Revoltă a părinţilor şi a elevilor pentru schimbarea şcolii online: „Care-i logica?“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa Pixabay
Sursa Pixabay

Părinţii şi elevii sunt nemulţumiţi după ce miniştrii Sănătăţii şi Educaţiei au anunţat că noua regulă pentru ca o clasă să intre în online este ca în clasă să apară trei cazuri pozitive în decursul a şapte zile consecutive. De asemenea, la o rată de ocupare a paturilor de peste 75% la nivel de judeţ, cursurile se transferă în online.

Părinţii spun că măsurile nu au nicio logică, iar siguranţa în şcoli, pe măsură ce înaintăm în valul 5, este pusă sub semnul întrebării. Nu sunt disponibile, de două săptămâni, nici teste, nici măşti (fiecare şcoală îşi asigură cum poate), nu se face nici triaj epidemiologic, iar înregistrarea celor trei cazuri/clasă este şi ea o problemă, fiind nevoie de test PCR.

„Cu o parte dintre prevederi suntem de acord, adică gradul de ocupare de 75%. Este copiată măsura, dă cam cu ce este afară. Dar de ce 75%, şi nu 65%, şi nu 80%?  Asta era întrebarea noastră. Şi întrebarea majoră a fost cea cu trei cazuri/clasă. De ce 20 de cazuri într-o şcoală - dacă sunt câte două cazuri pe clasă, la zece clase - sunt mai puţin importante decât cele trei pe clasă? Care-i logica? Nu ştiu de ce şi-au asumat şi cum şi-au asumat, ei trebuie să răspundă“, a comentat, pentru „Adevărul“, Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţonale a Asociaţiilor de Părinţi.

„Numărul de paturi ocupate se poate face din pix dacă se mai vor nişte economii din închiderea şcolilor.“scrie, revoltat, un părinte, pe un grup al părinţilor. Un altul este sigur, în schimb, că „mâine-poimâine o să se intre în online doar când se vor infecta toţi din clasă“.

„Părinţii sunt nemulţumiţi. Acum, sunt tabere. Ştiţi că sunt părinţi care şi-ar fi trimis copiii şi când era rata de 10 la mie, alţii nu şi-ar trimite copiii nici când este de 1 la mie. Decizia trebuie descentralizată“, a mai spus Cristache.

O soluţie ar fi fost ca decizia să poată fi adoptată în funcţie de analiza DSP pe cazul fiecărei şcoli în parte.

Şi elevii critică noile prevederi ale Ordinului comun MS-ME, Consilul Naţional al Elevilor (CNE) cerând adoptarea unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o şcoală.

„Cum să avem încredere în experţi dacă vedem că regulile se schimbă iar şi iar şi iar? De ce se vor închide toate şcolile dintr-un judeţ, în bloc, dacă vor exista localităţi cu zero rată de infectare? Sunt întrebările care stau pe buzele tuturor elevilor şi care, desigur, rămân doar la nivel retoric! Teste nu avem, infrastructură nu avem, dar avem din nou impredictibilitate!“, a declarat, vineri, preşedintele CNE Silviu Morcan.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Varianta Omicron la copii. „Cu trei teste PCR pozitive, cele din salivă continuau să iasă negative!“ 

Infirmări pe bandă rulantă la testarea PCR. Părinţii sunt nemulţumiţi: „Aşa aşteptăm Omicron?“


 

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite