Topul fructelor şi legumelor care ne ajută să ne hidratăm. Când are nevoie organismul obligatoriu de apă

Topul fructelor şi legumelor care ne ajută să ne hidratăm. Când are nevoie organismul obligatoriu de apă

Pepenele are un conţinut mare de apă şi ne ajută să ne hidratăm FOTO: Shutterstock

Nutriţioniştii ne recomandă să profităm de fructele şi legumele de sezon şi să le consumăm fără să ezităm, mai ales că acestea ne ajută să ne hidratăm. Printre fructele  şi legumele cu conţinutul cel mai mare de apă se numără pepenele, castravetele şi dovleceii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Fructele şi legumele au un conţinut foarte mare de apă, de aceea se recomandă să profităm de ele în fiecare sezon şi să le consumăm de fiecare dată când aveam ocazia. Acestea nu doar că ne asigură vitaminele şi mineralele de care avem nevoie, ci ne ajută şi să ne hidratăm, mai ales pe timp de vară.

„Toate fructele şi legumele au un conţinut mare de apă şi ne ajută să ne hidratăm. Dacă tot se găsesc doar în anumite anotimpuri e bine să profităm şi să le consumăm nu?”, este de părere Mădălina Indrie, specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Medicul Mădălina Indrie ne ajută să facem un top al fructelor şi legumelor cu conţinutul cel mai mare de apă, care ne ajută să ne hidratăm:

1. Pepenele – atât cel roşu, cât şi cel galben se găsesc mare parte din vară şi au un conţinut foarte mare de apă, motiv pentru care putem să îl consumăm fără grijă.

2. Castravetele – preferat în special în salate, castravetele se găseşte mai nou pe toată perioada anului. Nutriţioniştii ne recomandă însă să îi alegem mai ales pe cei de grădină, mai ales că în curând aceştia vor putea fi găsiţi şi în pieţe la ţărani.

3. Dovleacul – O legumă nu foarte populară, care însă ne poate ajuta să ne hidratăm corpul corespunzător.

Fructele şi legumele proaspete pot înlocui o masă principală

Medicul Mădălina Indrie ne recomandă, totuşi, să fim atenţi şi la cantităţile de fructe şi legume consumate şi să luăm în calcul şi aportul de calorii aduse, asta dacă nu vrem să ne trezim la final de vară cu câteva kilograme bune în plus. Fructele şi legumele pot să înlocuiască gustările sau chiar mesele principale, în special în cazul celor care ţin la siluetă sau vor să slăbească. În topul fructelor care au cele mai multe calorii per suta de grame se numără strugurii. Nici strugurii nu ar trebui însă evitaţi, ci consumaţi cu măsură.

Fructele şi legumele nu pot însă înlocui apa

Mădălina Indrie ne atrage antenţia însă să nu înlocuim apa cu fructe şi legume, ci doar să o completăm. „Senzaţiei de sete este bine să îi răspundem cu apă şi nu cu fructe şi legume. Acestea nu se contorizează ca şi lichid. Nu există o cantitate anume de apă pe care trebuie să o bem, trebuie să bem apă atunci când ne este sete. Trebuie să fie atenţi copiii şi bătrânii pentru că senzaţia de sete la ei poate fi pervertită şi atunci trebuie să bea apă cu o ritmicitate”, explică medicul Mădălina Indrie.

Vă mai recomandăm:

Cât de sănătoasă este, de fapt, terapia cu apă pe stomacul gol? Medicii demontează toate miturile legate de consumul apei

Cum combatem carenţele de vitamine şi minerale prin alimentaţie. Câte puţin din toate şi paharul zilnic de suc de portocale, printre „secrete”

 


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările