Numărul secretarilor de stat, redus cu minim 25% până la începutul lui 2024. Ce posturi vacante sunt desființate și care sunt excepțiile
0Ultima formă a reformei bugetare pregătită de Coalițție prevede că numărul secretarilor de stat e diminuat cu minim 25%, iar numărul consilierilor de la cabinetele demnitarilor și aleșilor este înjumătățit.
Coaliția a schimbat iar procentele în ceea ce privește reducerea numărului secretarilor de stat, arată ultima formă a actului normativ pe care va fi angajată răspunderea Guvernului, publicată de Economedia.
„Numărul total al posturilor de demnitate publică efectiv ocupate aferente funcțiilor de secretarilor de stat, consilieri de stat, subsecretarilor de stat, vicepreședinților și a funcțiilor asimilate acestora, se reduce până cel târziu la data de 1 ianuarie 2024 cu minim 25%”, este noua prevedere, după ce în documentul inițial procentul era de 20%, în timp ce în forma cu care merseseră guvernanții la Bruxelles, procentul era de 30%.
De asemenea, posturile care sunt vacante la nivelul demnitarilor sau asimilate vor fi desființate. Numărul consilierilor de la cabinete sau cancelarii ale unor demnitari sau aleși va fi redus cu 50% până la 1 noiembrie 2023.
Posturile desființate
„Numărul de posturi vacante, neocupate, fără personal încadrat, din statele de funcții aprobate potrivit legii la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se desființează:
”a) autorități publice de interes central și local;
b) ministere și celelalte autorități publice centrale asimilate ministerelor unde conducătorii autorităților publice sunt asimilați funcției de demnitate publică la nivel de ministru;
c) autorități naționale de reglementare/agenții naționale și alte entități publice de interes național asimilate care se află în coordonarea /subordonarea/autoritatea ministerelor sau a celorlalte autorități publice centrale asimilate ministerelor;
d) instituțiile publice de subordonare centrală/locală ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite, inclusiv entitățile publice care sunt asimilate cu instituții publice precum și instituțiile publice de interes național;
e) institutele naționale de cercetare indiferent de subordonarea/coordonarea/autoritatea unde acestea se află;
f) institutele naționale indiferent de subordonarea/coordonarea/autoritatea unde acestea se află;
g) instituțiile/entitățile publice aflate în coordonarea /subordonarea /autoritatea ministerelor, autorităților naționale ai căror conducători sunt asimilați funcțiilor de demnitate publică de miniștri sau secretari de stat, autorităților publice locale;
h) instituțiile/consiliile/entitățile publice autonome aflate în subordonarea/ coordonarea/autoritatea/controlul Parlamentului;
i) institutele/comisiile naționale/comisiile/comisiile de specialitate care au independență funcțională și financiară de funcționare, ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite și au alocații asigurate din fonduri publice;
j) Casa Națională de Pensii și casele teritoriale de pensii, inclusiv casele de pensii speciale;
k) Casa Națională de Asigurări de Sănătate inclusiv casele de asigurări de sănătate teritoriale;
l) Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă inclusiv agențiile județene de ocupare a forței de muncă;
m) alte entități publice a căror finanțare este asigurată din fonduri publice sau a căror finanțare este asigurată din taxele/tarifele colectate ca urmare a activității desfășurate”.
Întreaga reorganizare va avea loc până la 31 decembrie 2023.
Modificare la minimul pentru direcția generală
Funcția de șef birou va fi desființată, prima funcție de conducere fiind cea de șef serviciu. Pentru constituirea unui serviciu sunt necesare 10 posturi de execuție, pentru o direcție 20 de posturi de execuție, iar pentru o direcție generală 35 de posturi de execuție. Față de prima formă, numărul minim de posturi pentru direcția generală a scăzut, dat fiind că la primele discuții fusese înaintat numărul de 40 de posturi de execuție. Așadar, a mai relaxat condiția pentru constituirea unei direcții generale