O bistriţeancă pregăteşte o platformă revoluţionară pentru tablete şi telefoane mobile, ce promite să concureze la popularitate cu Facebook

O bistriţeancă pregăteşte o platformă revoluţionară pentru tablete şi telefoane mobile, ce promite să concureze la popularitate cu Facebook

Adina Morariu alături de echipa sa lucrează de mai bine de doi ani la această platformă FOTO: Arhivă personală

Bistriţeanca Adina Morariu pregăteşte de mai bine de doi ani o platformă revoluţionară dedicată telefoanelor şi tabletelor. Proiectul este implementat în proporţie de 90% de români, însă aparţine unei companii americane din Silicon Valley, raiul informaticienilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Adina Morariu are 32 de ani, este din Rebrişoara, însă trăieşte de mai mulţi ani în Cluj-Napoca. Rebrişoreanca a absolvit Universitate Tehnică, unde a şi fost asistent universitar o perioadă.

În urmă cu câţiva ani, Adina Morariu a lăsat în urmă tot şi şi-a urmat soţul în Statele Unite ale Americii, unde acesta primise un job în IT.

„Am plecat întâmplător, nu am căutat efectiv să plec. Fostul meu soţ a primit un job în Statele Unite, iar eu am renunţat la job-ul meu din România şi am plecat”, explică Adina.

Adina şi-a găsit un job în scurt timp, fiind angajată în primă fază într-un start-up, ca intern. De aici parcursul profesional al Adinei este spectaculos. Este angajată la Sony Ericsson pe o poziţie de senior developer, iar mai târziu ocupă funcţia de team lider la Huawei.

Acolo îl şi cunoaşte pe CEO-ul companiei 05 Media, care îşi desfăşoară activitatea tocmai în Silicon Valley, raiul informaticienilor. Aşa a început colaborarea bistriţencei cu 05 Media, care la scurt timp îi dă un proiect grandios pe mână Adinei. Culmea este că acesta va fi implementat nu în Silicon Valley, ci tocmai în România, în Cluj-Napoca.

Americanii mizează pe priceperea developerilor români

Interesant este faptul că Adina nu a avut ocazia să lucreze în programare deloc înainte să părăsească România. Americanii au fost „convinşi” totuşi de doctoratul româncei, dar şi de seriozitatea şi perseverenţa acesteia.

„Acolo am început cariera de programator, pentru că înainte să plec din România nu am lucrat la nicio firmă de programare. În America m-a ajutat foarte mult faptul că am avut un doctorat. Am fost privită altfel, uşile mi s-au deschis mult mai uşor, pentru simplul fapt că am avut un doctorat”, spune bistriţeanca.

Adina coordonează în Cluj-Napoca activitatea Linkscreens şi Linxjobs, două companii dezvoltate de 05 Media. 30 de români lucrează permanent la proiectele dezvoltate de cele două companii, la care se adaugă şi 10 colaboratori. Americanii de la 05 Media au fost convinşi să-şi dezvolte proiectele în România de developerii foarte buni din ţara noastră, dar şi de seriozitatea bistriţencei care-i coordonează.

De mai bine de doi ani, Linkscreens lucrează la o platformă revoluţionară, ce promite să aibă un impact major pe piaţa serviciilor mobile din SUA şi mai apoi din întreaga lume.

„Este vorba despre un proiect foarte mare, aş putea zice că pe piaţa actuală nu există o astfel de platformă, cel puţin nu pentru mobile: tablete şi telefoane mobile. Ceea ce pot să zic este că o să inoveze tot ceea ce înseamnă media în momentul de faţă şi social networking. O să fie accesibilă această platformă fără să îţi faci un nou abonament, fără să plăteşti ceva în plus. O să poţi să-ţi foloseşti abonamentul pe care îl ai de la provider. De asemenea, utilizatorul nu va mai fi nevoit să instaleze 100 de aplicaţii pentru fiecare reţea de socializare”, explică Adina Morariu.

Platforma în cauză va reuni într-o singură aplicaţie tot ce înseamnă media şi social media şi permite chiar interacţiunea cu conţinutul prin intermediul unor întrebări. Răspunsul la aceste întrebări care au legătură cu un film vizionat sau un meci de fotbal aduce un număr de puncte, care mai apoi pot fi folosite pentru a beneficia de diverse avantaje.

La scară largă, platforma va fi disponibilă la finalul anului viitor, până atunci urmând să fie testată pe un număr limitat de utilizatori. „Peste 4-5 ani, proiectul îl văd la nivelul Facebook-ului, cel puţin”, precizează Adina.



Vă mai recomandăm:

Povestea românului Flaviu Sîmihăian, tânărul care a revoluţionat cu un soft domeniul farmaceutic al SUA

Are doar 25 de ani, iar de doi ani deţine, împreună cu un alt tânăr, propria companie în Statele Unite. IMedicare, softul creat de năsăudeanul Flaviu Sîmihăian deja este utilizat de 1000 de farmacii americane.

Gazdă pentru 10.000 de site-uri. Românul care a crescut o afacere de 1,5 milioane de lei folosind alocaţia de elev ca primă investiţie

Adrian Chiruţă a ajuns la numai 30 de ani să conducă un business cu o cifră de afaceri de aproape 1,5 milioane de lei, găzduind pe servere proprii site-uri ale unor mari companii şi instituţii publice din România.

Alexandra Jimborean, bistriţeanca susţinută de Google, care a colaborat cu Siemens, Intel sau Microsoft

A absolvit secţia de Informatică a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj ca şef de promoţie, ajungând să lucreze cu germanii de la Siemens sau cu cei de la Microsoft. Performanţa bistriţencei Alexandra Jimborean a fost recunoscută şi de Google, prin bursa de excelenţă „Anita Borg”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările