau încălţăminte sport, poşete sau vreo piesă nouă de lenjerie intimă“, a explicat Bianca Drăguşanu.