Barajul de la Bicaz, ameninţat de apa din cer. Cum afectează ploile funcţionarea în parametri normali a colosului din beton

Barajul de la Bicaz, ameninţat de apa din cer. Cum afectează ploile funcţionarea în parametri normali a colosului din beton

Barajul Bicaz, o construcţie care dăinuie de 58 de ani FOTO: Facebook, Ion Asaftei

În urma unei vizite făcute la barajul de la Bicaz, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Neamţ a aflat că echipamentele din interior riscă să fie afectate de infiltraţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ion Asaftei, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ, a avut ocazia, recent, să facă o vizită „de informare“ la barajul Bicaz, împreună cu Melinte Cornel, directorul Hidroelectrica SA, sucursala Hidrocentrale Bistriţa. 
 
Reprezentantul autorităţii judeţene a intrat şi în interiorul colosului de beton şi, după cum a dezvoltat într-o postare pe Facebook, a rămas fascinat să afle că barajul nu este o structură monobloc, „ci e realizat din 30 de blocuri imense de beton turnat, cu rosturi de dilataţie între ele ( ştiinţific calculate pentru a face faţă oricăror mişcări tectonice). Firicele de apă aproape insesizabile se adună în adâncimea barajului (27 m de la suprafaţa solului) ca apoi să fie, dirijate pe albia veche a Bistriţei, printr-un sistem de pompe şi puţuri care drenează apa“ 
 
 
De la specialiştii care l-au condus prin galeriile interioare, vicepreşedintele CJ Neamţ a aflat însă şi faptul că după ce plouă, apa se infiltrează prin fisurile şi gropile de pe drumul care traversează barajul şi ajunge la tablourile electrice din interior.
 
„Din nefericire, fisurile apărute în asfalt creează inconveniente grave instalaţiilor şi echipamentelor (imense tablouri electrice) ce trebuie să pună în mişcare stăvilarele. Concret: apa din şosea se scurge peste tablourile electrice. Se impune intervenţia urgentă a celor de la drumurile naţionale pentru turnarea unui covor asfaltic şi realizarea reparaţiilor de-a lungul barajului“, a constatat Asaftei care a purtat ulterior o corespondenţă cu reprezentanţii Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Iaşi. 
 
 
Aceştia l-au asigurat că vor face reparaţiile necesare şi vor asfalta porţiunea de circa 200 de metri de drum care traversează barajul, chiar înainte de finalizarea licitaţiei pentru desemnarea constructorului care va reabilita sectorul DN 15 Bicaz - Poiana Teiului, unul din cele mai proaste căi de circulaţie din judeţul Neamţ.
 
citeste totul despre: