Arhitecţii avertizează: Centrul Capitalei va fi distrus de pasaje

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Membrii Ordinului Arhitecţilor filiala Bucureşti au dezbătut astăzi impactul pe care îl au marile lucrări de infrastructură asupra Bucureştiului. Ei susţin că acestea vor distruge valorile istorice şi arhitecturale ale oraşului.

Spaţiul verde, promenadele şi pistele pentru biciclişti din nordul oraşului vor fi rase dacă municipalitatea va realiza planurile de modernizare a infrastructurii, susţin istoricii, arhitecţii, intelectualii şi reprezentanţii societăţii civile. Aceştia protestează faţă de construirea pasajelor subterane din Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei Libere, despre care spun că vor ruina bulevardele Kiseleff, Prezan şi Aviatorilor, scrie b365.ro.

Filiala Bucureşti a OAR solicită protejarea celor trei bulevarde istorice unde Primăria Capitalei intenţionează să construiască pasaje auto care, potrivit arhitecţilor, vor genera excavări masive în zonă şi eludarea trotoarelor, a pistelor pentru biciclete, a vegetaţiei şi chiar intrarea în parcul Herăstrău de la Charles de Gaulle. "Lucrările nu iau în calcul istoria şi arhitectura bulevardelor, dar mai ales încurajează traficul auto rapid din Nord spre centrul Capitalei, aducând oraşul cu zeci de ani în urmă comparativ cu alte capitale europene, unde edilii au dezvoltat şosele de centură pentru a fluidiza traficul şi a proteja centrele istorice", spun oficialii OAR.

Defrişări în numele asfaltului

În loc să abordeze modelele marilor capitale europene şi să extindă spaţiile de recreere, Municipalitatea vrea să sufoce centrul Bucureştiului, supraaglomerând traficul din zonă şi defrişând sute de metri pătraţi de spaţii verzi, potrivit Ordinului Arhitecţilor din România.

"Cele două proiecte au fost generate de un studiu de circulaţie, ci nu de un studiu de urbanism, demonstrând o lipsă totală de viziune pe termen lung, de aliniere la ceea ce alte capitale europene implementează de ani de zile: fluidizarea traficului prin inele de centură care să faciliteze accesul către toate puntele din centrul oraşului şi descurajarea traficului intens prin centrele istorice. Experienţa a dovedit că încurajarea traficului nu face decât să genereze şi mai mult trafic. Problema arhitecţilor şi a istoricilor nu este nici parcarea şi nici mall-ul subteran, acestea neavând încă avizul comusiei de la MDRT, ci faptul că se construiesc aceste pasaje care, pe lângă efectul profund distructiv, nici măcar nu sunt necesare. De asemenea, nu există lucrare subterană fără efecte la suprafaţă. Există spaţii la Charles de Gaulle unde înălţimea elementelor vizibile din suprateran vor ajunge şi la 4 m" a completat arhitectul Ochinciuc.

Arhitectul care a schimbat faţa lumii: „Pasajele atrag mai mult trafic”

Arhitectul şi urbanistul danez Jan Gehl, care a schimbat faţa urbanistică a lumii, prezent la Bucureşti în vara anului trecut, a declarat că mai multe pasaje vor atrage, automat mai mult trafic.

Jan Gehl, arhitectul danez care a influenţat cel mai mult schimbările urbane ale ultimei decade, critică investiţiile primăriilor în pasaje rutiere şi parcări. Specialistul în planificare urbană a venit ieri la Bucureşti pentru lansarea cărţii sale, „Viaţa între clădiri”, tipărită cu sprijinul Ordinul Arhitecţilor din România.

În cadrul prezentării sale de la Bucureşti, el a explicat de ce primarii trebuie să ţină cont de oameni şi nu de maşini, adică să gândească proiecte legate de spaţiul pietonal şi nu de cel pentru automobile.  „Să fie clar pentru oricine: mai multe străzi, mai mult trafic! Mai multe parking-uri, mai atractivă e invitaţia la trafic! Aţi făcut un nou pod în oraş? Felicitări, veţi avea cel mai mult trafic!”, a spus arhitectul din Danemarca.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite