Pericolul iminent al bombelor pe roţi

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transportul public, un pericol tot mai mare. Trenuri, metrouri, autobuze, troleibuze, tramvaie, autocare, microbuze. Majoritatea acestor autovehicule de transport public au devenit adevărate bombe pe roţi. CFR, Metrorex, RATB, întreprinderile de transport local, operatorii de stat sau privaţi sunt tot atâtea instituţii de transport în comun care pun în pericol, zi şi noapte, călătorii. Riscul este tot mai mare. Victime: morţi şi răniţi.

Metroul ia foc, locomotivele trenurilor CFR se încing şi se opresc cu tot cu vagoane pe şine sau deraiază, autobuzele sunt hârburi periculoase pentru călători, tramvaiele au vârste venerabile până la 40 de ani, poate chiar mai mult, prezentând printre altele riscuri de electrocutare a călătorilor, troleibuzele scârţâie din toate încheieturile, autocarele se răstoarnă şi fac victime pe şosele, microbuzele arhipline, vechi, ruginite, improprii transportului public, gem de durere la fiecare metru parcurs, ameninţând că se rup în bucăţi cu oameni cu tot.

Este o realitate cotidiană a serviciilor şi condiţiilor de transport public româneşti. Iar aici nu vorbesc de calitatea condiţiilor de călătorie, nu există aşa ceva. Vorbesc de riscurile transportului în comun, în multe cazuri mortale, soldate cu victime, inclusiv din rândul copiilor nu doar al adulţilor, riscuri care sunt imense.Săptămânal, dacă nu chiar zilnic, la nivel naţional, se înregistrează accidente şi evenimente nedorite în mijloacele de transport public. În alte cazuri, se produc riscuri de accidente catastrofale. Transportul în comun este un pericol public tot mai evident, în ultimul timp, în România.

Ultimele evenimente nedorite din acest domeniu ne arată situaţia critică ce se accentuează continuu, lăsând, din păcate, victime în urmă. Doar săptămâna trecută, un autocar supraîncărcat cu elevi s-a răsturnat, lăsând în urmă 4 morţi şi mai mulţi răniţi. Tot zilele trecute, la metroul bucureştean s-au înregistrat două incidente care puteau face zeci, chiar sute de victime, în trenurile bucureştene supraaglomerate. Într-o singură săptămână, Metrorex a înregistrat două cazuri de incendiu pe tunel, alertând la maximum pompierii, ambulanţa, instituţiile de intervenţie în situaţii de urgenţă, care au ajuns cu greutate la faţa locului, din cauza unui trafic infernal al Bucureştiului. Fumul de la metrou se putea vedea chiar şi de la ferestrele Guvernului, la staţia Piaţa Victoria. Aceste incidente întâmplate la ore de vârf, cu trenuri supraaglomerate, cu trafic mare de călători, puteau duce la crearea unei panici puternice, colective printre oamenii prinşi în tunel, cu urmări grave.

image

La doar două zile, a avut loc alt accident asemănător la staţia de metrou Timpuri Noi. Foc şi fum pe tunel. În ultimii ani, au fost şi alte evenimente nedorite la metroul bucureştean, care au pus în pericol călătorii şi angajaţii instituţiei, dar, recent, s-au înmulţit îngrijorător incidentele. În urma unor astfel de situaţii foarte periculoase, conducerea Metrorex nu a avut nicio explicaţie pentru opinia publică!!! Oricând, la metroul supraglomerat pot avea loc accidente catastrofale, dar până acum, nici un responsabil din domeniu nu pare prea îngrijorat de acest pericol. Nu pare că se face nimic pentru prevenirea pericolelor.

Transportul public bucureştean este un risc tot mai mare pentru călători, începând cu parcul auto al RATB insuficient ca număr de autovehicule, cu stare tehnică extrem de precară, cu infrastructură din cauza căreia se pot întâmpla oricând accidente, circulând într-un trafic infernal, supraaglomerate. Pe lângă toate acestea, au devenit la ordinea zilei şi certurile între călători, mai ales între bătrâni şi tineri, agresaţi cu toţii de lipsa condiţiilor de transport civilizat în cel mai aglomerat oraş al României. I-aş lua de mână pe noii edili ai Capitalei, în grija cărora se află transportul în comun, să facă, incognito, ca simpli cetăţeni, câteva călătorii cu mijloacele RATB şi apoi să declare că vor face şi vor drege pentru rezolvarea problemelor. Din păcate, sunt rupţi de realitate, ca noul primar general general, Gabriela Firea, ce trăncăne verzi şi uscate, că rezolvă problema transportului, minţind fără ruşine bucureştenii.

image

Tot săptămâna trecută, un tren a înregistrat o premieră în istoria CFR, a făcut circa 24 de ore de la Arad la Constanţa, via Bucureşti. Mai repede ajungeau pe jos călătorii. Pe drum, terasamentul a fost blocat şi deranjat de căderea unor copaci, iar locomotiva a luat foc. Nemaivorbind de lipsa totală a condiţiilor de călătorie, de transport civilizat contra unui preţ piperat plătit de călători, în schimbul căruia le-a fost pusă viaţa în pericol de mai multe ori: puteau să se îmbolnăvească în tren din cauza mizeriei, puteau muri în vagoane din cauza caniculei, erau oricând expuşi pericolului de accident. Din păcate, călătoria cu trenul a devenit o adevărată aventură cu riscuri extreme, pentru oamenii care sunt nevoiţi să apeleze la acest mijloc de transport. Ştiu când pleacă de acasă, dar nu ştiu dacă se mai întorc.

Alte bombe pe roţi, care fac victime săptămână de săptămână, sunt microbuzele cu trasee urbane sau preorăşeneşti, care nu respectă nici un fel de condiţii privind normele de siguranţă a traficului rutier. Majoritatea fără licenţe de transport, în stare tehnică extrem de precară, cu şoferi care vorbesc la telefon în timpul mersului, încălcând grav legile de circulaţie, prezintă riscuri foarte mari de accidente pe şosele. Ceea ce, din nenorocire, se şi întâmplă aproape cotidian. Arhipline, cu pasageri înghesuiţi, pe scaune şi în picioare, mai ceva ca sardelele, practicând în special transport de navetişti, aceste microbuze au devenit pericole evidente pentru viaţa călătorilor. Dar nimeni nu ia nicio măsură în privinţa lor. Fac şi evaziune fiscală, biletul fiind un moft în astfel de mijloace de transport în comun. Ce dacă sunt periculoase, merge şi aşa, iar românii care sunt nevoiţi să utilizeze astfel de mijloace inadecvate nu au ce face. Conştient, îşi pun viaţa în pericol circulând cu microbuzele. N-au alternative în special din motive materiale.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite