Care este motivul pentru care parasolarele trebuie să stea deschise la decolarea şi la aterizarea unui avion
0Parasolarele care sunt ataşate ochiurilor de geam din avion au acelaşi rol important în aviaţie ca şi cel al stingerii luminilor în aeronavă la decolare şi aterizare.
Se ştie că zborul cu avionul este cel mai sigur şi cel mai rapid mod de transport, chiar dacă din punct de vedere financiar o astfel de călătorie este mai costisitoare.
La fel ca peste tot, pentru unii oameni călătoria cu avionul este o plăcere, pentru alţii un chin, iar pentru alţii o necesitate, aceştia din urmă fiind aşa-numiţii navetişti ai aeroporturilor.
Pentru toţi însă călătoria presupune condiţii, reguli şi restricţii, de la care nu trebuie să se abată. Cu siguranţă, cei care au mers cel puţin odată cu avionul au ascultat sfaturile personalului de bord, iar una dintre întrebările la care nu au găsit răspuns se referă la obligaţia ca parasolarele avionului să fie lăsate deschise atunci când avionul aterizează de pe aeroport, sau când decolează.
Potrivit specialiştilor, explicaţie este una destul de simplă şi este în strânsă legătură cu stingerea luminilor în avion atunci când acesta decolează, fiind o regulă internaţională de siguranţă a zborului.
Această regulă îşi are logica în faptul că stewardesele, dar şi pasagerii trebuie să vadă afară dacă este vorba de o urgenţă.
Este şi o problemă psihologică
Specialiştii în aviaţie spun că ridicarea parasolarelor la decolare şi aterizare are şi un efect psihologic.
"Nu sunt foarte multe lucruri de spus aici. Este pentru încrederea pasagerilor, fiind pe lângă o regulă de siguranţă şi o problemă psihologică", ne-a declarat Sorin Stoicescu, unul dintre cei mai cunoscuţi experţi în aviaţie din România.
Se apreciază astfel că în caz de urgenţă, atât echipajul, cât şi pasagerii trebuie să evalueze în timp scurt şi eficient evacuarea aeronavei. Iar din acest punct de vedere vizibilitatea joacă un rol cu totul important, pentru ca însoţitorii de bord să poată vedea prin ochiurile de geam ale avionului pe care parte a aeronavei se poate face evacuarea.
La urgenţe extreme, fiecare secundă contează, instructorii de bord fiind instruiţi că procedura de evacuare durează 90 de secunde. Principiul este valabil atât pentru zborurile de zi, cât şi pentru cele de noapte.
Mai puteţi citi:
De ce condiţii vor beneficia, în viitor, persoanele care circulă la clasa economic FOTO