Absenţa intermodalului şi a aeroportului din Masterplanul de la Transporturi blochează finanţările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deocamdata, la Aeroportul de la Ghimbav a fost finalizată doar pista
Deocamdata, la Aeroportul de la Ghimbav a fost finalizată doar pista

Preşedintele Agenţiei Metropolitan Braşov, Dragoş David, a declarat, astăzi, că este bine că, în Masterplanul de la Transporturi, judeţul Braşov figurează ca un nod rutier important, dar în contextul globalizării şi al dezvoltării economice, dar este obligatorie introducerea în masterplan a intermodalului feroviar de la Feldioara şi a Aeroportului de la Ghimbav.

„Prin neintroducerea lor în Masterplan, nu vom obţine niciodată de la CFR, de exemplu, avizele pentru racordarea intermodalului de la CFR la infrastructura de căi feroviare. Masterplanul ar trebui să fie pe termen mediu şi lung, iar finanţarea aeroportului ar trebui gândită şi prinsă pe termen lung. Apoi, când vine Curtea de Conturi, o să pună problema oportunităţii finanţării acestor obiective, care dacă nu sunt prinse în masterplan, nu s-ar justifica astfel de investiţii. Prin consilierii judeţeni şi cei doi vicepreşedinţi, vom solicita realizarea unei documentaţii care să fi trimise atât la Guvern cât şi Comisiei Europene, prin care să solicităm introducerea celor două obiective în masterplanul de la Transporturi“, a mai precizat David.

Din punct de vedere al documentaţiei pentru realizarea intermodalului feroviar de la Feldioara, în proporţie de 95% este pregătită. Dragoş David spune că, dacă nu este prins în masterplan, nu se poate aplica nici pentru accesarea de fonduri europene, în contextul în care Braşovul are cel mai avansat stadiu pentru accesarea de fonduri nerambursabile.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite