Pentru o femeie care intră în premieră într-o sală de fitness, priveliştea este, cel mai probabil, departe de a fi una atragatoare. Ce vede ea? Un bărbat transpirat împinge cu greu o greutate care pare a avea o tonă, altul, cu mînecile suflecate, peste braţele care parcă  pleznesc, trage o alta, o femeie cu muşchii vizibili, parcă desenaţi face genuflexiuni cu un sac în spate, apoi fără pauză, sare inexplicabil pe un un podium înainte şi înapoi, o alta, cu tenul asudat,  ridică într-o cameră separată în continuu picioarele, de multe minute şi în multe feluri, aşezată pe o salteluţă, înconjurată de multe alte persoane, toţi cu faciesuri care denota, chinuri supraumane...  “Dumnezeule! Aici parcă ar fi o sală de tortură”!!! gândeşte ea…              

În afara de a arăta bine, oare există vreo motivaţie intrinsecă puternică a milioanelor de practicanţi de fitness din lumea întreaga, de vârste diferite (de la adolescenţi până la octogenari), cu profesii diferite (avocaţi, studenţi, contabili, profesori, jurnalişti, reprezentanţi de vânzări, medici etc.), toţi împărtaşind aceeasi pasiune pentru aceasta “tortură”, denumită, probabil de cineva cu un simţ al umorului monocromatic, wellness (stare de bine)??

Evident, există… Astăzi tastez despre cele psihice…

Dezvoltarea mecanismului de succes

Spun mecanismului de succes şi nu unui mecanism, pentru că acesta este universal valabil.

Practicantul de fitness işi fixeaza scopuri (zilnice, lunare, anuale, life long), pe care, cu fiecare repetare a fiecărui exerciţiu şi le apropie. Apoi portează acest mecanism în toate celelalte aspecte ale vieţii.

Devine astfel stăpânul vieţii sale, nu sclavul conjucturiilor în care trăieşte.

Chiar din denumirea ştiinţifică a fitness-ului: antrenament de rezistenţă progresivă, reiese această relaţie între fixarea unui scop şi atingerea acestuia, fixarea unui nou scop, imediat superior şi atingerea acestuia etc. într-un final practicantul de fitness conştruieşte un mind set goal-oriented, necesar atingerii succesului în orice domeniu.

Unul din aspectele care m-a atras în acest sport a fost caracterul echitabil al acestuia. Nu poţi cumpăra un corp nou de la super-market. Nu îl moşteneşti. Îl ai doar dacă îl meriţi şi îl meriţi dacă plăteşti preţul. Iar ca să îl plăteşti trebuie să ştii pentru ce (adică să ai un vis) şi care este (adică să ai un plan) – astfel îţi exerciţi şi dezvolţi viziunea şi planificarea, două instrumente de evoluţie personală.

“ Fie ai un plan al vieţii tale, fie devii parte din planul vieţii altcuiva.


În ambele cazuri, un plan tot îl urmezi. Aşa că devino responsabil pentru viaţa ta şi scrie-i singur cursul, nu condamna, critica şi te plânge de planul altuia.

Exerciţiile de rezistenţă progresivă au efect terapeutic

Indiferent ce task-uri presante ai, atunci când te antrenezi parcă trec în stand-by mode iar unde un IOS performant (al tău) ţi le ordonează singur pentru o rezolvare ulterioară. Eşti eliberat instantaneu de orice fel de presiune, durere sau problemă, pe care apoi o abordezi mult mai relaxat, cu încredere şi aşteptări pozitive, ca şi cum s-ar fi rezolvat deja.

Din punct de vedere biochimic, în timpul antrenamentului şi până la 8-72 ore după (în funcţie de parametrii acestuia), corpul secreta endorfine (aceiaşi hormoni care sunt secretaţi în cantităţi variabile în stări de excitare puternică, entuziasm, durere intensă, consum de mâncare,  dragoste şi orgasm). Denumiţi popular hormonii fericirii şi ştiinţic, neuro-transmiţători peptidic opioizi, sunt secretaţi de glanda pituitara şi de hipotalamus şi au un efect de (atenţie!) analgezie (îndepartare a durerii) şi de stare intensă de bine.

Endorfine (endo-morfine) nu sunt altceva decât substanţele pe care chimiştii le-au replicat în laborator, pentru a crea drogurile pe care le abuzează toţi indivizii care şi-au blocat aceste conexiuni neuro-transmiţătoare prin sedentarism, alcool sau alte toxine.

Fitness-ul este, deci, în mod direct, sursa ta zilnică de fericire.

Self-esteem boost sau creşterea încrederii şi imaginii personale

Ca şi perk, după ce că te droghezi zilnic mai arăţi şi hot, ca social bonus!

Cum ar fi sa te duci la cumparaturi si toate hainele pe care le probezi să iţi vină wow! Ai fi în pericol să dai banii pe o gramada de haine not so cool doar pentru că pe tine orice arata perfect! Cum ar fi ca vânzătoarea sa iţi spună după ce ieşi din cabina de proba: “Iţi stă foarte bine!”, iar tu sa îi spui : “Pfff! Normal. Pe mine orice arata foarte bine”!

Sau să te simţi zilnic, la orice oră şi în orice ţinută (mai ales cea primordială) irezistibilă în faţa sexului opus sau partenerului de viaţă; din curtoazie şi cu veşnica recunoştinţă a bărbatului îndrăgostit karmic de (o aceeaşi) frumuseţe – adresarea mea este directă sexului frumos, direct responsabil şi de valabilitatea celui <din ce în ce> mai tare – domnilor, aplauze vă rog!

Aceasta este încrederea despre care vorbesc. A wise head on a hot body.

O  încredere în sine crescută se răsfrânge şi la office, având o energie mai mare şi devenind, deci, mai productiv. În plus, calitatea relaţiilor personale creşte datorită atitudinii tale pozitive, curajului şi a forţei fizice, basic leadership skills, calităţi care încarcă energetic persoanele din jurul tău.

Nu întâmplător majoritatea managerilor de top-level americani pe care i-am cunoscut practică (şi) această metodă de dezvoltare personală (pe lângă cele ale lui J. Maxwell, Dale Carnegie sau Stephen R. Covey). Şi sunt urmaţi cu succes de din ce în ce mai mulţi alţii, care doresc să le calce pe urme.

Luni vei afla care sunt şi beneficiile fizice ale antrenamentului de fitness.