Jurnal de Criza: Preturile cu TVA umflat au crescut încasările în magazinele oradene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Market-urile şi hypermarket-urile din oraş au fost pline în ultimele zile înainte de creşterea TVA-ului. Sfârşitul lunii iunie a fost unul profitabil pentru vânzători deoarece orădenii şi-au făcut provizii de alimente, ca urmare a creşterii TVA-ului.

Numărul orădenilor care au făcut cumpărături a crescut în ultimele zile antemergătoare creşterii TVA-ului. Supermarket-urile orădene au resimţit o uşoară creştere a numărului de vizitatori şi, implicit, a încasărilor, cu preponderenţă pe partea alimentară. „La nivel de centru comercial s-a resimţit o creştere a numărului de clienţi”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager al Omilos Group, dezvoltatorul proiectului ERA Shopping Park Oradea.

Aceeaşi situaţie s-a regăsit şi la Selgros unde  numărul clienţilor a crescut faţă de o zi normală a săptămânii. „Numărul de clienţi a fost mai ridicat decât normal şi s-au axat pe sectorul non-food şi au cumpărat electrocasnice”, a explicat Amalia Ţurcanu, managerul Selgros Oradea. De asemenea, lanţul de magazine 3G din Oradea a reuşit şi el să îşi crească încasările odată cu creşterea vânzărilor de produse.

Preţuri în stand by

După momentul 1 iulie şi aplicarea noului TVA, preţurile practicate de comercianţi nu au suferit majorări semnificative, iar numărul de clienţi a rămas la fel. „Deocamdată nu am stabilit noi preţuri deoarece luăm în calcul fluctuaţia cursului valutar, preţul carburanţilor şi preţului practicat de furnizori.

Modificări de preţ au existat doar ca urmare a modificării TVA”, a explicat Anamaria Cliţan, marketing manager al grupului 3G. Şi ceilalţi mari comercianţi au aplicat doar noua valoare a TVA. Totuşi orădenii încep să reducă din costurile alocate alimentelor. „Am mai redus din cantităţile de alimente pe care le vom cumpăra. După 1 iulie mă aştept la scumpiri în valuri, mai ales că s-a actualizat şi acciza”, a declarat orădeanca Corina Stoie.

Promoţii în marile magazine

Toate supermarket-urile şi hypermarket-urile încearcă să îşi atragă clienţii prin diferite promoţii sau extraopţiuni. Astfel, la Selgros din două în două săptămâni există promoţii pe un anumit segment. În Era Shopping Park clienţii sunt atraşi cu diferite acţiuni şi loc de joacă cu supraveghere pentru copii. Metro, Carrfeour şi Real au anunţat că la produsele din cataloage nu vor aplica noul TVA, până la expirarea catalogului.

„La nivel de centru comercial s-a resimţit o creştere a numărului de clienţi“.
Ioana Ionescu, marketing manager ERA


„Am fost nevoiţi să mai reducem din cantităţile de alimente pe care le vom cumpăra după 1 iulie“.
Corina Stoie, client hypermarket


Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite