„Exatlon“ a schimbat drastic publicul Kanal D: mai mulţi tineri şi copii, mai puţini pensionari, mai mulţi bărbaţi. Cum au arătat creşterile în procente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se ştie deja că postul Kanal D a dat lovitura cu show-ul „Exatlon“, un fenomen al sezonului care a plasat postul turcesc în fruntea clasamentelor de audienţă şi destabilizând concurenţa, însă formatul internaţional a reuşit să schimbe şi profilul telespectatorilor Kanal D.

O analiză realizată de Pagina de Media arată că, cele patru luni în care Kanal D a difuzat „Exatlon“ cinci zile pe săptămână (de sâmbătă până miercuri), au schimbat puternic publicul postului turcesc.

Principalele schimbări pe care le-a adus „Exatlon“ în targetul Kanal D

: ianuarie-mai 2017 vs ianuarie-mai 2018.

: 20.00-23.00.

Cu Exatlon, a crescut numărul bărbaţilor care se uită la Kanal D, deşi publicul majoritar a rămas unul feminin. Anul trecut, media staţiei era de aproape 400.000 de telespectatori bărbaţi, însă odată cu Exatlon, s-a ajuns la aproape 700.000. Astfel, sunt aproape 40% bărbaţi (erau 30% înainte de Exatlon) şi 60% femei.

Numărul copiilor între 4 şi 12 ani aproape s-a dublat în perioada în care show-ul a fost pe post. La fel cel al copiilor între 12 şi 17 ani. Fără Exatlon, Kanal D număra 80.000 de copii între 4 şi 11 ani, iar cu Exatlon, a sărit la 200.000, adică 150%. În zona 12 - 17 ani, se uitau la Kanal D undeva la 60.000 de copii, în timp ce în perioada Exatlon, în fiecare seară erau în faţa televizoarelor peste 150.000, adică un plus de 170%.

Creşterea a fost puternică şi pe segmentul 25-34 de ani: peste dublu (de la 107.000 la 240.000). Înainte de Exatlon, doar 24% din public avea până în 34 de ani. Cu show-ul pe post, procentul a crescut la peste 40%.

Scăderile notabile: mai puţini pensionari şi, în general, persoane peste 55 de ani. De exemplu, la categoria de vârstă 55-64 de ani, anul trecut era o medie de 260.000 de telespectatori, în timp ce după Exatlon a scăzut la 216.000 (-17%). În rândul bătrânilor peste 65 de ani, scăderile au fost şi mai mari, de 19%, de la 330.000 în 2017, la 270.000 după Exatlon.

Schimbările publicului după grupe de vârstă se reflectă şi la capitolul educaţie şi profesii. Faţă de perioada în care nu era pe post Exatlon, Kanal D a atras, cu concursul, un număr consistent de elevi şi de studenţi - 20% din publicul Kanal D, dublu faţă de anul precedent, când nu era emisiunea în grilă. Înainte, media de elevi şi studenţi era de 130.000, după Exatlon, s-a ajuns la 360.000, adică 170% plus.

Schimbările publicului după grupe de vârstă se reflectă şi la capitolul educaţie şi profesii. Faţă de perioada în care nu era pe post Exatlon, Kanal D a atras, cu concursul, un număr consistent de elevi şi de studenţi - 20% din publicul Kanal D, dublu faţă de anul precedent, când nu era emisiunea în grilă. Înainte, media de elevi şi studenţi era de 130.000, după Exatlon, s-a ajuns la 360.000, adică 170% plus.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite