Ce drepturi aveţi când avionul cu care călătoriţi întârzie foarte mult. Valoarea despăgubirilor permise conform legii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit normelor europene, dacă folosiţi serviciile unei companii aeriene europene şi aţi ajuns la destinaţie cu o întârziere mai mare de trei ore puteţi cere despăgubiri.

Legislaţia europeană privind drepturile pasagerilor se aplică în cazurile în care o cursă este operată de o companie din UE sau din afara spaţiului comunitar şi dacă se foloseşte un aeroport din acest spaţiu. Astfel, potrivit normativelor europene, dacă o cursă are o întârzire mai mare de trei ore, pasagerul poate cere despăgubiri companiei aeriene.

În cazul în care călătoria este una cu escală, iar primul zbor are întârzieri care determină pierderea legăturii, compania trebuie „să ofere posibilitatea de a opta între rambursarea costului biletului şi zborul de întoarcere către aeroportul de îmbarcare cu prima ocazie sau redirecţionarea cât mai repede posibil către destinaţia finală/redirecţionarea la o dată ulterioară agreată de dumneavoastră, în condiţii comparabile de transport şi în funcţie de locurile disponibile. Dacă sunteţi redirecţionat şi ajungeţi la destinaţia finală cu o întârziere de cel puţin 3 ore, aveţi dreptul la o despăgubire“, se arată pe pagina de internet a Comisiei Europene.

Aceste despăgubiri se acordă  „în cazul în care compania aeriană nu poate dovedi că întârzierea a fost cauzată de circumstanţe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate prin măsuri rezonabile. În astfel de cazuri, chiar dacă nu veţi primi despăgubiri, operatorul trebuie totuşi să vă ofere o altă soluţie (rambursare sau redirecţionare) şi asistenţă (mese şi/sau cazare) pe durata aşteptării unui alt mijloc de transport“.

Dacă un zbor a fost anulat, un pasager poate cere rambursarea preţului total al biletului pentru partea de călătorie neefectuată sau redirecţionare în cel mai scurt timp. „În cazul în care vă aflaţi deja la aeroport şi optaţi pentru redirecţionare, aveţi dreptul la mese şi băuturi răcoritoare, în funcţie de timpul de aşteptare, şi la două apeluri telefonice, mesaje sau e-mailuri. De asemenea, aveţi dreptul la cazare peste noapte, în cazul în care redirecţionarea are loc a doua zi şi, în funcţie de circumstanţe, puteţi primi compensaţii financiare“, se arată în normativele europene.

Citeşte şi:
Şase noi curse aeriene de la Iaşi: WizzAir anunţă destinaţii mai puţin obişnuite

.
      

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite