O nouă inaugurare la Cluj: Boc a prezentat două troleibuze noi, dotate cu computer de bord şi 7 camere video

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noile troleibuze Astra Arad circulă prin oraş. FOTO: primariclujnapoca.ro
Noile troleibuze Astra Arad circulă prin oraş. FOTO: primariclujnapoca.ro

Primarul Clujului, Emil Boc, a prezentat noile troleibuze cumpărate de la Astra Arad, cu suma de 1,9 milioane de lei bucata. În săptămâna aceasta au fost puse în circulaţie două astfel de troleibuze, Primăria putând să achiziţioneze, în total, 10 astfel de vehicule la preţul menţionat.

Patru troleibuze prduse de Astra Arad circulă în acest moment în Cluj-Napoca. Întrucât două dintre ele au fost puse în circulaţie săptămâna aceasta, primarul Emil Boc a făcut o prezentare pentru presă. Astra Arad a câştigat o licitaţie care a permis semnarea unui acord – cadru pentru achiziţia a maximum 10 troleibuze noi la preţul de 1,9 milioane de lei bucata. 

Troleibuze cu computer de bord şi 7 camere 

Troileibuzele articulate  achizitionate au urmatoarele caracteristici tehnice:

            - lungimea 18 m

            - caroserie cu tratament anticoroziv în baia de cataforeză.

            - durata de utilizare 15 ani, garanţie 2 ani.

            -capacitate de transport  164  călători, 42 locuri pe scaune, 4 scaune cu accesibilitate uşoară pentru persoane cu dizabilităţi motorii şi bătrâni.

            - raze de viraj mai reduse, manevrabilitate crescută, integrare mai bună în trafic.

            - accesibilitate crescută pe spaţiul dintre scaune,

            - scaune ergonomice, design plăcut, accesibilitate pentru operaţiile de curăţare a vehiculului, materiale de acoperire de calitate, durată de viaţă crescută.

            - corespunde tuturor normelor Europene  în domeniu

            - sunt cu podea complet coborită, au rampă de îmbarcat cărucioare şi loc pentru cărucioare pentru persoane cu dizabilităţi.

            - acţionare cu motor de curent alternativ, alimentat prin invertor, cu fiabilitate ridicată (echipamente de ultima generaţie în domeniul acţionarii troleibuzelor), consum redus de energie (cu 40 % mai mic decât în actionarea clasica), creşte durata de funcţionare între operaţiile de întreţinere de la 10 000 Km la 30 000km, reducerea cu 500 Kg a masei echipamentelor .

            - uşi automate  cu protecţie antistrivire, posibilitate de actionare din interior şi exterior în caz de urgenţă, cu posibilitate de numărare a călătorilor la urcare şi coborâre. Troleibuzul nu pleacă de pe loc cu uşile deschise.

            - instalaţie de măsurare a energiei consumate şi recuperate.

            - sistem de climatizare (încălzire, răcire, aer condiţionat, ventilaţie) atât pentru şofer cât şi pentru pasageri.

            - sistem electronic luminos de informare a călătorilor (afisaj cu LED-uri ) în interior şi exterior şi sonor în interior.

            - este echipat cu 7 camere de luat vederi în interior (control şi limitare a actelor de vandalism) şi exterior pentru siguranţa circulaţiei, cu stocarea în memorie a imaginilor.

            - este dotat cu un computer de bord pentru gestiune, diagnosticare şi management al vehiculului care colectează, înmagazinează şi transmite datele privind activitatea troleibuzului.

            - este dotat cu echipamentul necesar pentru comunicarea prin GPS, echipament compatibil cu cel existent deja în RATUC.

            - preţul de achiziţie 1,9 mil. lei .

Citeşte şi 

FOTO VIDEO Clujul, primul oraş din ţară cu o linie modernă de tramvai făcută din bani europeni. Linia, inaugurată azi cu tramvaiul mov, de Emil Boc, în tricou mov

Clujul, în faţa celui mai mare proiect de infrastructură

Află cum modifică lucrările la linia de tramvai circulaţia în Mănăştur

Au început lucrările la linia de tramvai

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite