Începe cel mai mare târg de carieră pentru absolvenţi. Ce tip de angajaţi caută companiile: flexibili, comunicativi şi care se adaptează uşor

Începe cel mai mare târg de carieră pentru absolvenţi. Ce tip de angajaţi caută companiile: flexibili, comunicativi şi care se adaptează uşor

Angajatori de top FOTO Adevărul

Absolvenţii de studii superioare aflaţi în căutarea unui loc de muncă au şanse mari să-şi găsească un job la târgul Angajatori de Top, ediţia de toamnă, unde peste 180 de companii vin cu oferte. Acestea îi vizează atât pe tinerii fără experienţă în câmpul muncii cât şi pe cei deja specializaţi sau care vizează ocuparea unor funcţii de conducere în companii.

Concret, angajatorii pun ofertele pe masă în perioada 20 - 21 octombrie în Capitală şi pe 13 - 14 octombrie în Timişoara. Ulterior, în perioada 30 octombrie - 12 noiembrie se derulează târgul virtual Angajatori de Top. Însă deşi candidaţii sunt aşteptaţi cu CV-ul descărcat de pe hipo.ro, specialiştii în recrutare spun că angajatorii caută o serie de abilităţi la candidaţi. 
 
De pildă, internshipurile şi stagiile de practică, experienţa de lucru anterioară şi specializarea de la facultate sau de la masteratul urmat vor fi criteriile esenţiale pe care le vor lua în calcul specialiştii în recrutare atunci când vor selecta candidaţii pentru poziţiile de juniori în companii. 
 
Dacă în anii precedenţi atestatele cântăreau în ochii angajatorilor, acest lucru nu mai e valabil în acest an. „Multe diplome sunt doar teoretice, nu şi practice. Or angajatorii au nevoie de eficientizarea costurilor, motiv pentru care preferă să angajeze persoane cu experienţă şi cu abilităţi practice. În cazul tinerilor, de pildă, sunt mulţi care îşi iau diplomele de practică fără a avea şi cunoştinţe reale”, a explicat Gabriel Chicioreanu, specialist în recrutare. 
 
Abilităţile de comunicare, flexibilitatea şi adaptabilitatea, importante
 
Un alt element cheie în procesul de recrutare îl reprezintă abilităţile de comunicare ale angajatului. Flexibilitatea şi adaptabilitatea angajatului sunt şi ele importante. „Companiile au nevoie de angajatul să fie flexibil şi să facă şi alte lucruri în companie. E tot o metodă de optimizare a costurilor, pentru că este o persoană deja formată, care poate fi mutată de pe o funcţie pe alta sau dintr-un departament în altul. Este esenţial ca el să se poată respecializa”, a precizat specialistul. 
 
Legat de CV, Chicioreanu a explicat că acesta trebuie să cuprindă elementele care să îi atragă atenţia specialistului în recrutare, cel care se uită pe CV doar câteva secunde. „CV-ul trebuie adaptat în funcţie de posturile pentru care candidează. Degeaba candidezi la un post de inginer dacă tu eşti economist”, a arătat specialistul. 
 
Referitor la scrisoarea de intenţie, ea este utilă, plecând de la premisa că arată dorinţa de a ocupa un post şi o funcţie în compania respectivă. Dar scrisoarea de intenţie este textul mesajului de email în care te descrii în două-trei cuvinte, cum eşti ca om. Din punct de vedere profesional, experienţa profesională a unui student care nu a mai lucrat este zero, dar contează să spună ce abilităţi are şi cum îşi vede rolul în companie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările