Articol publicitar

Lidl lansează programul naţional de reciclare PET-uri „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureşti, 4 iunie 2015. Lidl demarează campania „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”, un proiect cu o largă acoperire naţională care are ca scop educarea şi implicarea românilor în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaj, cu precădere a celor de tip PET. Proiectul este organizat în parteneriat cu Intersemat şi Asociaţia Planeta Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Situaţia actuală din România în materie de reciclare

Până în 2020, statele UE, inclusiv România, trebuie să atingă o rată de 50% la reciclarea deşeurilor municipale. Rezultatele Eurostat pentru anul 2013 ne arată că rata de reciclare din România este foarte scăzută, de doar 3%.[1] Astfel, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la reciclarea deşeurilor municipale, iar obiectivele pentru 2020 sunt departe de a putea fi îndeplinite. Mai mult, pentru anul 2013, în ţara noastră au fost puse pe piaţă circa 120.000 de tone de ambalaje de tip PET.[2] Dintre acestea, doar circa 66.000 de tone[3] ajung să fie reciclate. Toate aceste date arată faptul că programele de educare şi implicare a românilor în colectarea selectivă a deşeurilor reprezintă o necesitate.


[1] Raport Eurostat făcut public în 26 martie 2015  (Situaţia deşeurilor municipale în 2013 în România)

[2] Raportul Anual privind Starea Mediului 2013

[3] Raport Eurostat pentru anul 2012

ComPETitia pentru un viitor mai bun_Lidl 2

Obiectivele proiectului „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”

Politicile de mediu ale Lidl România, preocuparea sa continuă de a respecta standardele şi normele ecologice internaţionale, precum şi dorinţa companiei de a oferi sprijin comunităţii pentru un viitor mai bun au stat la baza dezvoltării unui proiect naţional de colectare selectivă a ambalajelor de tip PET. Astfel, cu sprijinul partenerilor, s-a lansat campania „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”.

„Acest proiect este unul îndrăzneţ şi amplu, pe care ne-am dorit tare mult să îl derulăm. Grija faţă de mediul înconjurător este una dintre valorile companiei noastre şi dorim să devenim un sprijin pentru comunitate, contribuind activ la dezvoltarea unui sistem de colectare care să ne ajute să creştem rata de reciclare în România şi să îndeplinim obiectivele impuse de Uniunea Europeană. Mai mult decât o simplă acţiune de colectare a PET-urilor, prin acest proiect ne propunem să investim în educaţie. Astfel, beneficiile vor fi vizibile nu doar pe termen scurt, dar şi pe termen mediu şi lung prin schimbarea de percepţie şi atitudine faţă de conceptul de reciclare.”, a declarat Georgiana Tugearu, PR&CSR Manager Lidl România.

Ce înseamnă, de fapt, ComPETiţia?

Românii sunt aşteptaţi să vină cu PET-urile la punctele de colectare (căsuţele verzi) aflate în toate parcările magazinelor Lidl din ţară şi să intre în „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”. Efortul lor va fi răsplătit cu premii săptămânale, constând în 100 de vouchere Lidl / săptămână în valoare de 20 de lei, oferite persoanelor înscrise la momentul respectiv, în ordinea cantităţii de PET-uri reciclate în competiţie şi cu premii atrăgătoare la final de campanie – un Audi A3 e-tron, 10 biciclete de oraş, 10 TV Smart LED Samsung, oferite prin tragere la sorţi, luând în calcul absolut toţi înscrişii în competiţie.

image
ComPETitia pentru un viitor mai bun_Lidl

De luni până vineri, între orele 08.30 – 11.00 şi 16.30 – 21.00, şi sâmbătă şi duminică între orele 09.00 şi 14.00, la căsuţele verzi din parcările tuturor magazinelor Lidl din ţară se vor afla reprezentanţii Intersemat. Clienţii sunt aşteptaţi aici să îşi ia, gratuit, sacul galben al reciclării - un sac special conceput pentru colectarea ambalajelor de tip PET. Apoi, pentru a intra în „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”, aceştia trebuie să strângă PET-urile în sacul galben al reciclării şi să îl  aducă la căsuţele verzi din parcările Lidl. Odată ajunşi aici, reprezentanţii Intersemat vor cântări cantitatea de PET-uri adusă şi cu ajutorul unei aplicaţii de pe tabletă, le vor înregistra datele personale şi cantitatea de PET-uri pe care au primit-o. Înainte de plecare, clienţii vor putea să ridice un nou sac galben al reciclării, pe care să îl readucă plin cu PET-uri la căsuţa verde. 

În fiecare zi, PET-urile strânse la punctele de colectare Lidl vor fi preluate de către partenerii autorizaţi Intersemat şi vor lua mai departe drumul către reciclatori, pentru a fi transformate în materie primă secundară.

Mai multe informaţii despre campanie pot fi găsite pe site-ul dedicat: competitialidl.ro.

Despre Intersemat S.A.

Înfiinţată în anul 2005, Intersemat este una dintre cele mai mari companii de preluare de responsabilitate în managementul deşeurilor din ambalaje (sticlă, hârtie, lemn, plastic, metal). 

Compania asigură repectarea obligaţiilor legale de raportare şi colectare pentru clienţii săi şi contribuie activ la îmbunătăţirea normelor naţionale cu privire la managementul deşeurilor. În acest sens, Intersemat a iniţiat o serie de întâlniri anuale cu reprezentanţi de la Bruxelles.

Intersemat este singura companie de profil ce pune accent în activitatea sa, pe lângă încredere, sustenabilitate şi eficienţă, pe inovare şi cercetare în aşa fel încât să poată oferi servicii de calitate privind transferul de responsabilitate al producătorilor, la care să adauge consultanţa, auditul, cursurile autorizate şi componenta de educare şi implicare.

Intersemat are clienţi din toate domeniile de activitate, de la importanţi retaileri până la producători din domenii diverse. Pentru detalii, accesaţi www.intersemat.ro

Despre Asociaţia Planeta Verde

Asociaţia Planeta Verde promovează, prin proiectele sale, principii de dezvoltare durabilă pentru politicile sociale, economice şi de mediu din România. Membrii asociaţiei militează pentru responsabilitatea indviduală faţă de mediu a fiecărui cetăţean în parte şi promovează ecologia ca stil de viaţă. Prin activitatea sa, APV pune accentul pe informarea la scara largă a românilor în legătură cu avantajele colectării selective a deşeurilor şi a convieţuirii într-un mediu curat. Asociaţia s-a făcut remarcată prin câteva proiecte de impact, printre care amintim primul Muzeu al Deşeurilor din Europa, piesa de teatru – pantomimă “Gunoiul şi Ghiocelul”, studii de littering (deşeu strada), conferinţe şi mese rotunde pe tema deşeurilor la Bruxelles şi Bucureşti şi multe altele.

Pentru detalii accesati www.green-planet.ro sau www.MentineRomaniaCurata.ro

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite