Tânăra care a renunţat la un job foarte bănos într-o multinaţională ca să vândă jucării: „Într-o zi, cândva, a devenit pentru mine prima zi“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Diana Crăciunaş a decis să investească într-o afacere care o fascina de mai mulţi ani
Diana Crăciunaş a decis să investească într-o afacere care o fascina de mai mulţi ani

Diana Crăciunaş (35 de ani) a renunţat la un job de manager de audit la Pricewaterhouse Coopers, cea mai mare companie de servicii profesionale, de consultanţă şi audit din lume, pentru a pune bazele unei afaceri personale. Aşa a apărut, acum un an, Tini Mini Toys, o firmă cu sediul în Cluj, care produce şi comercializează online jucării educative pentru copii.

Diana Crăciunaş a părăsit în urmă cu exact 15 ani Aradul natal pentru a studia la Cluj-Napoca, la Universitatea „Babeş-Bolyai“, după care s-a stabilit în capitala Transilvaniei. Licenţiată în Finanţe-Bănci, tânăra a urmat apoi un masterat la Cluj, după care şi-a aprofundat studiile la Glasgow. 

Primul ei job a fost în sistemul bancar, la BRD, după care a ales să lucreze pentru PricewaterhouseCoopers, cea mai mare companie de servicii profesionale de consultanţă şi audit din lume, ca manager de audit.  În urmă cu patru ani, Diana a avut un prim contact cu o lume nouă, care avea să o fascineze: lumea jucăriilor. 

„În 2014, am descoperit un cuvânt complicat, care denumea o tehnică de realizare a jucăriilor prin croşetare: «amigurumi». Am fost fascinată, prin tehnica aceasta se puteau realiza jucării grozave din materiale naturale gen bumbac şi lemn. Dar nu aveam timp pentru aşa ceva la acel moment. Aveam multe dosare de audit de revizuit şi multe delegaţii, aşa că a rămas doar o idee undeva în mintea mea“, rememorează tânăra. 
 

diana craciunas tini mini toys foto arhiva personala

A pariat pe „amigurumi“

Şi totuşi, puţin mai târziu, pe când era însărcinată, Diana şi-a reamintit de tehnica „amigurumi“. Atunci au început să o pasioneze jucăriile din materiale naturale, din bumbac, lână şi în special cele din lemn. De aici şi până la a accepta una dintre cele mai mari provocări din viaţa ei a mai rămas un singur pas. Un pas pe care l-a şi făcut în urmă cu un an, când a înfiinţat Tiny Mini Toys, cu o investiţie iniţială de 20.000 de euro. În timp, investiţiile au devenit cel puţin duble.

„În august 2017, am decis că era momentul cel mai potrivit pentru a demara un business axat exclusiv pe jucării educative, jucării Montessori, jucării premium din lemn. Aveam un an la dispoziţie în care puteam testa antreprenoriatul, urmând să mă întorc la jobul meu din audit. Selecţia celor mai respectabili producători de jucării educative o aveam deja pregătită din lungile căutări de jucării pentru băieţelul meu sau pentru copiii prietenilor. Am contactat furnizorii selectaţi atent, am încheiat parteneriate cu ei, şi în mai puţin de 3 luni, cu o investiţie iniţială de aproximativ 20.000 de euro, am lansat magazinul online. Şi aşa, «one day» (n.r. – într-o zi, cândva) a devenit «day one» (n.r. – ziua unu)“, povesteşte antreprenoarea.

Emoţiile primelor comenzi

Deşi emoţiile începutului au fost mari, lucrurile aveau să decurgă cum nu se putea mai bine: primele comenzi au început să vină chiar înaintea lansării magazinului, iar cu timpul au devenit tot mai numeroase. Partea cea mai dificilă, spune Diana, a fost aceea de a învăţa pe cont propriu despre un domeniu cu care nu a avut până atunci prea multe contacte, din perspectivă profesională: e-commerce, administrarea website-ului, strategii şi tehnici de marketing online, dar şi adaptarea continuă la schimbările de fiscalitate etc. 

diana craciunas tini mini toys foto arhiva personala

„Multe dintre jucăriile prezente pe site (n.r. – tiniminitoys.ro) sunt jucării de inspiraţie Montessori, atât de căutate de părinţi în ultimii ani, odată cu apariţia şi creşterea numărului instituţiilor de învăţământ în sistem Montessori din România. Specific acestui sistem de învăţământ este faptul că permite copiilor să se dezvolte după natura lor, promovând învăţarea prin descoperire. Jucăriile Montessori sunt replici mai mici ale obiectelor pe care noi, adulţii, le folosim, obiecte aduse la dimensiuni potrivite copiilor, de exemplu: vase pentru bucătărie, mobilierul de bucătărie în sine etc. Pe lângă faptul că sunt confecţionate din materiale naturale, jucăriile conţin un sistem de control al erorii prin care copilul se poate autocorecta, nefiind necesară intervenţia adultului, de aici şi caracterul educativ al acestora. De exemplu, fiecare piesă a unui puzzle incastru se va potrivi doar într-un singur loc“, explică tânăra. 

Colaborează cu grădiniţe şi cu centre educative

Munca Dianei Crăciunaş nu s-a limitat la a confecţiona jucării şi a le vinde. Pentru ca afacerea ei să se dezvolte, Diana a început să participe la expoziţiile din domeniu, unde a şi legat parteneriate cu noi furnizori. Tot atunci a apărut şi nevoia extinderii în două depozite, iar produsele comercializate au fost listate pe mai multe marketplace-uri. În plus, a pus bazele unor colaborări cu diverse grădiniţe şi centre educative, astfel că businessul ei a continuat pe un trend ascendent.

diana craciunas tini mini toys foto arhiva personala

„În prezent, jucăriile noastre sosesc de la producători de renume din Marea Britanie, Noua Zeelandă, Statele Unite ale Americii, Letonia, Olanda, Spania şi unul singur din China de la care primim produse de o calitate ireproşabilă. Gama cumpărătorilor s-a modificat şi ea în timp: dacă la început clienţii noştri erau preponderent părinţi în căutare de jucării pentru micuţii lor, acum o pondere însemnată o au grădiniţele, şcolile, centrele educative, şi alte instituţii publice.“  

Jucăriile comercializate de Tiny Mini Toys sunt pentru copii cu vârste cuprinse între o lună şi 10 ani. Potrivit Dianei, dacă iarna se vând foarte multe jucării pentru jocuri de rol, pe timpul verii sunt căutate mai ales jucăriile de exterior şi cele care pot fi luate cu uşurinţă în călătorii. 

diana craciunas tini mini toys foto arhiva personala

„Din vara aceasta am preluat distribuţia pentru câteva dintre brandurile comercializate de noi, prin urmare am început deja să activăm şi pe partea de distribuţie şi vom creşte acest segment al business-ului. Nu am încă în plan deschiderea unui magazin fizic, cred că online-ul se potriveşte foarte bine acestui tip de business, fiind mult mai comod să-ţi faci cumpărăturile online atunci când ai încredere în calitatea produselor cumpărate. Un lucru rămâne însă neschimbat: nu mă abat de la principalele criterii de selecţie: caracterul educativ al jucăriilor şi materialul natural din care sunt produse“, încheie Diana. 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite