Doi marinari români, loviţi de o maşină de marfă în portul Penang din Malaezia. Comandantul a murit, ofiţerul mecanic este rănit grav

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava Balsa pe care erau îmbarcaţi marinarii români Sursă foto marinetraffic.com
Nava Balsa pe care erau îmbarcaţi marinarii români Sursă foto marinetraffic.com

Un grav accident a avut loc marţi, 29 decembrie, în portul Penang din Malaezia. Doi marinari români, comandantul Andrei P. (37 ani) şi ofiţerul I Cosmin A. (34 ani), se întorceau la nava pe care erau îmbarcaţi, Balsa, sub pavilion Insulele Marshall.

O maşină de transport marfă care se deplasa în interiorul portului i-a lovit, însă, pe amândoi. Comandantul a fost lovit extrem de puternic, iar ofiţerul I suferind mai multe fracturi şi leziuni. După câteva ore de agonie, comandantul Andrei P. a încetat din viaţă. Ofiţerul I Cosmin A. este stabilizat, în afara pericolului de moarte.

Soţiile celor doi marinari sunt deja în drum spre locul accidentului, compania suportând transportul şi cazarea acestora.

„Nava este acoperita de contracte standard ITF. În momentul accidentului au fost contactate familiile şi sindicatul de către reprezentanţii companiei. Acest accident intră sub incidenta contractului ITF şi navigatorul accidentat, precum şi familia îndoliată vor beneficia de toate prevederile contractuale în acest caz - concedii de boala, cheltuieli medicale, compensaţii pentru invaliditate permanentă etc, precum şi cheltuieli cu înmormântarea, compensaţie de deces pentru urmaşul direct, cât şi pentru copiii minori“, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, reprezentant ITF (Federaţia Internaţională a Transportatorilor) în România.

Corpul neînsufleţit va fi repatriat după efectuarea autopsiei şi a obţinerii avizelor de repatriere, cât mai repede cu putinţă. Mecanicul I va fi repatriat atunci când condiţiile medicale vor permite.

„Sindicatul Liber al Navigatorilor este îndurerat de acest tragic accident şi este alături de familiile celor doi marinari. Dumnezeu să-l odihnească pe Andrei!“, a transmis SLN.

Comandantul Andrei P. era tatăl unor copii minori. Nava Balsa sosise cu o zi înainte, la 28 decembrie, ora 10, în portul Penang din Malaezia. Vasul a ridicat ancora miercuri, 30 decembrie, ora 18.29, părăsind portul malaezian. Nava este portcontainer construit în 2013, de 34.000 tdw. Ca proprietar figurează Klaveness Shipmanagement din Oslo, Norvegia.

Pe aceeaşi temă:

Salvare miraculoasă a unei corăbii naufragiate în Marea Neagră în anul 1900: cine i-a scos din apă pe cei nouă membri ai echipajului

27 de ani de la cea mai stupidă tragedie din istoria navigaţiei maritime. Cum s-a scufundat nava Sadu în portul Constanţa, iar Securitatea a interzis mediatizarea

Tragedia care a spulberat mândria flotei româneşti. Cum s-a scufundat petrolierul Independenţa şi au murit 42 de marinari

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite