Grăsimile sănătoase ajută inima şi creierul. În ce alimente le găsim

Grăsimile
sănătoase ajută inima şi creierul. În ce alimente le găsim

Grăsimile sănătoase se găsesc mai ales în legume şi peşte

Nu toate grăsimile sunt nesănătoase. Acizii graşi omega-3 fac parte din categoria grăsimilor sănătoase, ajutând la scăderea riscului de boli cardiovasculare, depresie, demenţă şi artrită.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru că organismul nu produce acizi graşi omega-3 aceştia trebuie introduşi prin alimentaţie sau din suplimente. Acizii graşi omega-3 sunt de mai multe feluri: tipul conţinut în peşte se numeşte DHA şi EPA şi par să aibă cele mai multe beneficii pentru sănătate, potrivit site-ului de ştiti medicale webmd.com. O altă foamă – ALA – se găseşte în uleiurile vegetale, în seminţe, în nuci şi vegelatel cu frunze verzi.

Acizii graşi omega-3 ajută sănătatea inimii în mai multe feluri: reduce nivelul inflamaţiei din interiorul vaselor de sânge, precum şi din restul corpului. Totodată, pot regla ritmul cardiac, scădea nivelul trigliceridelor, şi, în final reduce placa din interiorul vaselor de sânge.  Trigliceridele mai pot fi reduse prin exerciţii fizice practicate regulat, un consum mai mic de alcool, reducerea cantităţii de dulciuri şi a carbohidraţilor procesaţi proveniţi mai ales din pâine albă şi orez alb.

Asociaţia Americană a Inimii recomandă un gram de EPA plus DHA pentru persoanele care suferă de boli de inimă. Uleiul de peşte este cel mai bun, dar medicul poate recomanda şi capsule cu ulei de peşte.

Peştele – somonul, ,acroul, heringul, sardinele - este un aliment care poate înlocui carnea roşie şi care este o bună sursă de acizi graşi omega-3. Totodată, păstrează sănătatea creierului, în special la persoanele în vârstă. Asociaţia Americană a Inimii recomandă counsumul a două porţii de peşte gras pe săptămână.

Avocado este bun pentru inimă, dar şi pentru artrită tot datorită acestor acizi graşi. Servit împreună cu alte alimente nutrienţii conţinuţi se absorb mai bine. O jumătate de avocado de mărime medie are circa 115-160 de calorii.

Seminţele de dovleac, de floare-soarelui sau de susan conţin grăsimi bune care reduc colesterolul. În general, grăsmile care provin din plante sunt mai sănătoase decât cele provenite de la animale. Grăsimile rele se găsesc mai ales în carne, produse lactate şi semipreparate. Verificaţi etichetele pentru a ştii conţinutul de grăsimi, limitaţi grăsimile saturate şi pe cele trans.

Nucile sunt şi ele bune, dar atenţie la cantităţi. Doar pentru că conţin grăsimi bune nu înseamnă că putem consuma cantităţi industriale. Se recomandă o porţie pe zi, nu mai mult de un pumn.

Uleiul de măsline se poate folosi la salate şi sosuri. Nu uitaţi însă că trebuie să fiţi atenţi la cantităţi. Gătiţi cu mai puţin ulei de măsline decât cere reţeta. Sau utilizaţi un spray cu ulei de măsline.

Ouăle sunt surse excelente de proteine de foarte bună calitate. Un ou fiert conţine circa 5,3 grame de grăsimi. Seminţele de in fac parte din dieta sănătoasă, plus că vă ajută să aveţi un ten luminos. Introducerea leguminoaselor în alimentaţie ajută atât sănătatea mentală, cât şi pe cea fizică. Fasolea conţine acizi graşi omega-3 care îmbunătăţesc dispoziţia.

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările