FOTO Consiliul Judeţean Vrancea a trimis în faliment SC Drumuri şi Poduri, iar statul a rămas în gaură de 28 de milioane de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din vânzarea bunurilor  societăţii aflate în administrare specială se  speră să se poată plăti măcar o parte din datoriile uriaşe la bugetul de stat, care s-au triplat în ultimii ani.

După anul 2004, pentru societatea falimentară Drumuri şi Poduri Vrancea, aflată la vreamea respectivă în administrarea Consiliului Judeţean, s-a tot încercat privatizarea, dar ori din nepricepere, ori mai degrabă din interese ascunse firma care a făcut în judeţ drumuri care sunt şi azi viabile a fost lăsată să moară. Încet şi sigur.

Consiliul Judeţean Vrancea a încercat timid o privatizare prin aport de capital, dar nu s-a reuşut acest lucru. 

O nouă soluţie a fost cea de privatizare prin vânzarea activelor, măsură propusă de Gestaco Bussines Consulting, firmă angajată de Consiliul Judeţean să realizeze un raport de consultanţă.

Dacă în primii ani de faliment Drumuri şi Poduri avea datorii de 10 milioane de lei, în condiţiile în care Consiliul Judeţean Vrancea înregistra datorii către firmă de 12 milioane de lei, ca urmare a unor lucrări executate, dar nedecontate, datoriile s-au rostogolit şi prin majorări şi penalităţi de întârziere Societatea de Drumuri şi Poduri înregistrează astăzi debite de 28 de milioane de lei la buget.Consiliul Judeţean, condus de 14 ani de Marian Oprişan, nu şi-a onorat nici astăzi obligaţiile de plată către societate, fiind considerat principalul responsabil al distrugerii societăţii.

FOTO: AGREGATELE SOCIETĂŢII MAI SUNT BUNE DOAR DE DUS LA FIER VECHI

image

Prin urmare, s-a ales trecerea societăţii în administrare financiară, fiind angajat un lichidator să vândă bunurile pe care societatea le are în patrimoniu.

La început, datoriile erau de 10 milioane de lei, iar astăzi se ridică la 28 de milioane de lei. Din vânzarea bunurilor nu s-a recuperat mai nimic. Piaţa imobiliară este căzută de mult, iar societatea are la vânzare clădiri, instalaţii de preparat mixtură asfaltică, agregate de balastieră”, ne-a declarat Viorel Oglan, fost director al societăţii, astăzi angajat de lichidator să răspundă de bunurile societăţii.

FOTO: VIOREL OGLAN

image

Potrivit evaluatorului Lulu Palade, de la Asist Cont, dacă mâine s-ar valorifica toate bunurile SC Drumuri şi Poduri, s-ar obţine 5,5 milioane de lei, după ultima evaluare făcută anul trecut, în condiţiile în care preţul bunurilor scoase la vânzare a fost redus şi cu 50%.

Pe listă se află şi Baza de producţie de la Focşani, care cuprinde construcţii, teren şi instalaţii tehnice. Societatea mai are de vânzare cantoane, excavatoare, autoturisme ARO, microbuze, dar şi o staţie de betoane. De asemenea, sediul central al societăţii se află la vânzare pentru suma de 800.000 de lei

Autoturismul cumpărat pentru plimbările lui Oprişan nu mai valorează mare lucru

Maşina de 65.000 de euro cumpărată pentru Oprişan nu mai valorează azi prea mult. Autoturismul a fost cumpărat în anul 2001, la solicitarea expresă a baronului, care voia să meargă pe teren să vadă, dintr-o maşină de luc,  „mândreţe de lucrări de drumuri”.

FOTO: MAŞINA BARONULUI "PUTREZEŞTE" ÎN CURTEA SOCIETĂŢII

image

Ulterior, s-a demonstrat că Oprişan a folosit mai mult maşina în interes personal, plimbându-şi cu ea rudele şi apropiaţii în străinătate, după cum au descoperit poliţiştii în anul 2005, când au făcut ample verificări într-un dosar pe care Oprişan l-a considerat politic.

„Autoturismul Audi a fost evaluat la 83.000 de lei”, ne-a declarat evaluatorul Lulu Palade. „Nu-l cumpără nimeni nici cu 2000 de euro. Nu are kilometri mulţi la bord, dar are consumul mult prea mare”, este de părere fostul director Viorel Oglan, care mai are în subordine zece oameni pentru paza bunurilor.

În timp ce „păzeşte” Drumuri şi Poduri, Viorel Oglan şi-a înfiinţat şi propriile sale firme prin intermediul cărora face afaceri pe bani publici.

Anul trecut, firma sa SC Drum Design SRL a obţinut de la Consiliul Judeţean Vrancea un contract de servicii de proiectare, în sumă de 270.000 de lei,  pentru DJ 202F Mihălceni-Băleşti-Bogza-Gugeşti, lucrările pentru „restablirea condiţiilor de circulaţie pe DJ202F” urmând a fi executate de Sotirex, firmă pe care o conduce din umbră deputatul PSD de Vrancea Victor Roman, cel care a preluat odată cu falimentarea Drumuri şi Poduri monopolul asfaltărilor din judeţ.

FOTO: SEDIUL CENTRAL AL FIRMEI SE VINDE CU 800.000 DE LEI

image

Pusă pe butuci de Consiliul Judeţean

Societatea de Drumuri şi Poduri Vrancea a fost unitatea care a construit timp de 40 de ani drumurile din judeţ. Deşi s-a aflat în administrarea Consiliului Judeţean, firma nu s-a bucurat de sprijinul preşedintelui acestei instituţii, Marian Oprişan, care a dat credit altor firme din afara judeţului să lucreze drumuri în judeţ.

Toţi cei 400 de angajaţi ai societăţii au fost trimişi pe rând în şomaj. 

Mai puteţi citi:

“Cumetrii”: Contracte cu dedicaţie de la "baronul" Oprişan / Imperiul Mavi Beton creşte pe leşul SC Drumuri şi Poduri

Directorul falimentarei Drumuri şi Poduri câştigă contracte de la Consiliul Judeţean Vrancea din asocierea cu Sotirex

Angajaţii de la Drumuri şi Poduri trimişi să zacă în sărăcie şi boală

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite