Diferenţa uriaşă dintre orarul unui elev din Danemarca şi cel stufos, românesc. „Noi, părinţii, nu reacţionăm”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii din România sunt suprasolicitaţi din cauza programului stufos şi a exigenţelor FOTO Alina Mitran
Elevii din România sunt suprasolicitaţi din cauza programului stufos şi a exigenţelor FOTO Alina Mitran

Programul unui elev de clasa a VIII-a din Danemarca este incomparabil mai lejer decât cel al unuia din România. Fără teme, meditaţii, note sau calificative, nordicii au un sistem de educaţie net superior celui românesc, iar elevii au timp să trăiască bucuriile copilăriei şi să facă sport.

Sistemul danez de învăţământ ţine cont de nevoile copiilor şi nu îi suprasolicită, aşa cum se întâmplă în România. Aceasta este concluzia care se desprinde dintr-o postare pe pagina de Facebook „Părinţii cer schimbare”.

„Orarul unui elev de clasa a VIII-a în Danemarca:

- 15 minute de lectură în fiecare dimineaţă.

- 12 materii

- 5,30 ore/zi activitate intelectuală şi fizică cu caracter de instruire

- Educaţia fizică este numai dimineaţa, urmată de o pauză de jumătate de oră pentru duş şi masă.

- Nu au teme şi nici meditaţii.

- Până în clasa a VII-a nu au nici note, nici calificative.

- Din clasa a VII-a pâna în a IX-a, au calificative”, este mesajul postat pe grup.

Reacţiile nu au întârziat să apară, iar cei mai mulţi dintre cei care au comentat critică sistemul românesc, unul mai mult decât solicitant pentru copii şi care sfârşeşte prin a-i epuiza pe elevi, care astfel nu mai pot obţine rezultate din cauza multitudinii de materii şi a suprasolicitării. În acelaşi timp, unii au postat orarele stufoase ale copiilor lor, care pur şi simplu nu le mai lasă deloc timp liber elevilor nici măcar acasă.

„Nu creeeed! Şi cum sunt aşa inteligenţi cu aşa hal de orar?!”, s-a întrebat cineva.

„Fiul meu este în clasa a 8-a, are ore până la 3, vine la 3 acasă mănâncă... şi pleacă la meditaţii (16.-18),ajunge acasă în jur de 19,incepe temele pentru a doua zi .Mi-e milă de el,are programul mai încărcat decât a unui adult. Consider că unele materii sunt prea stufoase şi inutile, dar nu au încotro”, a comentat altcineva, iar răspunsul nu a întârziat: „Ba ar avea încotro. Dar noi, părinţii, nu reacţionăm.”

„Ce trebuie făcut, semnez orice petiţie...Aceeaşi programă stufoasă, învechită de ani,bieţii copii se duc cu groază la unele obiecte, la unii profesori...”, e un alt mesaj.

„Vai, unde sunt celelalte materii, de unde elevii ies doctori docenţi???”, s-a întrebat ironic o altă persoană. „Ştim cum se spune: Puţin, dar bun". Bineînţeles că la noi este exact invers”, a reacţionat altcineva.

Vă mai recomandăm şi:

Românul răpit, jefuit şi torturat de „Îngerul Dulce” depune mărturie. Totul a început cu un flirt

Un român a revoluţionat sistemul de credite imobiliare din Anglia. „Am început să angajăm şi în România”

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite